نائومی نوه بایدن در مراسم عروسی در کاخ سفید ازدواج کرد

نیل، 25 ساله، از جکسون هول، وایومینگ، به تازگی از دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شده است. او در مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون در واشنگتن کار می کند. پدر و مادر او دکتر هستند. مری سی و ویلیام “بیل” سی. نیل از جکسون هول.

این اولین عروسی کاخ سفید با نوه یک رئیس جمهور به عنوان عروس، و اولین عروسی در چمن جنوبی است.

پس از اینکه 20 ساله ها رسماً زن و شوهر شدند، خانواده و جشن عروسی آنها از سرما بیرون آمدند و برای ناهار به داخل کاخ سفید رفتند، که بعد از ظهر قرار است با دسر و رقص پذیرایی شود. به شخصی آشنا با برنامه ریزی که مجاز به بحث عمومی در مورد برنامه عروسی نبود.

اما عروسی برادر هیلاری کلینتون، بانوی اول آن زمان در آن زمان و دختر باربارا باکسر سناتور آمریکایی در آن زمان در مه 1994 – اولین عروسی پس از ازدواج تریشیا نیکسون – برای مطبوعات بسته شد. سخنگوی کلینتون پس از آن اظهار نظر کرد و کاخ سفید عکسی را منتشر کرد.

نائومی بایدن، نوه جو بایدن و پیتر نیل، روز شنبه در نوزدهمین عروسی در تاریخ کاخ سفید ازدواج کردند، و در هوای سرد در مقابل تعداد زیادی از خانواده و دوستان، روی چمنزار در هوای سرد و غیرقابل فصل عهد رد و بدل کردند.

استوارت مک لورین، رئیس انجمن تاریخی کاخ سفید، گفت: مهم است که به یاد داشته باشیم که خانواده های اول در درجه اول خانواده هستند.

وی گفت: «باید به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته شود، به خواسته های آنها احترام گذاشته شود.

اما خواهرزاده ها، یک خواهرزاده، یک پسر و خواهر و برادرهای خانم اول نیز در آنجا ازدواج کرده اند. یکی از رئیس جمهورها، گروور کلیولند، در کاخ سفید نیز در زمان ریاست جمهوری ازدواج کرد.

نائومی بایدن، 28 ساله، یک وکیل در واشنگتن است. والدین او هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن، و کاتلین بوهل، همسر اول هانتر هستند.

کارین ژان پیر، سخنگوی رئیس جمهور روز جمعه گفت: عروسی نائومی بایدن و پیتر یک عروسی خصوصی است. این یک رویداد خانوادگی است و نائومی و پیتر خواسته اند که مراسم عروسی آنها به روی رسانه ها بسته شود و ما به خواسته های آنها احترام می گذاریم.

این عروسی تنها نیمی از یک آخر هفته بزرگ برای خانواده بایدن است. هشتادمین سالگرد تولد رئیس جمهور یکشنبه است و اعضای خانواده در شهر او را در یک برانچ که توسط بانوی اول برگزار می شود جشن می گیرند.



منبع

جزئیات کمی قبل از مراسم منتشر شد.

در تاریخ بیش از 200 ساله کاخ سفید، 18 ازدواج مستند وجود داشته است. نود شامل دختر یک رئیس جمهور بود که اخیراً دختر ریچارد نیکسون تریشیا در سال 1971 و دختر لیندون جانسون لیندا در سال 1967 بود.

برخلاف برخی از عروسی های گذشته در کاخ سفید، مردم هیچ یک از جشن ها را نمی بینند. نائومی بایدن و نیل تصمیم گرفتند خبرنگاران را دور نگه دارند، اگرچه مراسم در فضای باز و به دلیل آنچه رئیس جمهور و بانوی اول “خانه مردم” می نامند برگزار شد.

انجمن خبرنگاران کاخ سفید، که از دسترسی مطبوعات به کاخ سفید و رئیس جمهور حمایت می کند، گفت که از اینکه کاخ سفید درخواست خود را برای پوشش مطبوعاتی مراسم عروسی نائومی بایدن را رد کرد، «عمیقاً ناامید شد».

مقامات کاخ سفید گفته اند که خانواده بایدن هزینه تمام فعالیت های عروسی را پرداخت خواهد کرد.

برخی از عروسی ها برای پوشش رسانه های خبری باز بود، در حالی که برخی دیگر اصلاً اینگونه نبودند.

پرزیدنت بایدن و بانوی اول از جمله کسانی بودند که در مراسم شام تمرین عروسی روز جمعه در پلکان گالری رنویک از کاخ سفید شرکت کردند. والدین نیل میزبان بودند.

به گفته کاخ سفید، رئیس‌جمهور و بانوی اول برای تامین منافع عمومی، قصد داشتند پس از ازدواج اولین نوه‌شان از شش نوه‌شان بیانیه‌ای صادر کنند و عکس‌هایی را منتشر کنند.

برای عروسی پیت سوزا، عکاس رسمی پرزیدنت باراک اوباما، و شریک قدیمی او، پتی لیز، در اکتبر 2013 نیز همینطور بود. کاخ سفید پس از عروسی کوچک و خصوصی در باغ رز در بیانیه ای از برگزاری این عروسی خبر داد.

هیئت مدیره WHCA در بیانیه ای اعلام کرد: “ازدواج های کاخ سفید در طول تاریخ توسط مطبوعات پوشش داده شده است و آرزوی خانواده اول برای حفظ حریم خصوصی باید در مقابل علاقه عمومی در رویدادی که در خانه مردم رخ می دهد با رئیس جمهور به عنوان یک شرکت کننده متعادل شود.”

به گفته کاخ سفید، این زوج که در کاخ سفید زندگی می‌کنند، توسط یک دوست مشترک حدود چهار سال پیش در شهر نیویورک راه‌اندازی شده‌اند و از آن زمان تاکنون با هم بوده‌اند. به گفته کاخ سفید، نیل در سپتامبر 2021 در نزدیکی خانه دوران کودکی خود در جکسون هول با حلقه ای که حلقه نامزدی مادربزرگش را تغییر داد، خواستگاری کرد.

به خبرنگاران اجازه داده شد در مراسم عروسی تریشیا نیکسون با اد کاکس، اولین عروسی که در باغ رز برگزار شد، شرکت کنند. برنامه ریز عروسی او – یک کلاسور مشکی سه حلقه ای در دفاتر انجمن تاریخی کاخ سفید – شامل یادداشت های گسترده ای در مورد برنامه رسانه ای است.

نائومی بایدن و نیل در یک مراسم پر جنب و جوش در اواخر صبح – که دمای هوا در 40 درجه پایین بود – در مقابل مهمانانی که روی صندلی‌های تاشو سفید نشسته بودند، “من انجام می‌دهم” را رد و بدل کردند. رواق جنوبی کاخ سفید، رو به چمن و بنای یادبود واشنگتن در دوردست، با تاج گل ها و گلدسته هایی با گل های سفید تزئین شده بود. چادر نبود. مهمانان ساعاتی قبل از مراسم شروع به ورود کردند و برخی از زنان با وجود سرما، کفش‌های دم باز را انتخاب کردند.