سارا پیلین پس از شکست در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در آلاسکا، استراتژی جهان ترامپ را برای ادعای تقلب احتمالی در انتخابات اتخاذ کرد.


سارا پیلین در ستاد انتخاباتی خود در آنکوریج، آلاسکا در 20 آوریل 2022.

سارا پیلین در انتخابات ویژه مجلس نمایندگان از مری پلتولا، نامزد دموکرات شکست خورد.AP Photo/مارک تیسن

  • سارا پیلین به یک تاکتیک رایج دنیای ترامپ مبنی بر ادعای تقلب در انتخابات پس از شکست متمایل شده است.

  • پیلین رای‌دهی با انتخاب رتبه‌بندی را «سیستم جدید و کاکامی» نامید.

  • او سپس بدون مدرک ادعا کرد که “بسیار، بسیار بالقوه مملو از تقلب” است.

سارا پیلین، نامزد سابق معاون ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه و فرماندار سابق جمهوری خواه آلاسکا، به یک تاکتیک محبوب دنیای ترامپ متمایل شده است – ادعای بی اساس تقلب پس از شکست در انتخابات.

در یک ظاهر در پادکست “اتاق جنگ: همه گیری” استیو بنن، پیلین از رای گیری با رتبه بندی در ایالت شکایت کرد و بدون دلیل ادعا کرد که ممکن است تقلب در رای دهندگان وجود داشته باشد.

رأی‌دهی انتخابی شامل رأی‌دهندگانی است که نامزدها را بر اساس اولویت در برگه‌های رأی رتبه‌بندی می‌کنند. این سیستم در انتخابات ویژه اخیر مجلس نمایندگان ایالت که در آن پیلین به مری پلتولا، یک دموکرات شکست خورد، استفاده شد.

در طول پادکست بنن، پیلین رای‌دهی با انتخاب رتبه‌بندی را «سیستم کاکائویی» نامید و از «پیچیده بودن» آن انتقاد کرد. او همچنین گفت که این سیستم می تواند منجر به عدم پیروزی نامزدهای “محبوب ترین یا واجد شرایط تر” در انتخابات شود.

پیلین گفت: «این آزمایش جدید، با رأی‌دهی انتخابی رتبه‌بندی شده، آرا را تقسیم می‌کند و به لیبرال‌ها اجازه می‌دهد تا وارد عمل نشوند». “این یک سیستم بسیار بسیار بالقوه مملو از کلاهبرداری است.”

پیلین هم همینطور پیشنهادی که «کل کشور باید از رأی‌دهی رتبه‌بندی‌شده عصبانی و «خشمگین» باشد.

پس از باخت در برابر پلتولا، پیلین در ستاد انتخاباتی خود در حال غر زدن دیده شد. “واقعا؟ آلاسکایی ها جو بایدن و نانسی پلوسی را می خواهند؟” شنیده شد که پیلین به حاضران می گفت.

پس از شکست پیلین، دیگر جمهوری خواهان به رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده حمله کرده اند. تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آرکانزاس توییت کرد هفته گذشته، بی‌اساس ادعا کرد که این سیستم «کلاهبرداری برای تقلب در انتخابات» است.

ادعای تقلب در رأی‌دهی توسط قانون‌گذاران – حتی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه – رایج شده است.

در ماه ژوئن، PAC رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، بی اساس پیشنهاد کرد که پیروزی 52 امتیازی فرماندار جورجیا برایان کمپ در انتخابات مقدماتی فرمانداری حزب جمهوری خواه این ایالت به دلیل تقلب در انتخابات اتفاق افتاده است. در ماه اوت، لورا لومر، یکی از نامزدهای حزب راست افراطی حزب جمهوری خواه در فلوریدا، پس از باخت در رقابت های انتخاباتی خود، به تقلب در رأی دهندگان متهم شد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع