کرملین غرب را به خاطر لفاظی های هسته ای «تحریک آمیز» سرزنش می کند

لندن (رویترز) – کرملین روز چهارشنبه پس از یک سری هشدار از سوی روسیه، ایالات متحده و ناتو در مورد خطرات تشدید درگیری اوکراین به یک جنگ هسته ای، رهبران غربی را به خاطر درگیر شدن در لفاظی های هسته ای «تحریک آمیز» سرزنش کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز دیدار بایدن و پوتین گفت که هیچ تلاشی از سوی هیچ یک از طرفین برای گفتگو در مورد دیدار احتمالی صورت نگرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره مصاحبه بایدن با سی ان ان گفت: «ما هر روز از اینکه سران کشورهای غربی در ایالات متحده و اروپا هر روز درگیر شعارهای هسته ای هستند ابراز تاسف می کنیم.

پسکوف گفت: “تا آنجا که من می دانم، هیچ ابتکاری از طرف روسی یا آمریکایی برای سازماندهی تماس ها در بالاترین سطح وجود نداشته است.”

پسکوف گفت: ما این اقدام را بسیار مضر و تحریک آمیز می دانیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که هشدار داده است که جهان از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962 با بزرگترین خطر آرماگدون هسته‌ای مواجه است، گفت که او تردید دارد که پوتین از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین استفاده کند.

(گزارش توسط گای فالکونبریج؛ ویرایش توسط توبی چوپرا)



منبع

نویسنده گای فالکونبریج

ائتلاف نظامی ناتو هفته آینده تمرین آمادگی هسته‌ای سالانه خود را با عنوان «ظهر ثابت قدم» ادامه می‌دهد که در آن نیروهای هوایی ناتو استفاده از بمب‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا را با پروازهای آموزشی، بدون سلاح‌های زنده تمرین می‌کنند.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 سپتامبر به غرب هشدار داد که وقتی گفت آماده است از سلاح هسته ای برای دفاع از روسیه در برابر آنچه به گفته او “باج گیری هسته ای” قدرت های بزرگ غربی است استفاده کند، بلوف نمی زد.

پسکوف گفت که اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، که گفت اگر پوتین در جنگ پیروز شود، شکستی برای غرب خواهد بود، نشان داد که ناتو اساساً در کنار اوکراین می جنگد.