اگر این پاسخ آیداهو به شکایت فدرال در مورد ممنوعیت سقط جنین باشد، ما با مشکل قانونی مواجه هستیم

متأسفانه، سیاستمداران آیداهو نه با استدلال‌ها و استدلال‌های قانونی قانع‌کننده خود، بلکه با ابهام درباره حاکمیت دولت، «دخالت فدرال» و ادعا می‌کنند که این دعوی «با انگیزه‌های سیاسی» به قول لارنس واسدن، دادستان کل آیداهو پاسخ دادند. او گفت که ای کاش وزارت دادگستری ابتدا می نشست و در مورد آن صحبت می کرد.

برعکس، پاسخ سیاستمداران آیداهو بود که به نظر می‌رسید انگیزه‌های سیاسی داشته باشد، در حالی که به نظر می‌رسید وزارت دادگستری بزرگسال حاضر در اتاق بود و به آیداهو اطلاع داد که فکر می‌کند قوانین را زیر پا می‌گذارد.

در همین حال، رائول لابرادور، نامزد جمهوری خواهان برای جایگزینی وازدن به عنوان دادستان کل، پاسخ ضعیف خود را ارائه کرد، یک پیشگوی شوم از آنچه در صورت انتخاب شدن او می توانیم انتظار داشته باشیم – وکیلی که علاقه ای به استدلال قانونی ندارد، اما سیاست بازی می کند. تا حد امکان.

جامعه پزشکی در چند هفته گذشته این هشدارها را در مورد ممنوعیت سقط جنین در آیداهو به صدا در آورده است.

آیداهو دقیقاً سابقه خوبی در مورد این نوع دعاوی ندارد. به تازگی به ایالت دستور داده شد تا 320000 دلار به عنوان صورتحساب حقوقی برای شاکی در دعوای حقوقی بر سر قانون بد دیگری که توسط مجلس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان تصویب شده است، بپردازد، این قانون در مورد گواهی تولد تراجنسیتی ها.

پاسخ براد لیتل فرماندار به شکایت از سوی دولت فدرال به حالتی پوچ تبدیل شد.

استدلال های ارائه شده توسط DOJ نکات معتبری را بیان می کند که برای بحث در دادگاه مناسب است.

نه، اینطور نیست. اول، این یک ابتکار رأی دهنده نبود که توسط شهروندان آیداهو تصویب شد. دوم، این شکایت به دنبال محافظت از ارائه دهندگان پزشکی در برابر زندانی شدن توسط ایالت آیداهو به دلیل ارائه مراقبت های پزشکی لازم به بیماران است.

با استفاده از یک بیانیه مطبوعاتی در این مورد برای بیان برخی بیانیه های انتخاباتی بیهوده، لیتل را فردی نشان می دهد که به دلیل انگیزه سیاسی عمل می کند.

اگر این بهترین دفاعی است که آیداهو در پاسخ به ادعاهای قانونی معتبر در مورد ممنوعیت شدید سقط جنین در آیداهو دریافت کرده است، ما دچار مشکل شده ایم.

در اصل، دادخواست DOJ ادعا می کند که قانون ماشه آیداهو نقض قانون درمان فوری پزشکی و کار فدرال است زیرا “به طور پیشگیرانه همه سقط جنین را جرم انگاری می کند … حتی در مواردی که امتناع از مراقبت به احتمال زیاد منجر به مرگ بیمار شود.” وانیتا گوپتا، دادستان کل، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت.

سرمقاله های Stateman نظر بدون امضاء هیئت تحریریه آیداهو Stateman است. اعضای هیئت مدیره عبارتند از: اسکات مک‌اینتاش، سردبیر نظر، برایان کلارک، نویسنده نظر، چاد کرایپ، سردبیران اتاق خبر، دانا اولند و جیم کیسر و اعضای انجمن، یوهانا جونز، مریان جردن و بن یسورسا.



منبع

شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده علیه ایالت آیداهو – اولین شکایتی که دولت فدرال علیه یک ایالت در پی سرنگونی پرونده Roe v. Wade ارائه کرده است – مبتنی بر موضوعات مهم زندگی و مرگ است و سؤالات مشروعی را ایجاد می کند. درباره نحوه اجرای ممنوعیت سقط جنین در آیداهو.

وی در بیانیه ای نوشت: «در طرح این شکایت، دولت بایدن به دنبال جایگزینی خواست شهروندان آیداهو با اولویت های طرفدار سقط جنین رئیس جمهور بایدن است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی لیتل، «مداخله وزارت دادگستری ایالات متحده در قانون حمایت از زندگی آیداهو، نمونه دیگری از تجاوز مجدد بایدن است، در حالی که او همچنان به نادیده گرفتن مسائلی که واقعاً باید توجه او را می طلبد – مانند کاهش تورم و مرز باز با مکزیک، ادامه می دهد».