مرد مسلحی که سعی کرد سینسیناتی را زیر پا بگذارد، FBI ادعا کرد که با 6 ژانویه، Proud Boys ارتباط دارد.

در پست دیگری در توییتر در ماه می، شیفر به پستی از مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره پاسخ داد و انتخابات را “تثبیت شده” خواند.

تلاش شیفر برای حمله روز پنجشنبه، مانعی را بین لفاظی های خشونت آمیز حامیان ترامپ در فضای مجازی و خشونت در دنیای واقعی آشکار می کند. ترامپ خود این هفته به رسانه‌های راست‌گرا پیوست و در پی تفتیش دارایی‌اش، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را مورد انتقاد قرار داد و سیل تهدیدهای خشونت‌آمیز حامیان رئیس‌جمهور سابق را به دنبال داشت. این تهدیدها به اندازه‌ای جدی بود که کریس رای، رئیس اف‌بی‌آی و مریک گارلند، دادستان کل، هر دو علناً آنها را محکوم کردند.

عکس پروفایل ریکی شیفر در توییتر. (عکس: توییتر)

ریکی شیفر، 42 ساله، صبح پنجشنبه در حالی که یک تفنگ AR-15 و یک تفنگ میخ را حمل می کرد، سعی کرد وارد دفتر محلی شود. وقتی این نقشه شکست خورد، او با ماشین خود از صحنه گریخت و بعداً در پی یک درگیری چند ساعته و تبادل آتش با پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

مرد مسلحی که روز پنجشنبه در پی تلاش برای نفوذ به دفتر اف‌بی‌آی در سینسیناتی کشته شد، تهدیدهای قبلی را علیه این دفتر انجام داد، از تروریسم آنلاین حمایت کرد و احتمالاً برای شورش در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی بوده است.

عکس پروفایل ریکی شیفر در توییتر.  (عکس: توییتر)

او همچنین از کاربران خواست تا خود را مسلح کنند و به پسران مغرور دست یابند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

اندی کمپبل نویسنده کتاب «ما پسران مفتخریم: چگونه یک باند خیابان راست در دوران جدیدی از افراط گرایی آمریکایی آغاز شد» است که در 20 سپتامبر به کتابفروشی ها می آید.

گارلند روز پنجشنبه گفت: «زمانی که یکپارچگی آنها به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گیرد، ساکت نخواهم ایستاد.

«خب، فکر می‌کردم راهی برای عبور از شیشه‌های ضد گلوله دارم، و این کار را نکردم. اگر از من خبری ندارید، درست است که من سعی کردم به FBI حمله کنم، و این بدان معناست که یا من را از اینترنت خارج کردند، FBI من را گرفت.

عکس پروفایل ریکی شیفر در توییتر. (عکس: توییتر)

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، او نوشت: «گرین، خانم کنگره، آنها با تثبیت انتخابات در جلوی چشم، از بین رفتند. “تمام شد. مرحله بعدی همان چیزی است که ما در سال 1775 استفاده کردیم.

میزان روابط او با باند سیاسی خیابانی بلافاصله مشخص نبود. اما وزارت دادگستری در پرونده های جنایی ادعا می کند که پسران مغرور نقش بزرگی در برنامه ریزی و اجرای حمله 6 ژانویه داشته اند. تعداد انگشت شماری از رهبران این باند اکنون با اتهامات فتنه انگیز توطئه بر سر این طرح روبرو هستند.

اکنون مقامات در حال بررسی تهدیدهای او علیه اف بی آی در رسانه های اجتماعی، حضور خودخوانده او در قیام 6 ژانویه 2021، و ارتباط او با باند افراطی Proud Boys در مرکز تحقیقات هستند.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، شیفر در فیس بوک در ویدئویی از تظاهرات طرفدار ترامپ در میدان زندگی سیاه پوستان مهم است در واشنگتن در 5 ژانویه ظاهر شد. او در ماه مه در توییتر در پاسخ به عکسی از شورشگرانی که از دیوارهای ساختمان کنگره بالا می روند، ادعا کرد که برای حمله 6 ژانویه «آنجا بوده است».

مدت کوتاهی پس از تلاش شیفر برای نفوذ به دفتر FBI، همان حساب کاربری اعترافاتی را منتشر کرد:

مهمات را ذخیره کنید، با پسران مغرور تماس بگیرید و یاد بگیرید که چگونه این کار را در جنگ انقلاب انجام دادند، زیرا تسلیم شدن در برابر ظلم و در عین حال اعتراض قانونی هرگز روش آمریکایی ها نبود.

نمایه‌های متعدد رسانه‌های اجتماعی که به نظر می‌رسد متعلق به شیفر هستند – توییتر و در میان آنها Truth Social متعلق به دونالد ترامپ – مملو از اعلامیه‌های خشونت‌آمیز هستند، از جمله “دعوت به سلاح” علیه FBI، ظاهراً در پاسخ به حمله این دفتر به املاک مار-آ-لاگو ترامپ در روز دوشنبه در فلوریدا.

حساب کاربری با نام او روز سه شنبه در سایت Truth Social منتشر شد: «خشونت (همه) تروریسم نیست. اف‌بی‌آی را در چشمان خود بکشید و آماده باشید که سایر دشمنان فعال مردم را سرنگون کنید.»