آلاباما برای سومین بار موفق به انجام تزریق کشنده نشد

آلاباما در سال 2018 اعدام دویل هام را به دلیل مشکل در اتصال خط داخل وریدی لغو کرد. وکیل او گفت که هام به دلیل لنفوم، هپاتیت و مصرف مواد مخدر در گذشته رگهایش آسیب دیده بود. هام بعداً به مرگ طبیعی در زندان درگذشت.

اعدام جو ناتان جیمز جونیور در ماه ژوئیه چندین ساعت طول کشید تا به دلیل مشکلاتی که در ایجاد خط IV وجود داشت، انجام شود، و باعث شد تا Reprieve US Forensic Justice Initiative، یک گروه ضد مجازات اعدام، ادعا کند که اعدام ناموفق بوده است.

مونتگومری، آلا (AP) – گروهی که مجازات اعدام را دنبال می‌کند، روز جمعه گفت که رشته تزریق‌های کشنده مشکل‌ساز آلاباما، که اواخر روز پنج‌شنبه با سقط کردن یک اعدام دیگر توسط کارگران زندان بدلیل مشکل خطوط داخل وریدی بدتر شد، در سطح ملی بی‌سابقه است.

جان پالمبی، مدافع فدرال، که وکالت بسیاری از محکومان اعدام در این ایالت را برعهده داشته است، از طریق ایمیل گفت: «یک بار دیگر، ایالت آلاباما نشان داد که قادر به اجرای پروتکل اعدام فعلی بدون شکنجه نیست.

اعدام ناتمام کنت یوجین اسمیت دومین مورد از این قبیل در ایالت بود که نتوانست یک زندانی را در دو ماه گذشته بکشد و سومین مورد از سال 2018 بود. این ایالت یک اعدام را در ماه ژوئیه به پایان رساند، اما تنها پس از سه ساعت تاخیر حداقل باعث شد. تا حدودی با همان مشکل با شروع یک خط IV.

به گفته نگوزی ندولو، معاون مدیر گروه مستقر در واشنگتن، تنها تزریق کشنده دیگر قبل از مرگ یک زندانی نیز در اوهایو در سال 2009 متوقف شد.

در سپتامبر، ایالت اعدام برنامه ریزی شده آلن میلر را به دلیل مشکل در دسترسی به رگ های او لغو کرد. میلر در پرونده دادگاه گفت که کارکنان زندان بیش از یک ساعت به او سوزن زدند و در یک نقطه قبل از اعلام توقف، او را به صورت عمودی روی گارنی آویزان کردند. مقامات زندان معتقدند که تأخیرها نتیجه اجرای دقیق رویه‌ها توسط دولت بوده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده، آر. آستین هافکر جونیور روز جمعه با درخواست وکلای اسمیت برای ملاقات با اسمیت و گرفتن عکس از جسد وی موافقت کرد. او همچنین به دولت دستور داد یادداشت ها و سایر مواد مربوط به آنچه در اعدام نافرجام رخ داد حفظ کند. وکلای اسمیت گفتند که آنها بر این باورند که او ممکن است به مدت چهار ساعت به یک بند بسته شده باشد، حتی اگر درخواست تجدیدنظر نهایی او هنوز در جریان بود.

او گفت: «فکر می‌کنم آلاباما به وضوح توضیح‌هایی برای انجام دادن دارد، اما همچنین باید درباره اشتباهاتی که در روند اجرای آن پیش می‌آید، انجام دهد.» سوال این است که آیا آلاباما این موضوع را جدی می گیرد یا خیر.

وکلای اسمیت نوشتند: “آقای اسمیت بدون شک جراحات ناشی از تلاش برای اعدام – و مطمئناً شواهد فیزیکی و شهادتی که باید حفظ شود – دارد – که می توان و باید از آنها عکس و/یا فیلمبرداری کرد.”

گروه های مدافع و وکلای مدافع گفتند که مشکلات ادامه دار آلاباما نشان دهنده نیاز به مهلت قانونی برای بررسی نحوه اجرای مجازات اعدام در این ایالت است.

مقامات زندان گفتند که اعدام اسمیت را برای یک شب پس از اینکه نتوانستند تزریق مرگبار را در فاصله 100 دقیقه ای بین دادگاه که راه را برای شروع آن باز می کند و مهلت نیمه شبی که حکم اعدام در آن روز منقضی شده بود انجام دهند، متوقف کردند. دادگاه عالی ایالات متحده راه را برای اعدام اسمیت باز کرد که حدود ساعت 10:20 بعد از ظهر حکم توقف صادر شده در اوایل شب توسط یازدهمین دادگاه تجدید نظر ایالات متحده را لغو کرد. اما ایالت حدود یک ساعت بعد تصمیم گرفت که تزریق کشنده آن شب انجام نشود.

ندولو گفت که مشخصاً در روند اجرای ایالت مشکلی پیش آمده است.

این بخش به بررسی فرآیندهای خود ادامه خواهد داد، همانطور که به طور معمول پس از هر اجرا انجام می دهد، تا زمینه های بهبود را شناسایی کند. کی آیوی، فرماندار آلاباما نیز درخواست‌های لحظه آخری اسمیت را دلیل «عدم اجرای عدالت» مقصر دانست.

یکی از رهبران مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، یک گروه ضد مجازات اعدام با پایگاه داده بزرگی در مورد اعدام ها، گفت که هیچ ایالتی به جز آلاباما مجبور به توقف اجرای حکم اعدام از سال 2017، زمانی که اوهایو تزریق مرگبار آلوا کمپبل را متوقف کرد، به دلیل اینکه کارگران نمی توانستند را متوقف کند، گفت. رگ پیدا نکن

جان فارست پارکر، مرد دیگری که در این قتل محکوم شد، در سال 2010 اعدام شد.

او گفت: «بنابراین آلاباما در چند سال گذشته بیش از سایر نقاط کشور تزریقات کشنده را سقط کرده است.

سپس مقامات یک خط مرکزی را امتحان کردند که شامل یک کاتتر است که در یک ورید بزرگ قرار داده شده است. هام گفت: «ما نتوانستیم زمانی را برای تکمیل آن داشته باشیم، بنابراین اعدام را متوقف کردیم.

دادستان ها گفتند اسمیت یکی از دو مردی بود که به هر کدام 1000 دلار برای کشتن الیزابت سنت از طرف شوهرش که به شدت بدهکار بود و می خواست بیمه را دریافت کند، پرداخت شد. این قتل – و افشای اینکه چه کسی پشت آن بود – جامعه کوچک شمال آلاباما را تکان داد، جایی که این قتل در شهرستان کولبرت اتفاق افتاد و الهام بخش آهنگی به نام “پوکر شومینه” توسط گروه راک جنوبی Drive-By Truckers شد.

تعویق اولیه پس از آن صورت گرفت که درخواست نهایی اسمیت بر مشکلات خطوط IV در دو تزریق کشنده برنامه ریزی شده آخر آلاباما متمرکز بود. از آنجایی که حکم اعدام در نیمه شب به پایان رسیده است، ایالت باید به دادگاه مراجعه کند تا تاریخ اعدام جدید را جستجو کند.

یک مقام زندان گفت که اسمیت که قرار بود به دلیل قتل عمدی همسر یک واعظ در سال 1988 به اعدام محکوم شود، پس از زنده ماندن از این تلاش به اعدام در زندان هولمن بازگردانده شد. وکلای او صبح روز جمعه از اظهار نظر خودداری کردند.

جان هام، کمیسر اصلاحات گفت که کارکنان زندان حدود یک ساعت تلاش کردند تا دو خط داخل وریدی مورد نیاز را به اسمیت 57 ساله متصل کنند. هام گفت که آنها یک خط ایجاد کردند اما با خط دوم ناموفق بودند، که طبق پروتکل ایالت به عنوان پشتیبان مورد نیاز است. پس از آزمایش چندین مکان روی بدن اسمیت.

ریوز از بیرمنگام، آلاباما گزارش داد.

آلاباما در مورد مشکلات خود در تزریقات کشنده اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. در دعاوی جاری، وکلای زندانیان به دنبال اطلاعاتی در مورد صلاحیت اعضای تیم اعدام مسئول اتصال خطوط هستند. در جلسه پنج‌شنبه در مورد اسمیت، یک قاضی فدرال از ایالت پرسید که چه مدت برای ایجاد صف طولانی است، و خاطرنشان کرد که حداقل یک ایالت یک ساعت محدودیت می‌دهد.

اداره اصلاحات آلاباما در بیانیه ای ایمیلی گفت: “ما هیچ نگرانی در مورد توانایی ایالت برای انجام روش های تزریق کشنده در آینده نداریم.”

___

اداره اصلاحات آلاباما مخالفت کرد که لغو لغو بازتابی از مشکلات بود. در بیانیه‌ای، اقدام دیرهنگام دادگاه را عامل لغو این پرونده می‌داند زیرا مقامات زندان «فرصت زمانی کوتاهی برای تکمیل پروتکل خود داشتند».

___

بیشتر پوشش خبری AP در مورد اعدام‌ها را می‌توانید در https://apnews.com/hub/executions بیابید.



منبع