نیروهای روسی و آمریکایی هنگام ملاقات گشت‌هایشان در سوریه با هم دست دادند و عکس گرفتند، اقداماتی که در تضاد عمیق با تنش‌های اوکراین بود.

سربازان یک کاروان نظامی روسیه و همتایان آمریکایی آنها در 8 اکتبر 2022 در حالی که مسیرهای گشت زنی آنها در یک میدان نفتی در نزدیکی شهر القحطانیه سوریه در شمال شرقی استان حسکه، نزدیک مرز با ترکیه تلاقی می کند، عکس می گیرند.دلیل سلیمان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

سربازان یک کاروان نظامی روسیه و همتایان آمریکایی آنها در 8 اکتبر 2022 در حالی که مسیرهای گشت زنی آنها در یک میدان نفتی در نزدیکی شهر القحطانیه سوریه در شمال شرقی استان حسکه، نزدیک مرز با ترکیه تلاقی می کند، احوالپرسی می کنند.دلیل سلیمان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • سربازان روسی که از سال 2015 از اهداف اسد حمایت می کنند، در سال 2019 به درخواست دولت سوریه و متحدان کرد آمریکا پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر خروج برخی از نیروهای آمریکایی از منطقه ای که از سال 2014 در آن عملیات داشتند، در شمال شرق سوریه مستقر شدند. منجر به تهاجم آنکارا شد. ترکیه نیروهای کرد سوریه را با اشاره به ارتباط آنها با جدایی طلبان یک تهدید امنیتی می داند.

    با وجود تهاجم کرملین به اوکراین، افزایش تنش بین واشنگتن و مسکو، و صحبت های تهدید آمیز فزاینده درباره جنگ هسته ای، این ترتیب منحصر به فرد دوستانه به نظر می رسد.

    سربازانی که با شست بالا عکس می گیرند

    نکته خبری دارید؟ به این خبرنگار ایمیل بزنید: [email protected]

    در سال 2020، برخورد مشابهی شاهد بود که سربازان روسی همتایان آمریکایی خود را مجبور به ترک جاده کردند.

ایالات متحده و روسیه از طرف‌های مختلف در سوریه حمایت کرده‌اند، کرملین از بشار اسد، دیکتاتور سوریه حمایت می‌کند، در حالی که واشنگتن از شبه‌نظامیان تحت رهبری کردها حمایت می‌کند که به شدت علیه دولت اسلامی جنگیده و یک منطقه خودمختار واقعی را در نزدیکی سوریه ایجاد کرده است. مرز با ترکیه ایالات متحده و روسیه قبلاً برای جلوگیری از تشدید تنش ها به خطوط خلع درگیری متکی بودند.

سرباز عکس دسته جمعی می گیرد

اینسایدر برای اظهار نظر با فرماندهی مرکزی ایالات متحده تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

امروز، چند صد نیروی آمریکایی در شمال شرقی سوریه باقی مانده‌اند و هم واشنگتن و هم مسکو گشت‌زنی می‌کنند تا از هرگونه تجاوز بیشتر توسط ترکیه، عضو ناتو و همچنین شریک روسیه جلوگیری کنند.

سربازی که اسلحه در دست دارد با خودروهای زرهی در پس زمینه یاتاقان "Z"  علامت گذاری و پرچم روسیه

این عکس‌ها که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده، زمانی گرفته شده‌اند که هر دو نیرو در حال گشت‌زنی در قلمرو نزدیک مرز ترکیه بودند.

  • هفته گذشته، این دو نظامی دوباره در فاصله یک ساعتی از قسمت 2020 با یکدیگر ملاقات کردند. اما به جای تعامل خصمانه بین دو قدرت هسته ای، نتیجه این بار لبخند، دست دادن و عکس های دسته جمعی بود. برخی از این عکس‌ها که توسط خبرنگار سرویس خبری AFP گرفته شده است، خودروهای روسی را با همان علامت Z که روی خودروهایی که به اوکراین حمله کرده‌اند، ثبت کرده‌اند.

    دو سال پیش، زمانی که گشت‌های آمریکا و روسیه در شمال شرق سوریه با یکدیگر برخورد کردند، این برخورد منجر به تصادف یک خودروی زرهی شد که منجر به زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی شد و دولت ترامپ را بر آن داشت تا روس‌ها را «غیرحرفه‌ای» محکوم کند.

    عکس ها نشان می دهد که نیروهای آمریکایی و روسیه در حال دست دادن و عکس گرفتن با هم در سوریه هستند.

  • سربازان یک کاروان نظامی روسیه و همتایان آمریکایی آنها در 8 اکتبر 2022 در حالی که مسیرهای گشت زنی آنها در یک میدان نفتی در نزدیکی شهر القحطانیه سوریه در شمال شرقی استان حسکه، نزدیک مرز با ترکیه تلاقی می کند، عکس می گیرند.دلیل سلیمان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • به گزارش خبرگزاری فرانسه، آخرین برخورد در 8 اکتبر در نزدیکی شهر القحطانیه رخ داد. علاوه بر عکس گرفتن با هم، سرویس خبری گزارش داد که برخی از سربازان “حتی تکه های کوچکی را که بر روی یونیفورم خود پوشیده بودند به عنوان یادگاری از تعامل رد و بدل کردند.”