30000 غیرشهروند پستی ثبت نام رای دریافت کردند

به گفته شورای ملی قانونگذاران ایالتی، کلرادو در میان حداقل 18 ایالت به همراه ناحیه کلمبیا است که گواهینامه رانندگی را برای شهروندان غیر آمریکایی صادر می کند. کلرادو همچنین زمانی که گواهینامه رانندگی خود را از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری دریافت می کنند، رای دهندگان واجد شرایط را به طور خودکار ثبت می کند.

گریسولد با پم اندرسون جمهوری‌خواه، کارمند سابق حومه شهر دنور و رئیس انجمن کارمندان شهرستان ایالت، که از مدافعان سرسخت سیستم رای‌گیری تمام پستی کلرادو است، روبرو می‌شود.

شان مورالس-دویل، مدیر برنامه حقوق رای در مرکز عدالت برنان، گفت این واقعیت که اشتباه کشف شد نشان می دهد که سیستم کار می کند.

مورالس دویل گفت: «اولاً باید نشان دهد که اشتباهات ممکن است رخ دهند، اما ثانیاً بررسی هایی وجود دارد تا مطمئن شویم اشتباهات منجر به فاجعه نمی شوند. این اتفاق خوب نیست. به نظر می رسد این یک مورد خطای انسانی و یک خطای پایگاه داده باشد و نه یک توطئه، که من فکر می کنم برخی از منتقدان از آن استفاده خواهند کرد.

دنور (AP) – وزیر امور خارجه کلرادو می گوید که به اشتباه برای حدود 30000 غیرشهروند کارت پستال ارسال کرده است که آنها را تشویق به ثبت نام برای رای دادن می کند و علت این خطا را نقص پایگاه داده مربوط به لیست ساکنان این ایالت دارای گواهینامه رانندگی می داند.

مرکز اطلاعات ثبت نام الکترونیکی، معروف به ERIC، یک سازمان غیرانتفاعی است که به بهبود فهرست رأی دهندگان ایالات متحده و تشویق ثبت نام اختصاص یافته است. حدود 33 ایالت و ناحیه کلمبیا به این گروه تعلق دارند. طبق قرارداد خود با ERIC، کلرادو نامه ای به ساکنان واجد شرایط ارسال می کند و آنها را تشویق می کند تا در هر دوره انتخابات ثبت نام کنند.

کریستی برتون براون، رئیس حزب جمهوری‌خواه کلرادو، گریسوولد را به خاطر این اشتباه محکوم کرد و در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت که «جنا گریسوولد همچنان به اشتباهات قابل اجتناب درست قبل از بیرون آمدن رأی‌دهی‌ها از طریق پست در 17 اکتبر ادامه می‌دهد».

به گفته وی، این حادثه در دست بررسی است. اخبار رادیو عمومی کلرادو ابتدا این خطا را گزارش کرد.

دفتر Griswold در آنجا اعلام کرد که از اینکه هرکسی که کارت پستال ها را اشتباه دریافت کرده است، تلاش کرده است ثبت نام کند، بی اطلاع است.

مورالس-دویل گفت که موارد بسیار کمی از افراد غیرشهروندی برای ثبت نام در ایالات متحده وجود داشته است زیرا عواقب آن بسیار شدید است – تا اخراج و اخراج.

دفتر Griswold در بیانیه ای اعلام کرد که کارت پستال ها در 7 سپتامبر پست شده است. این خطا پس از مقایسه لیستی از اسامی 102000 نفر توسط کارمندان بخش الکترونیکی ارائه شده توسط مرکز اطلاعات ثبت نام الکترونیکی، یک سازمان دو حزبی و چند ایالتی اختصاص داده شده به ثبت نام رای دهندگان، با پایگاه داده ای رخ داد. ساکنان کلرادو گواهینامه رانندگی صادر کردند.

این خبر در زمان شک و تردید گسترده – اغلب بی‌اساس – درباره صداقت رأی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 منتشر می‌شود و گریسولد، که نقش خود را به عنوان یک مدافع ملی برای انتخابات امن تبلیغ کرده است، به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر است.

این اخطاریه برای تقریباً 30000 گیرنده کارت پستال که شهروند نیستند ارسال می کند و آنها به اشتباه کارت پستال ها را دریافت کرده اند. و تلاش‌های متعددی را برای جلوگیری از ثبت نام یا رد هر کسی که واجد شرایط رای دادن نیست، انجام می‌دهد، از جمله مقایسه شماره‌های تامین اجتماعی مورد نیاز برای هر درخواست، به صورت روزانه. کارمندان شهرستان نیز موارد مشکوک را برای بررسی به وکلای منطقه ارجاع خواهند داد.

لیست گواهینامه رانندگی وزارت درآمد شامل ساکنانی است که برای افرادی که شهروند ایالات متحده نیستند مجوزهای ویژه صادر کرده اند. دفتر Griswold روز دوشنبه گفت، اما این شامل اطلاعات قالب‌بندی نمی‌شود که معمولاً به وزارت امور خارجه اجازه می‌دهد این اسامی را قبل از انتشار پست‌ها حذف کند.

کارت پستال های کلرادو، به زبان های انگلیسی و اسپانیایی، مشخص می کند که ساکنان برای ثبت نام باید شهروند ایالات متحده و حداقل 18 سال سن داشته باشند. آنها به گیرندگان می گویند که چگونه ثبت نام کنند، اما خودشان فرم ثبت نام نیستند.



منبع

دفتر ینا گریسولد، وزیر امور خارجه دموکرات، اصرار داشت که در صورت تلاش، هیچ یک از غیرشهروندان اجازه ثبت نام برای رای دادن را نخواهند داشت.