سفر مگان به بریتانیا تحت بررسی است

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع از لحظه‌ای که مگان در انظار عمومی ظاهر شد و در روزهای بعد، تماشاگران مگان در روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ویدئوی این رویداد را طوری تحلیل کردند که گویی توسط خود زاپرودر فیلم‌برداری شده است و تبدیل به لب‌خوان‌های فوری و زبان بدن می‌شود. تحلیلگران، منتقدان مد و کارشناسان پروتکل در خدمت یک بازی سالنی بی پایان: مگان اکنون چه کرده است؟

او در نیویورک پست و در وب‌سایت فاکس نیوز در مقاله‌ای با عنوان «هری، اگر واقعاً می‌خواهی» نوشت: «با صحنه‌های تدفین هچر بین ویلیام و برادرش در آخر هفته گمراه نشوید. به پدرتان احترام بگذارید، نیکوکارتان را به همه بگویید و همسرتان را که خانواده‌های سطل‌بازی می‌کنند مهار کنید.»

آنها در حال همکاری در کتاب خاطراتی هستند که به گفته آنها شرحی صریح از اینکه چه کسانی هستند و چه احساسی دارند، با جزئیات فراوانی در مورد اختلاف آنها با خانواده سلطنتی و خروج ناخوشایند آنها از بریتانیا است.

در ایالات متحده، جایی که پس از عقب نشینی از وظایف سلطنتی در سال 2020 (“مگکسیت”) نقل مکان کردند، مگان و هری سخت کوشیده اند تا دو فرزند خود را بزرگ کنند و خود را به عنوان افراد مشهور و تأثیرگذار – یعنی خانواده های سلطنتی به سبک آمریکایی – تغییر دهند. با یک معامله پرشور نتفلیکس و چندین سرمایه گذاری خیریه و تجاری. آن‌ها در مکان‌هایی مانند سازمان ملل (هری) سخنرانی‌های بلندپایه‌ای داشته‌اند، یک مجموعه پادکست با مصاحبه‌هایی با مهمانان معروف (مگان) راه‌اندازی کرده‌اند، دوربین‌ها را همراه خود آورده‌اند تا آنها را در حین انجام کارهای خیریه ضبط کنند، و علناً در مورد مسائلی مانند روان صحبت کرده‌اند. سلامتی و اینکه چگونه خانواده هری به آنها خیانت و بدرفتاری می کند.

همچنین معلوم شد که یک جفت دیگر – دختر پرنسس آن، زارا، و همسرش، مایک تیندال – نیز در راه خروج، دست در دست هم گرفتند، که عنصر سردرگمی را به موضوع اضافه کرد. همانطور که طرفداران مگان مدت ها اشاره کرده اند، او اغلب توسط روزنامه های متخاصم و در رسانه های اجتماعی مورد حمله قرار می گیرد زیرا دقیقا همان کارهایی را انجام می دهد که سایر خانواده های سلطنتی، به ویژه کیت، برای آن تحسین می شوند.

نظرات در مورد مگان بسیار متفاوت است، و با وجود حقایق ناچیز، واکنش ها به رویدادهایی مانند این تمایل به بازتاب احساسات عمیق و ریشه دار دارند. بنابراین برخی از مردم در رسانه های اجتماعی گزارش دادند که وقتی دو زوج را با هم دیدند، زمزمه ای شاد در میان جمعیت در ویندزور به راه افتاد. برخی دیگر برعکس گفتند و اعلام کردند که در حالی که برخی از عزاداران از دیدن ویلیام، کیت و هری هیجان زده بودند، آنها به طور جدی با حضور مگان مخالفت کردند. موضوعات مختلفی در توییتر پرطرفدار است: #Meghan (نماهای مختلط اما با گروهی سالم طرفدار مگان) و #MeghanMarkleGoHome (خود توضیحی).

این حادثه، برای کسانی که این حماسه خاص را دنبال می‌کنند، نمایانگر توقف کوتاه یا شاید پیش‌بینی گرم شدن نهایی سردی و خصومتی بود که بین شاهزاده و پرنسس ولز (ویلیام و کیت) و دوک و دوشس ساسکس ایجاد شده است. (هری و مگان) در چند سال گذشته.

لندن – تمام کاری که مگان، دوشس ساسکس انجام داد این بود که لباسی غم انگیز و ابراز همدردی به تن کرد و به مدت 45 دقیقه در ملاء عام با سه نفر دیگر قدم زد. اما تحلیل پوینتیلیستی روی صندلی راحتی آن رویداد کوتاه – یک گردش غافلگیرکننده در خارج از قلعه ویندزور در شنبه گذشته با حضور مگان و همسرش، شاهزاده هری، و شاهزاده ویلیام و همسرش – از آن زمان تاکنون ادامه داشته است.

روزنامه Mirror در گزارشی که برخی از عزاداران حاضر در میان جمعیت حاضر به دست دادن با او نشدند و در یک مورد، در پاسخ به ورود او با غرور، یک عینک آفتابی به چشم زدند، از آنچه که به نظر می‌رسید یک خط مخالف مهمانی مگان بود، دنبال کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل روزنامه از ویدئویی از این حادثه، زن دیگری روی خود را برگرداند و سپس با اشاره به دوشس ساسکس، قبل از اینکه بخندد، چشم بدبو به او داد.

سپس ملکه درگذشت و هری به تنهایی به Balmoral در اسکاتلند سفر کرد. برخی گزارش‌ها، بدون انتساب قابل تأیید، گفتند که به او دستور داده شده است که مگان را پشت سر بگذارد تا بقیه اعضای خانواده را ناراحت نکند. هری فقط مدت کوتاهی در آنجا ماند و پیش از بازگشت نزد همسرش. همه چیز ادامه داشت تا اینکه آنها دعوت را پذیرفتند تا کمی با ویلیام، کیت، جمعیت در ویندزور و تعدادی دوربین قدم بزنند.

هنگامی که الیزابت هفته گذشته درگذشت، این زوج قبلاً در بریتانیا بودند در انتهای آن چیزی که روزنامه دیلی میل آن را «تور شبه سلطنتی» و تایمز لندن با نامهربانی «یک تور سلطنتی مینی مستقل» نامید.

لباس مگان (مشکی و قد گوساله، با دامن گشاد) با لباس کیت (مشکی و قد گوساله، با دامن باریک) مقایسه شد؟ آیا کیت ظاهراً مگان را با نگاه نکردن، صحبت نکردن یا اذعان به او نادیده گرفت؟ آیا همانطور که شخصی در TikTok ادعا کرد که مگان سعی کرد جلوتر از دیگران وارد منطقه گل شود، آیا درست بود که هری “پروتکل سلطنتی را با نگهداشتن ماهرانه دست خود به او یادآوری کرد تا ویلیام و کیت به سمت گل ها بروند. اولین؟”

افسوس، ما هرگز حقیقت پشت آن را نخواهیم دانست. به عنوان مثال، ما هرگز نمی دانیم که آیا این نزدیکی احتمالی به این دلیل اتفاق افتاده است که چارلز سوم، همانطور که دیلی میل روز شنبه گزارش داد، پادشاه چارلز سوم «به پسران متخاصم خود دستور داد تا خصومت های خود را کنار بگذارند» یا به این دلیل که ویلیام به طور یکجانبه یک «متن بمب» به آن ارسال کرد. همانطور که این روزنامه (در تناقض با خودش) یکشنبه گزارش داد، برادرش شرایط حضور مشترک پیشنهادی را بیان کرد.

گفتگوی مشابهی قوی و عمدتاً بدون حقایق روز چهارشنبه پس از آن که این دو زوج به همراه سایر اعضای خانواده سلطنتی مراسمی را در سالن وست مینستر پس از رسیدن تابوت ملکه ترک کردند، آغاز شد. هری و مگان برخلاف بسیاری از زوج های سلطنتی دست در دست هم بیرون رفتند. بحثی پیش آمد: آیا آنها مانند «نوجوانان عاشق» رفتار بی‌احترامی داشتند، یا خوب بود که هنگام ترک یک موقعیت غم‌انگیز، دست در دست همسرتان بگیرید؟

به کدام یک از خوانندگان در توییتر پاسخ داد: «زنت را مهار کن…؟! این چیه قرون وسطی؟!!!»

این چهار نفر که پس از مرگ هری و مادربزرگ ویلیام، ملکه الیزابت دوم، به عزاداری مشترک انداخته شده‌اند، یا احتمالاً تحت فشار قرار گرفته‌اند، این چهار نفر برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته گرد هم آمدند تا قدردانی خود را از جمعیت ابراز کنند و دسته‌های گل را تحسین کنند. ملکه و نشان می دهند که آنها قادر بودند در یک مکان عمومی وجود داشته باشند بدون اینکه آشکارا با یکدیگر دشمنی کنند.

روزنامه‌ها با متهم کردن مگان و هری به جلب توجه آشکار در طول این سفر، با این وجود، با پراکنده کردن آن‌ها با توجه، هر چند عمدتا منفی، بر استدلال‌های خود پا گذاشتند. هیلاری رز در روزنامه تایمز لندن نوشت: «برای کسانی از ما که بیش از اندازه هری و مگان را خورده‌ایم، می‌ترسم آنها به این سوی اقیانوس اطلس برگردند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

در همین حال، پیرز مورگان، مفسر و بحث‌برانگیز، ناظر وسواسی نزدیک و منتقد بی‌امان مگان، ناگزیر به دیدگاه‌های طحال‌آمیز همیشگی‌اش پرداخت.