تجمع با ترامپ؟ برخی از کاندیداهای GOP در مورد آن هیجان زده نیستند.

هیچ یک از کاندیداها او را دعوت نکردند.

بودویچ افزود: “تظاهرات او که به عنوان قدرتمندترین سلاح سیاسی در سیاست آمریکا عمل می کند، رای دهندگان جدید و توجه رسانه ها را به خود جلب می کند.”

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

وقتی تیم ترامپ تماس گرفت و گفت که رئیس جمهور سابق می خواهد برای یک تجمع در این ماه به پنسیلوانیا بازگردد، ستاد انتخاباتی اوز او را به Wilkes-Barre در شهرستان لوزرن راهنمایی کرد. این شهرستان یکی از سه کشوری بود که دو بار به باراک اوباما رای داد و در سال 2016 به ترامپ تسلیم شد. همچنین تنها یکی از این سه شهرستان بود که در سال 2020 دوباره از ترامپ حمایت کردند. دو منطقه دیگر – ایری و نورث همپتون – از بایدن حمایت کردند.

به گفته افراد آشنا با این بحث، زمان بندی از سوی کمپین ونس یا تیم ترامپ ایده آل تلقی نمی شد و در نهایت با ترامپ در مورد این تصمیم مشورت شد. در پایان، دو طرف تشخیص دادند که برگزاری تجمع در شنبه شب، زمانی که ترامپ راحت‌ترین شانس را برای جلب جمعیت قوی دارد، مهم‌تر است.

به نظر می رسد نامزدهای جمهوری خواه از چنین احساساتی آگاه هستند و از تثبیت ترامپ در انتخابات 2020 عقب نشینی می کنند. در حالی که او گفته است که تقلب در انتخابات مهمترین موضوع در میان دوره ای است، نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان به مراتب بیشتر نگران مسائل اقتصادی و حقوق سقط جنین هستند.

سیاستمداران اوهایو مدتهاست سعی کرده اند از رقابت برای جلب توجه با بازی های فوتبال ایالت اوهایو اجتناب کنند. در مصاحبه ای، رایان گفت که برگزاری یک تجمع همزمان نشان می دهد که ونس – فارغ التحصیل ایالت اوهایو – با “چیزهای فرهنگی” مهم برای ساکنان اوهایو ارتباطی ندارد.

رایان در پاسخ به این سوال که آیا او در پاییز امسال با رئیس جمهور کمپین انتخاباتی خواهد کرد – حتی اگر در جریان بازی باکییز نباشد – گفت: “نه. اوه اوه.»

در ویسکانسین، تیم میشلز، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری، این حقیقت را که ترامپ از او حمایت کرده بود را از صفحه اصلی کمپین انتخاباتی خود پاک کرد – اما پس از گزارش تغییر آن را بازگرداند و گفت که این یک اشتباه بوده است.

در عوض، دستیاران رئیس‌جمهور سابق صرفاً به ستادهای انتخاباتی سنا اطلاع دادند که او می‌آید. فراموش نکنید که ترامپ، در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان قهرمانانه به آن نگاه می‌کنند، همچنان در میان رای‌دهندگان نوسانی حیاتی منفور است.

در این سال، حمایت وی از پیشنهاد ونس برای مجلس سنا به طور گسترده به عنوان بارزترین نمونه از نفوذ سیاسی پایدار وی تلقی شده است. ونس، نویسنده و سرمایه‌دار، پیش از آنکه ترامپ از او حمایت کند، در نظرسنجی‌ها عقب افتاده بود و تنها دو هفته از رقابت باقی مانده بود. ونس در مسابقات مقدماتی پرجمعیت با اختلافی نزدیک به 10 امتیاز پیروز شد.

لیام دونوان، استراتژیست جمهوری خواه و دستیار ارشد سابق کمیته ملی سناتورهای جمهوری خواه، گفت: «سناریوی بهینه برای جمهوری خواهان این است که ترامپ در کنار هم باقی بماند – حمایت کننده، اما نه به گونه ای که بر نامزد یا مخالفت ها سایه افکنده باشد».

این وضعیت ناخوشایند منعکس کننده انحرافاتی است که بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه با پشت سر گذاشتن دوره مقدماتی و چرخش به انتخابات عمومی، زمانی که دموکرات ها در تلاش هستند آنها را به رئیس جمهور سابق متصل کنند، با آن مواجه می شوند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

برخی از کاندیداهای منتخب ترامپ، پس از چسباندن شباهت او به ادبیات مبارزات انتخاباتی و در بوق زدن مهر تایید او در تبلیغات تلویزیونی در جریان انتخابات مقدماتی، اکنون از خود فاصله می گیرند، از مواضع او عقب نشینی می کنند یا وب سایت های خود را از نام او پاک می کنند.

در نیوهمپشایر، دون بولدوک سه شنبه پس از یک کمپین مقدماتی که در آن به صراحت ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 را تکرار کرد، نامزد جمهوری خواهان سنا شد. فقط دو روز بعد، او خودش را برعکس کرد و به فاکس نیوز گفت: «می‌خواهم در این مورد قاطع باشم: انتخابات دزدیده نشده است.»

در کارولینای شمالی، بو هاینز، نامزد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که پس از برجسته کردن حمایت از ترامپ با افتخار در ماه مه پیروز شد، نام و تصویر رئیس جمهور سابق را از سایت تبلیغاتی خود حذف کرد. یکی از مقامات کمپین این اقدام را به عنوان بخشی از بازنگری در وب سایت برای اولویت بندی موضوعاتی که برای رأی دهندگان در انتخابات عمومی مهم است، توصیف کرد.

دانوان گفت: «بخش بزرگی از مشکل این است که این نامزدها از میدان‌های نامرتب بیرون آمده‌اند، جایی که حزب به کندی متحد شده است. اما برای رفع مشکلات، چیزی که این نامزدهای حزب جمهوری خواه به آن نیاز دارند تجمع ترامپ نیست، یک بمب پولی MAGA است.

راهپیمایی ترامپ در اوهایو در روز شنبه سومین سفر او به این ایالت از زمان ترک قدرت خواهد بود – بیش از هر ایالت دیگری تا کنون. او دو بار با 8 درصد برنده اوهایو، میدان نبرد طولانی ریاست جمهوری بود.

دونوان، و همچنین مشاوران و کارکنانی که برای نامزدهای سنا مورد حمایت ترامپ کار می‌کنند، گفتند که رئیس‌جمهور سابق می‌تواند با حمایت از دستگاه قدرتمند جمع‌آوری کمک‌های مالی خود، در صورت انتخاب، بسیار مفید باشد.

اما پیوند تسلیحات با رئیس جمهور سابق می تواند مشکلاتی را برای نامزدها در رقابت های نزدیک ایجاد کند.

رایان گفت: «این فقط خیلی چیزها را می گوید. “این چیزهای کوچک فقط گاهی اوقات چیزهای بیشتری را در مورد یک نامزد از آنچه به نظر می رسد نشان می دهد.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در 3 سپتامبر 2022 در Wilkes-Barre، Pa. برای جلب حمایت از دکتر مهمت اوز، نامزد جمهوری خواهان سنا، روی صحنه می رود. (هانا بییر/نیویورک تایمز)

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این جنجال‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا که این هفته منتشر شد، در میان رای دهندگان مستقل، 60 درصد گفتند که دیدگاه نامطلوبی نسبت به ترامپ داشتند، در حالی که 37 درصد دیدگاه مثبتی داشتند. پرزیدنت جو بایدن نیز در میان این رای دهندگان کلیدی در زیر آب قرار داشت، اما با اختلاف بسیار کمتر از 8 درصد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حال آماده شدن برای ورود به اوهایو در روز شنبه برای جلب حمایت جمهوری خواهان از جی دی ونس در یک رقابت کلیدی برای سنا است. دو هفته پیش او همین کار را برای دکتر مهمت اوز در پنسیلوانیا انجام داد.

اما حمایت ترامپ همچنان در حساب های رسانه های اجتماعی هاینز برجسته است. با تماس تلفنی، نامزد 27 ساله گفت که قصد دارد هفته آینده در تجمع ترامپ در ایالت شرکت کند و سپس تماس را قطع کرد.

تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت که «نام و تشبیه رئیس‌جمهور سابق عامل موفقیت بی‌سابقه برنامه‌های جمع‌آوری کمک‌های دلاری حزب جمهوری‌خواه بوده است» و او همچنان به «تغذیه و تعریف موفقیت جمهوری‌خواهان» ادامه می‌دهد. مهمانی – جشن.”

کمپین‌های جمهوری‌خواه گفتند که کمک ترامپ را بی‌درنگ رد نمی‌کنند، اما پذیرش آن مجموعه‌ای از مشکلات دیگر را ایجاد می‌کند: به عنوان مثال، در کجا می‌توان تجمعی برگزار کرد تا پایگاه محافظه‌کار را انرژی بخشد، در حالی که آسیب را در میان مستقل‌ها به حداقل رساند؟

در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ “ارتکاب جنایات جدی فدرال” انجام داده است یا خیر، 62 درصد از رای دهندگان مستقل گفتند که معتقدند او مرتکب شده است و 53 درصد گفتند که او با اقدامات خود پس از انتخابات 2020، دموکراسی آمریکا را تهدید کرده است.

با وجود اینکه ترامپ نزدیک به 20 ماه است که از سمت خود کنار رفته است، اما به دلیل افزایش تحقیقات جنایی و کنگره در مورد نقش او در حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، یعنی امتناع وی از تسلیم شدن، همچنان در سرفصل های خبری حضور داشته است. اسناد دولتی حساسی که او به خانه‌اش در فلوریدا برده و اینکه آیا او و خانواده‌اش با تقلب ارزش دارایی‌های تجاری خود را افزایش داده‌اند یا خیر.

برای راهپیمایی روز شنبه، تیم ونس ترامپ را به یانگستون، منطقه ای با یقه آبی که تا زمان نامزدی او برای ریاست جمهوری، پایگاه دموکرات ها بود، هدایت کرد. این تظاهرات، در مرکز 6000 نفری Covelli، همچنین دقیقاً در منطقه کنگره برگزار می شود که تیم رایان، دموکراتی که در مقابل ونس شرکت می کند، نمایندگی می کند.

سه روز پس از تظاهرات ترامپ در پنسیلوانیا، اوز، نامزد جمهوریخواه سنا به خبرنگاران گفت که از رئیس جمهور سابق سرپیچی می کرد و به تایید انتخابات ریاست جمهوری 2020 رأی می داد.

این حرکت ها منعکس کننده یک محاسبات سیاسی پیچیده برای کمپین های جمهوری خواه است که می خواهند از انرژی ای که ترامپ در میان حامیان خود به دست می آورد – که برخی از آنها به ندرت در پای صندوق های رای حاضر می شوند مگر اینکه به او رای بدهند – استفاده کنند بدون اینکه رای دهندگان مستقلی را که برای پیروزی در انتخابات مورد نیاز است، عصبانی کنند. در ایالت های میدان نبرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در 3 سپتامبر 2022 در Wilkes-Barre، Pa. برای جلب حمایت از دکتر مهمت اوز، نامزد جمهوری خواهان سنا، روی صحنه می رود.  (هانا بییر/نیویورک تایمز)

روز پنجشنبه، وقتی از ترامپ در مورد احتمال متهم شدن وی در تحقیقات اسناد پرسیده شد، به یک مجری محافظه کار رادیویی گفت که “مشکلاتی در این کشور وجود خواهد داشت که شاید قبلاً هرگز ندیده ایم.”

این رویداد قرار است همزمان با شروع بازی فوتبال دانشگاه ایالتی اوهایو آغاز شود. بازی‌های Buckeyes مرتباً بینندگان زیادی را در سراسر ایالت جذب می‌کنند، و مسابقه روز شنبه برابر دانشگاه تولدو، یک تیم داخلی است.

ونس در بیانیه ای رقیب خود را “لیبرال رادیکال” خواند و گفت: “تنها کسی که با اوهایو ارتباط ندارد تیم رایان است.”

اوز، یک شخصیت تلویزیونی سابق، برای پیروزی در انتخابات مقدماتی تلخ، بر حمایت ترامپ تکیه کرد. از آن زمان، او اشاره‌های برجسته‌ای درباره تایید را از وب‌سایت کمپین انتخاباتی‌اش حذف کرده و برندهایی با مضمون ترامپ را از رسانه‌های اجتماعی خود عوض کرده است.

به گفته استراتژیست‌هایی که با این بحث‌ها آشنا هستند، این سؤال که چگونه باید با ترامپ رفتار کرد، برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه برای سنا را چنان متحیر کرده است که جلسات خصوصی درباره بهترین راه برای برقراری تماس‌های اجتناب‌ناپذیر تیم او برگزار کرده‌اند.

رایان همچنین درگیر رقص مشابهی پیرامون رهبری حزبش است، با توجه به اینکه بایدن خودش با محبوبیت پایین دست و پنجه نرم می کند.