اظهارات نژادپرستانه رقابت بین لاتین تبارها و سیاهپوستان لس آنجلس را مورد توجه قرار می دهد

نوری مارتینز، رئیس سابق شورا، یک دموکرات، روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد و عذرخواهی کرد و گفت که از زبان توهین آمیز نژادی خود در ضبط قدیمی شرمنده است. اظهارات او، که شامل تمسخر پسر سیاه پوست یک عضو سفیدپوست شورای شهر بود، در جریان بحثی با سایر اعضای شورای لاتین تبار و یک رهبر کارگری لاتین در مورد حفاظت از قدرت سیاسی خود در طول طرح مجدد مرزهای منطقه شورا، که به عنوان تقسیم بندی مجدد شناخته می شود، بیان شد. روند یک دهه یکبار می تواند یک گروه را در مقابل گروه دیگر قرار دهد تا در انتخابات آینده مزیت سیاسی کسب کند.

مایک بونین، عضو شورای سفیدپوستان، بیانیه‌ای به همراه همسرش صادر کرد و خواستار استعفای مارتینز و دیگر افراد درگیر در این بحث شد و آن را «تلاش هماهنگ شده برای تضعیف نمایندگی سیاسی سیاه‌پوستان در لس‌آنجلس» توصیف کرد.

این اختلاف به رقابت شهر برای شهردار شدن کشیده شده است.

در سال 2005، زمانی که آنتونیو ویلارایگوسا، دموکرات، اولین شهردار لاتین تبار در بیش از یک قرن شد، باید بر ترس جامعه سیاه پوستان غلبه می کرد که در صورت انتخاب، سیاه پوستان از مشاغل دولتی اخراج می شوند و لاتین تبارها جایگزین می شوند. زمانی که ویلارایگوسا نامزد بود، در مورد غلبه بر «شکاف سیاه و قهوه‌ای» صحبت کرد که می‌تواند خشونت ایجاد کند.

او گفت: «یک بدیهیات سیاسی وجود دارد که قدرت تسلیم نمی شود، بلکه گرفته می شود. علیرغم این اصطکاک، «هیچ موردی وجود ندارد که یک لاتین تبار بر کرسی سیاهپوستان در جایگاه مهمی در لس آنجلس، مانند کنگره یا مجلس قانونگذاری، بنشیند.

کارن باس، نماینده ایالات متحده، که در برابر ریک کاروسو، دموکرات همکار خود نامزد می‌شود و می‌تواند اولین زن سیاه‌پوستی باشد که این مقام را به دست می‌آورد، گفت که اعضای شورای لاتین تبار «شکاف بین جوامع سیاه‌پوست و لاتین تبار شهر ما را دامن می‌زنند». او همچنین از دست اندرکاران خواست استعفا دهند.

او آن را “یک روز دلخراش” نامید.



منبع

او گفت: «آنچه که ما در نوار می شنویم این است که همه، به ویژه جامعه آفریقایی آمریکایی، مورد لعنت قرار گرفته اند.

فرناندو گوئرا از مرکز مطالعات لس آنجلس در دانشگاه لویولا مریمونت این زبان نژادپرستانه را “وحشتناک” خواند، اما افزود که این ضبط بر واقعیت سیاست تاکید دارد. هنگامی که قدرت به دست آمد، “شما آن را به دیگری نمی دهید.”

رهبری سیاه‌پوستان نگران از دست دادن بالقوه کرسی‌های تاریخی سیاه‌پوستان در کالیفرنیای جنوبی، در بحبوحه تغییرات جمعیتی است.

«بسیاری از آن به زمانی برمی گردد که لاتین تبارها در وهله اول شروع به سازماندهی و کسب قدرت سیاسی کردند. این به معنای شکستن درب شهرداری بود.

کاروسو قول داده است که در تالار شهر با مشکل مواجه شود و افشای ضبط می تواند پیام کلی او را ایفا کند. وی همچنین خواستار استعفای دست اندرکاران شد.

به گزارش لس آنجلس تایمز که ضبط را به دست آورده است، در مورد ضبط توهین آمیز، گروه در مورد ترسیم مجدد مرزهای منطقه شورای شهر و همچنین نیاز به انتخاب مجدد اعضای لاتین تبار و حفاظت از منافع اقتصادی در مناطق لاتین صحبت کردند.

در لس آنجلس، جمعیت لاتین تبار برای چندین دهه در حال افزایش بوده است و اکنون حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. جمعیت سیاه پوست حدود 9 درصد است. لاتینی‌ها مدت‌هاست که می‌گویند نمایندگی‌شان در شورا کمتر از سهم آنها از جمعیت است، در حالی که سیاه‌پوستان با وجود اینکه سهم نسبتاً کمی از ساکنان شهر را در بر می‌گیرند، نمایندگی‌های بزرگ‌تری را حفظ کرده‌اند. این شهر به شدت دموکرات باعث پیدایش یک خط برجسته از سیاستمداران سیاه پوست شد، از جمله شهردار سابق تام بردلی و نماینده دموکرات ایالات متحده، ماکسین واترز.

مایکل تروخیلو، مشاور دموکرات کهنه کار مستقر در لس آنجلس، گفت: «در اصل، آن دو جامعه به دنبال همان خرده پای بودند.

جیمی رگالادو، مدیر اجرایی سابق مؤسسه روابط عمومی پت براون در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت که این ضبط ماهیت مبارزات قدرت سیاسی را که اغلب فراتر از دید عمومی پخش می شود، آشکار می کند.

سیاه‌پوستان و لاتین تبارها اغلب در سیاست اتحاد ایجاد می‌کنند، اما تنش و رقابت میان گروه‌هایی که بر اساس نژاد، جغرافیا، حزب یا مذهب از هم جدا شده‌اند، سابقه طولانی در لس‌آنجلس و در واقع این کشور دارد. این اصطکاک می تواند به مسکن، تحصیل و مشاغل – حتی زندان ها – و همچنین غنائم قدرت سیاسی برسد.

در ضبط، ران هررا، رئیس فدراسیون کار شهرستان لس آنجلس، نیاز به احتیاط را در رسیدگی به ناحیه ای که توسط یک عضو شورای سیاهپوست که به اتهام فساد فدرال متهم شده بود، ابراز کرد. او هشدار داد که جامعه سیاه‌پوستان می‌توانند به آن به‌عنوان «یک تسخیر خصمانه» نگاه کنند.

انجمن قانونگذاری سیاه کالیفرنیا گفت که این ضبط “تلاش وحشتناکی برای تمرکززدایی صداهای سیاهپوستان در طول فرآیند حیاتی تقسیم مجدد را نشان می دهد.”

“اگر می خواهید در مورد مناطق لاتین تبار صحبت کنید، چه نوع مناطقی را می خواهید ایجاد کنید؟” مارتینز در یک لحظه پرسید. “شما فقط می خواهید مناطق لاتین فقیر بدون هیچ چیز ایجاد کنید؟”

این ضبط در زمانی منتشر شد که گفتمان های سیاسی بی ادبانه در سراسر کشور رایج شده است، اغلب با اتهامات بی اساس یا تئوری های توطئه همراه است، اما در این مورد شامل اعضای همان حزب می شود.

لس آنجلس (AP) – یک فایل ضبط شده از اظهارات خام و نژادپرستانه به بیرون درز کرده که منجر به استعفای رئیس شورای شهر لس آنجلس از این سمت شد، همچنین نگاهی بی‌پرده به رقابت‌های نژادی شهرداری و دعوای گاه پنهان برای تصرف و حفظ سیاسی ارائه کرد. قدرت در یک شهر در حال تغییر

هررا در ضبط گفت: «از نظر سیاسی، آنها به دنبال ما خواهند آمد.

سیاستمداران سیاه پوست «در تلاشند از آنچه که دارند محافظت کنند. او گفت در عین حال، با توجه به رشد جمعیت لاتین تبارها، می‌توانید خواسته‌های لاتین برای برابری را در شورا درک کنید.