بایدن فرمان اجرایی دیگری را برای حمایت از حقوق سقط جنین امضا کند

دموکرات‌های سنا درخواست بایدن برای لغو قانون «فیلی‌باستر» مجلس را رد کردند که 60 سناتور از 100 سناتور را ملزم به موافقت با اکثر قوانینی می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد قانونی را برای ایجاد حق ملی برای سقط جنین تصویب کنند.

آخرین اقدام مبتنی بر این اقدامات است، و مانند اولین اقدام در مورد چگونگی دستیابی به آن مبهم باقی مانده است. یک مقام ارشد دولت گفت که این به اداره بهداشت و خدمات انسانی دستور می دهد تا استفاده از بودجه از جمله Medicaid را برای حمایت از زنانی که برای خدمات سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند، در نظر بگیرند.

دموکرات‌ها امیدوارند که این موضوع بتواند رأی دهندگان را به پای صندوق‌های رای در ماه نوامبر سوق دهد.

بایدن از آن زمان به بعد به ترغیب رای دهندگان برای انتخاب دموکرات های بیشتری به کنگره در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر پرداخته است، زمانی که جمهوری خواهان برای به دست آوردن اکثریت در مجلس نمایندگان و احتمالاً سنا مورد علاقه هستند.

این مقام همچنین اضافه کرد که این وزارتخانه همچنین به این بخش دستور می دهد تا اطمینان حاصل کند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در هنگام ارائه چنین خدماتی از قوانین فدرال عدم تبعیض پیروی می کنند و به آن دستور می دهد تا داده هایی را برای اندازه گیری تأثیر این حکم بر سلامت مادر جمع آوری کند.

رئیس جمهور این فرمان را در اولین جلسه کارگروه بین سازمانی در مورد دسترسی به مراقبت های بهداشتی باروری که در ماه جولای تشکیل شد، امضا خواهد کرد.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که حمایت از حقوق سقط جنین یکی از موضوعات اصلی برای زنان دموکرات است. بیش از 70 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که این موضوع باید به یک زن و پزشک او واگذار شود.

روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری بایدن از آیداهو شکایت کرد تا قانون ایالتی را که به گفته آن «ممنوعیت تقریباً مطلق» برای سقط جنین اعمال می‌کند، مسدود کند و این اولین چالش قانونی آن برای قوانین سقط جنین ایالتی از زمان حکم دادگاه عالی است.

انتظار می‌رود این دستور، مانند دستور اولش، تأثیر محدودی داشته باشد، زیرا ایالت‌های ایالات متحده موجی از قوانین محدودکننده سقط جنین، دسترسی به دارو و بودجه برای چنین خدماتی را وضع می‌کنند.

توسط ناندیتا بوز و جف میسون

در مجلس سنا که به طور مساوی تقسیم شده است، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده می تواند رای تساوی را به صندوق بیندازد.

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد روز چهارشنبه دومین فرمان اجرایی را امضا کند که به منظور رسیدگی به تصمیم اخیر دادگاه عالی برای پایان دادن به حق قانونی در سراسر کشور برای سقط جنین است، زیرا او با فشار از سوی دموکرات‌ها برای قاطعیت بیشتر در این موضوع مواجه است.

(گزارش توسط ناندیتا بوز و جف میسون در واشنگتن؛ ویرایش توسط اسکات مالون و لزلی آدلر)



منبع

ماه گذشته، بایدن گفت که دادگاه پس از صدور حکم در ماه ژوئن مبنی بر لغو رو و وید، که به نیم قرن حمایت از حقوق باروری زنان پایان داد، “خارج از کنترل” است. اولین دستور او در اوایل جولای به اداره بهداشت دولت فدرال دستور داد تا دسترسی به سقط جنین دارویی را گسترش دهد و اطمینان حاصل کند که زنانی که برای سقط جنین سفر می کنند محافظت می شوند.