ترامپ بی‌اساس اوباما را به خاطر انتقال سوابق از کاخ سفید به شیکاگو مورد انتقاد قرار داد. در اینجا دلیل اجازه اوباما در حالی است که ترامپ تحت نظارت اف بی آی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دیگر صرفاً از صحبت در مورد ایمیل‌های هیلاری کلینتون در مورد انحراف اتهامات احتمالی که او با اسناد طبقه‌بندی شده نادرست است، راضی نمی‌شود.

رئیس جمهور وقت ایالات متحده، باراک اوباما (R) در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ در جبهه غربی ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، ایالات متحده، در 20 ژانویه 2017، در مراسم تحلیف به عنوان رئیس جمهور، استقبال می کند.کارلوس باریا/عکس فایل/رویترز

  • “چه شد 30 میلیون صفحه اسنادی که باراک حسین اوباما از کاخ سفید به شیکاگو برده بود؟ او از پس دادن آنها خودداری کرد!” ترامپ در الف نوشت پست پنجشنبه در حقیقت اجتماعی. “چه اتفاقی می افتد؟ این اقدام به شدت با نارا در تضاد بود. آیا آنها به “عمارت” اوباما در تاکستان مارتا نفوذ خواهند کرد؟

    ده ها هزار سند اوباما به شیکاگو منتقل شد. اما این اقلام به یک مرکز دولتی فدرال فرستاده شد – دقیقاً همان چیزی که قرار است با سوابق رئیس جمهور اتفاق بیفتد. قانون فدرال ایجاب می‌کند که روسای جمهور و دولت‌هایشان مجموعه‌ای دقیق از ایمیل‌ها، اسناد و حتی هدایای دوران ریاست‌شان را نگه دارند، زیرا همه آن چیزها در واقع متعلق به مردم آمریکاست.

    اما اوباما توانست این کار را انجام دهد زیرا از طریق آرشیو ملی که صاحب سوابق است پردازش شده بود.

جدای از فرآیندهای طولانی، کتابخانه ریاست جمهوری اوباما از این پیشینه خارج خواهد شد که بنیاد اوباما هزینه های دیجیتالی شدن سوابق طبقه بندی نشده را در تلاشی برای دموکراتیک کردن دسترسی به اسناد، در جایی که به عنوان “اولین آرشیو دیجیتالی برای” نامیده می شود، پرداخت خواهد کرد. به گزارش نیویورک تایمز، اولین رئیس جمهور دیجیتال.

ترامپ و فاکس نیوز از انتقال سوابق اوباما به شیکاگو پس از دوره ریاست جمهوری خود دفاع کردند.

  • در مورد اوباما، آرشیو ملی مالکیت قانونی اسناد اوباما را در اختیار گرفت و سپس روند طولانی مرتب‌سازی مطالب را قبل از اینکه مردم بتوانند سال‌ها بعد درخواست کنند، آغاز کردند. بخشی از این مواد سپس به کتابخانه ریاست جمهوری اوباما تحویل داده شد، که دوباره، روندی است که قرار است اتفاق بیفتد.

    اکنون، رئیس جمهور سابق و متحدانش به ادعاهای کاملاً نامرتبط در مورد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، چسبیده اند.

    رئیس جمهور سابق و پسرش دونالد ترامپ جونیور در حمایت از اتهامات بی اساس خود به یک مقاله نظر منتشر شده توسط نیویورک پست اشاره کردند.

    اما واقعیت ها کاملاً با اظهارات ترامپ همخوانی ندارد

    بر اساس گزارش واشنگتن پست، وکیل ترامپ، از سوی دیگر، گفت که فدرال رزرو حداقل ده ها جعبه حاوی مواد حساس – و برخی “فوق محرمانه” – را از خانه رئیس جمهور سابق مار-آ-لاگو بردند. بر اساس گزارش‌ها، حکم تفتیش اف‌بی‌آی این بود که ببیند آیا ترامپ اسنادی را با خود به خانه برده است که باید در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش تحویل داده می‌شد.

    دونالد ترامپ در حالی که روز دوشنبه حمله اف‌بی‌آی به خانه او در مارآلاگو را مورد حمله قرار داد، از باراک اوباما استفاده کرد.

  • اگرچه دنیای ترامپ می‌تواند شباهت‌هایی را بین ترامپ و اوباما ایجاد کند که هر دو پرونده‌های کاخ سفید را گرفته‌اند، اما تفاوت قابل توجه در نحوه برداشت آنها توضیح می‌دهد که چرا اولی تحت نظارت اف‌بی‌آی است و دومی هنوز در مرحله راه‌اندازی یک کتابخانه است. توسط مجریان قانون فدرال اذیت نمی شود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    در روزهای پس از یورش، ترامپ و متحدانش در فاکس نیوز دفاعیات تهاجمی از اوباما در انتقال سوابق از کاخ سفید به شیکاگو برای کتابخانه ریاست جمهوری خود ارائه کردند.

    اوایل این هفته، FBI حکم بازرسی بی‌سابقه‌ای را در خانه ترامپ در Mar-a-Lago در پالم بیچ فلوریدا اجرا کرد. مشخص نیست که FBI به دنبال چه چیزی بوده است، اما چندین گزارش حاکی از آن است که حکم بازرسی به درخواست آرشیو ملی در اوایل امسال برای وزارت دادگستری برای تحقیق در مورد اینکه آیا ترامپ با بردن سوابق طبقه بندی شده دولتی با خود به مار-آلاگو، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر، مرتبط می کند. .

    اگرچه این تأخیر باعث خشم مورخان و منتقدان شده است، اما فرآیند انتقال خود سوابق اغلب سال ها طول می کشد، نه اینکه به وظیفه دیجیتالی کردن تقریباً 30 میلیون سند برای در دسترس قرار گرفتن آنلاین اشاره کنیم.

    دونالد ترامپ (چپ) و باراک اوباما (راست)

    ترامپ و ترامپ جونیور همچنین از ستون نیویورک پست استفاده کردند و خاطرنشان کردند که تا به امروز، سوابق منتقل شده به کتابخانه ریاست جمهوری اوباما هنوز این مواد را دیجیتالی نکرده و در دسترس عموم قرار داده است – پنج سال از پایان دوره او. ترم و زمان شروع انتقال رکورد.