مدیر مالی سابق می گوید بچه های ترامپ پس از اطلاع از این طرح، حقوقشان را افزایش دادند

این شرکت همچنان به وایسلبرگ 640000 دلار حقوق و 500000 دلار پاداش تعطیلات پرداخت می کند و او را تنها پس از دستگیری در ژوئیه 2021 به صورت اسمی مجازات کرد و او را به مشاور ارشد منصوب کرد و به دفتر دیگری در برج ترامپ منتقل کرد. او اکنون در مرخصی استحقاقی است.

ویسلبرگ گفت که او و یکی دیگر از مدیران شرکت، جفری مک‌کانی، در زمان انتخابات تصمیم گرفتند که شرکت باید شروع به تغییر برخی از شیوه‌های پرداخت مشکوک و ترتیبات مالی کند. آنها یک وکیل در واشنگتن را آوردند که رویه های مالیاتی شرکت را حسابرسی کرد و یادداشتی طولانی نوشت که جزئیات یافته های او را شرح داد.

بر اساس شهادت روز جمعه در دادگاه تقلب مالیاتی سازمان ترامپ، آنها حقوق او را افزایش دادند.

وایسلبرگ گفت، سایر مدیرانی که متهم به نقشه کشی برای فرار از مالیات بر مزایای شرکت هستند نیز شغل و حقوق خود را حفظ کردند. آنها شامل پسرش، مدیر سابق پیست یخ سنترال پارک، بری وایسلبرگ، و مدیر عامل شرکت، متیو کالاماری پدر می‌شوند.

وایسلبرگ 75 ساله در ماه آگوست به دریافت غرامت 1.7 میلیون دلاری به عنوان غرامت خارج از کتاب اعتراف کرد. موافقت نامه او مستلزم شهادت او به عنوان شاهد دادستان در ازای پنج ماه حبس است. ویسلبرگ که با 15 سال زندان مواجه بود، گفت که قبلا پیشنهاد یک تا سه سال زندان را رد کرده بود.

او شهادت داد که اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، هر دو معاون اجرایی در سازمان ترامپ، از حسابرسی می‌دانستند که وایسلبرگ طبق قانون، آپارتمان پرداخت‌شده توسط شرکتش را به عنوان درآمد مشمول مالیات گزارش نکرده است.

ویسلبرگ به هیئت منصفه گفت که پس از حسابرسی طرح خود را متوقف کرد. او گفت که بلافاصله پس از آن، از اریک ترامپ درخواست افزایش حقوق کرد و به او گفت: «از آنجایی که این رویه دیگر ادامه ندارد، برای پرداخت آن هزینه‌ها به درآمد اضافی نیاز دارم».

این افزایش‌ها دستمزد سالانه وایسلبرگ را به 1.14 میلیون دلار افزایش داد، پول نقد اضافی که به گفته او برای چیزهایی که ترامپ و شرکت قبلا می‌پرداختند از آن استفاده می‌کرد: اجاره آپارتمان در منهتن، ماشین‌های مرسدس بنز برای او و همسرش، نوه‌هایش. شهریه مدارس خصوصی و موارد دیگر.

آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ، شهادت داد که اریک ترامپ دستمزد خود را 200 هزار دلار افزایش داده است، پس از حسابرسی داخلی که در انتخابات ترامپ در سال 2016 تحریک شده بود، دریافت که او حقوق و پاداش‌های خود را با هزینه امتیازات کاهش داده است.

ترامپ که روز سه‌شنبه اعلام کرد دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود، انتظار نمی‌رود در دادگاه حاضر شود. اما او روز جمعه اعلام کرد که از وایسلبرگ دفاع کرده و دادستان‌ها را در پست‌هایی در پلتفرم Truth Social خود دنبال می‌کند.

دادستان‌های منهتن ادعا می‌کنند که سازمان ترامپ به مدیران ارشد کمک کرده است از پرداخت مالیات بر مزایا پرداخت شده توسط شرکت اجتناب کنند و این سازمان مسئول اشتباهات وایسلبرگ است، زیرا او یک “عامل مدیریتی عالی” بود که به نمایندگی از این سازمان به او سپرده شده بود.

شهادت ویسلبرگ در روز جمعه حاکی از آن است که مدیران کلیدی در سازمان ترامپ و اعضای خانواده خود ترامپ پس از کشف رفتار او به جای اخراج و گزارش دادن به مقامات، از رفتار او چشم پوشی کردند. ویسلبرگ گفت که این شرکت از طرح او سود می برد زیرا مجبور نبود به اندازه حقوق به او پرداخت کند.

وایسلبرگ در سومین و آخرین روز شهادتش در دادگاه درباره افزایش حقوق خود صحبت کرد.

مک‌کانی، معاون ارشد و کنترل‌کننده، به وایسلبرگ کمک کرد تا سوابق حقوق و دستمزد را کاهش دهد تا صورت‌حساب مالیات بر درآمد خود را کاهش دهد. او مصونیت گرفت و پیش از این در دادگاه شهادت داد.



منبع

پرونده کلاهبرداری مالیاتی تنها محاکمه جنایی است که از تحقیقات سه ساله دادستان منطقه منهتن از ترامپ و اقدامات تجاری او ناشی شده است. در صورت محکومیت، شرکت ممکن است بیش از یک میلیون دلار جریمه شود و در گرفتن وام و انجام معاملات با مشکل مواجه شود.

نیویورک (AP) – پسران ارشد دونالد ترامپ – که مدیریت امپراتوری املاک و مستغلات او در زمان ریاست جمهوری او به آنها سپرده شد – وقتی فهمیدند که یک مدیر ارشد در حال برنامه ریزی برای طفره رفتن از مالیات بر مزایای شرکت های بزرگ است، چگونه واکنش نشان دادند؟

«آیا یک مدیر قدیمی برای استفاده از خودروی شرکتی، یا آپارتمان شرکتی یا پرداختی (حتی ما به عنوان کسر مالیات!) برای تحصیل نوه‌هایش مالیات پرداخته است؟ برای این دستبند و زندان می‌گیرد؟» ترامپ نوشت و وضعیت را «بسیار ناعادلانه» توصیف کرد.

ترامپ در نوامبر 2016 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در ژانویه 2017 به ریاست جمهوری رسید و از سازمان ترامپ، یک نهاد خصوصی که از طریق آن او و خانواده اش زمین های گلف، برج های لوکس و سایر سرمایه گذاری ها را مدیریت می کنند، دعوت به عمل آورد.

ترامپ نوشت که پس از شهادت ویسلبرگ در روز پنجشنبه مبنی بر اینکه نه ترامپ و نه خانواده ترامپ در طرح اجتناب از مالیات وی دخالت نداشتند، این پرونده “از هم پاشید”.

وایسلبرگ گفت که اریک ترامپ که عملیات روزانه در این شرکت را انجام می دهد، افزایش حقوق خود را امضا کرد و اکنون در صف تصویب آخرین پاداش کریسمس 500000 دلاری خود است – حتی در حالی که وایسلبرگ آماده می شود تا به زندان بدنام جزیره Rikers شهر نیویورک برود. مجتمع

با این حال، وکلای شرکت استدلال می‌کنند که ترامپ‌ها عمیقاً وفادار هستند – تاکید می‌کنند که چگونه وایسلبرگ “در میان قابل اعتمادترین افرادی بود که می‌شناختند” و چگونه آنها همچنان در کنار او ایستادند، حتی در حالی که او اذعان کرد که به اعتماد آنها خیانت کرده است. شرکت.