برابری دموکرات های NC در هیئت نمایندگان کنگره ممکن است زودگذر باشد

مایکل بیتزر، استاد علوم سیاسی در کالج کاتاوبا در سالزبری، گفت که نیکل هدف احتمالی قانونگذاران جمهوری خواه برای استقرار در یک منطقه دوستدار جمهوریخواهان خواهد بود.

___

این امکان وجود دارد که تغییر دادگاه عالی ایالتی بحث برانگیز باشد. دعوای حقوقی مربوط به نقشه کنگره در دادگاه عالی ایالات متحده مطرح است و می تواند منجر به از دست دادن دادگاه های ایالتی در قضاوت در مورد قوانین مربوط به انتخابات فدرال، از جمله محدوده کرسی ها شود. بحث‌های شفاهی برای ماه آینده در این پرونده برنامه‌ریزی شده است، که در آن وکلای برگر و مور استدلال می‌کنند که قانون اساسی ایالات متحده «زمان‌ها، مکان‌ها و نحوه» انتخابات کنگره را تنها به مجالس قانون‌گذاری ایالتی تفویض می‌کند.

تیم مور، رئیس مجلس نمایندگان یک روز پس از انتخابات به خبرنگاران گفت: «هفت و هفت نشان دهنده اراده رأی دهندگان در کارولینای شمالی نیست». “پس باید چیز دیگری باشد. من نمی دانم آن چیست. اما در پایان … بیایید به رای دهندگان این ایالت اعتماد کنیم.

مجموعه ای از رویدادها در را برای جمهوری خواهان مجمع عمومی باز می کند تا نقشه مورد نظر خود را در کنگره در سال 2023 تصویب کنند و سال بعد از آن استفاده کنند. اکثریت جدید جمهوری‌خواهان در دادگاه عالی ایالتی احتمالاً نسبت به چالش‌های حقوقی که ادعای حزب‌گرایی بیش از حد دارند، تردید بیشتری خواهد داشت.

نیکل این هفته در خلال وقفه در جهت گیری کنگره خود در واشنگتن به آسوشیتدپرس گفت: “ما یک ایالت 50-50 هستیم – باید یک هیئت 7 به 7 داشته باشیم.” که منعکس کننده انتخاب رای دهندگان است.»

آمدن دو قاضی جمهوری‌خواه دیگر این احتمال را بیشتر می‌کند – اما مطمئن نیست – که دادگاه نقشه کنگره آینده توسط قانون‌گذار را تایید می‌کند و در عین حال حکم تاریخی سال گذشته را رد می‌کند که جنایت‌های حزبی غیرقانونی را تعریف می‌کرد.

قانونگذاران جمهوری خواه به شدت با اختلاف نظر دیوان عالی ایالتی در زمستان گذشته مخالفت کردند که با اعلام قانون اساسی ایالتی ممنوعیت تحریف مرزها توسط حزبی، نقشه مطلوب تری را برای حزب آنها حذف کرد.

بیتزر گفت که سناتور ایالت دموکرات جف جکسون، که کرسی جدید ایجاد شده در ناحیه چهاردهم را که بخش هایی از شهرستان های مکلنبورگ و گاستون را پوشش می دهد، و نماینده دموکرات ناحیه ششم، کتی منینگ از گرینزبورو، که سومین دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورد، نیز آسیب پذیر هستند.

فیل برگر، رهبر سنا گفت که او انتظار دارد که ایالت اکنون از آنچه که او «جناب قضایی» می‌خواند دور شود و «فکر می‌کنم ترسیم متفاوتی از نقشه‌های کنگره باشد».

اما احتمال زیادی وجود دارد که ناحیه نیکل در منطقه رالی و سایر مناطق به طرز چشمگیری برای انتخابات 2024 تغییر کنند و مزیت را به جمهوری خواهان برگردانند.

بیتزر گفت: «حتی اگر آنها در دادگاه عالی ایالات متحده ناموفق باشند، اکنون یک دادگاه عالی ایالتی دارند که به احتمال زیاد نسبت به هر آنچه که قانونگذار مطرح می کند، احترام می گذارد و هر گونه سابقه ای را که توسط قضات ایالتی به دست می آید، توجیه می کند».

قانون ایالتی ایالتی را ملزم می کند که نقشه ترسیم شده توسط داور فقط برای مسابقات امسال استفاده شود. جمهوری خواهان در سال آینده اکثریت مجلس ایالتی و سنا را ادامه خواهند داد تا بتوانند نقشه مطلوب خود را تصویب کنند. طرح های تقسیم مجدد مشمول مهر وتوی روی کوپر فرماندار دموکرات نیست.

اکثریت فعلی 4-3 دموکرات تصمیم گرفتند که نقشه های کنگره و قانونگذاری تصویب شده توسط مجمع عمومی در نوامبر 2021 به طور غیرقانونی به جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها طرفداری بیش از حد داده است. سه قاضی جمهوری خواه که مخالف بودند نوشتند که قانون اساسی صراحتاً مزیت حزبی را در تهیه نقشه منع یا محدود نمی کند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم خطوط بعدی کنگره چگونه خواهد بود. طرح هایی که توسط مجلس تصویب شد اما هرگز اجرا نشد، جمهوری خواهان را در کسب 10 کرسی از 14 کرسی کنگره ایالت قرار می داد.

Schoenbaum یکی از اعضای سپاه برای Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند.



منبع

رالی، NC (AP) – برای شنبه، 11/19; عکس‌هایی که قبلاً مرتبط شده‌اند — afrizzell ویرایش شده است

تجزیه و تحلیل Bitzer از رقابت‌های ایالتی فدرال در کارولینای شمالی از سال 2008 نشان می‌دهد که نامزدهای جمهوری‌خواه تقریباً 51 درصد از کل آرا را در مقایسه با 47 درصد برای دموکرات‌ها به دست آورده‌اند. اما این ایده که یک حزب سیاسی باید از کرسی های همسو با درصد حمایت آنها در صندوق های رای در طول زمان اطمینان حاصل کند، توسط نویسندگان نظرات غالب و مخالف دادگاه عالی ایالتی در فوریه گذشته کنار گذاشته شد.

دموکرات‌ها در این ماه پیروزی در رقابتی را که تنها رقابت کارولینای شمالی برای مجلس ایالات متحده عنوان می‌شد، جشن گرفتند، زیرا پیروزی محدود سناتور ایالتی وایلی نیکل بر بو هاینز جمهوری‌خواه در منطقه سیزدهم کنگره به تضعیف موج میان‌دوره‌ای جمهوری‌خواهان ملی کمک کرد.

نیکل گفت: «ما فرصت بزرگی برای دستیابی به برخی دستاوردهای دو حزبی واقعی در کنگره بعدی داریم، بنابراین تمرکز واقعاً بر این موضوع است. “در برخی مواقع، آنها نقشه های جدیدی ترسیم خواهند کرد، اما من خوشبین هستم که وقتی این اتفاق بیفتد، ما جایگاهی خواهیم داشت که بتوانیم در آن بدوم.”

نیکل گفت که خودش نگران این نیست که نقشه آینده چگونه است.

مهم‌تر از همه، جمهوری‌خواهان با پیروزی تری آلن و ریچارد دیتز برای کرسی‌هایی که در حال حاضر در اختیار دموکرات‌های ثبت‌شده است، اکثریت ۵ بر ۲ در دیوان عالی را در ژانویه خواهند داشت.

پیروزی نیکل باعث ایجاد اختلاف 7-7 در هیئت ایالتی شد و بهترین نمایش را برای دموکرات های ایالتی پس از یک دهه عقب افتادن از جمهوری خواهان در ایالتی به شدت تقسیم کرد. قضات محاکمه پس از تقسیم مجدد نقشه های قانونی مسدود شده توسط مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان که می توانست دموکرات ها را به چهار کرسی کاهش دهد، آخرین مرزهای منطقه را ترسیم کردند.

جمهوری خواهان هشت ناحیه از 13 ناحیه مجلس نمایندگان ایالات متحده را تا پایان سال در اختیار دارند. رشد جمعیت به کارولینای شمالی با انتخابات نوامبر چهاردهمین کرسی را داد.