قانون اساسی ایالات متحده می گوید که دولت دوم ترامپ به یک دوره محدود می شود

این که آیا بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، از جمله برنده شدن نامزد جمهوری خواهان، موفقیت آمیز است یا خیر، تصمیم رای دهندگان است.

او گفت: «گروهی از جمهوری خواهان این محاسبات را انجام خواهند داد. اما اکثریت قریب به اتفاق هواداران چنین محاسباتی را انجام نمی دهند.

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور است. اگر او در سال 2024 برنده شود، در سالنامه ریاست جمهوری به عنوان چهل و هفتمین رئیس جمهور ثبت می شود.

مارک کنده، مدیر مرکز حقوق اساسی دانشگاه دریک، گفت: “بله، کاملاً، بنابراین اگر شما یک جمهوری خواه هستید و می خواهید فردی را به سمت ریاست جمهوری برسانید که احتمالاً می تواند دو دوره خدمت کند، او پسر شما نیست.”

کوین واگنر، نظرسنجی و رئیس دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا در بوکا راتون، گفت که او تردید دارد که محدودیت قانون اساسی برای یک دوره یک موضوع مبارزات انتخاباتی باشد.

این مقاله در ابتدا در پالم بیچ پست منتشر شد: اصلاحیه 22، ریاست جمهوری دوم ترامپ را به یک دوره محدود می کند.



منبع

تنها چیزی که مسلم است این است که ریاست جمهوری دوم ترامپ به یک دوره محدود می شود. این مقدار قبلاً توسط قانون اساسی ایالات متحده تعیین شده است.

یک دشمنی شکل می گیرد: ضربه ترامپ به دیسانتیس باعث شد جمهوری‌خواهان فلوریدا در وسط تشدید خصومت‌ها گیر کنند

محدودیت دوره ریاست جمهوری قانون اساسی ربطی به دوره های متوالی ندارد. همچنین دوره های متوالی یک ریاست جمهوری در نظر گرفته نمی شود.

اصلاحیه بیست و دوم به وضوح بیان می کند: «هیچ شخصی نباید بیش از دو بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، و هیچ فردی که بیش از دو سال از یک دوره ریاست جمهوری را بر عهده داشته باشد، یا به عنوان رئیس جمهور فعالیت کرده باشد. شخص دیگری به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است، بیش از یک بار به سمت رئیس جمهور انتخاب می شود.»

ترامپ قبلاً در سال 2016 مبارزات انتخاباتی موفقی داشته است. یک پیشنهاد موفق در سال 2024 دومین پیشنهاد خواهد بود. بنابراین، یک دولت بعدی ترامپ یک امر یکپارچه خواهد بود.

آیا جمهوری خواهان باید ترامپ را نامزد کنند؟ آنچه در مورد معرفی روسای جمهور فعلی باید بدانید

این اصلاحیه سنت پیش از FDR را که توسط جورج واشنگتن تنظیم شده بود، فقط در دو دوره تدوین کرد.

آنتونیو فینز یک سردبیر سیاسی و تجاری در پالم بیچ پست، بخشی از شبکه USA TODAY فلوریدا است. می توانید با او در [email protected] تماس بگیرید. به حمایت از روزنامه نگاری ما کمک کنید. امروز مشترک شوید.

این اصلاحیه در اوایل دهه 1950 در دوران دولت ترومن اضافه شد، اما بیشتر هدفش فرانکلین روزولت، سلف هری ترومن بود، که چهار بار انتخاب شده بود اما حتی دو ماه از دوره چهارم خود نگذشته بود.

کنده گفت: «این واکنشی به طول خدمت FDR بود که به نوعی یکی از نگرانی‌های اصلی در حمایت از آن بود.

ترامپ دوباره نامزد شد: دونالد ترامپ وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 می شود و یک رویارویی جمهوری خواهان را در فلوریدا راه اندازی می کند

نوامبر پر هیجان: 48 ساعت: انتخابات، طوفان و ترامپ

حمله به DeSantis: ترامپ به ران دیسانتیس “جمهوری خواه متوسط” پیامی عصبانی زد و گفت که او بی کلاس است.