سازمان اطلاعات بریتانیا می گوید روسیه در تلاش برای تعمیر هزاران خودروی جنگی نابود شده است

در میان دیگر “مشکلات پرسنلی کاملاً مستند” – استفاده از مزدوران خصوصی برای تقویت خط مقدم فرسوده خود – اطلاعات دفاعی ادامه داد که روسیه همچنان به تلاش برای تعمیر هزاران خودروی نظامی شکسته‌ای که در جنگ کرملین در اوکراین آسیب دیده‌اند، ادامه می‌دهد.

یک تانک منهدم شده ارتش روسیه در روستای کوخاری در منطقه کیف دیده می شود.  روسیه در 24 فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد و بزرگترین حمله نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم را آغاز کرد.  (سرگئی چوزاوکوف/SOPA Images/LightRocket از طریق گتی ایماژ)

در یک این وزارتخانه گفت که یک مرکز ارتش روسیه در شش مایلی مرز اوکراین برای بازسازی و نوسازی خودروهای جنگی شکسته ایجاد شده است. نزدیک به 300 خودروی آسیب دیده از جمله نفربرهای زرهی و تانک های جنگی در این منطقه شناسایی شدند.

به گفته دکتر متیو اشمیت، مدیر امور بین الملل و دانشیار امنیت ملی در دانشگاه نیوهون در کانکتیکات، تلفات شدید خودروهای جنگی، پیاده نظام روسی را در معرض حمله قرار داده است.

به گفته روسیه نزدیک به 9000 خودروی جنگی از جمله 3950 خودروی زرهی محافظت شده و 1730 تانک را از دست داده است. وزارت دفاع روسیه اطلاعات کمی در مورد تعداد کل وسایل نقلیه از دست رفته ارائه کرده است، اما بر اساس داده های اولیه منتشر شده کرملین، تنها 50 APV آسیب دیده اند.

لندن – وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که روسیه احتمالاً برای استخراج و تعمیر خودروهای جنگی آسیب دیده در جنگ خود در اوکراین با مشکل مواجه است.

یک تانک منهدم شده ارتش روسیه در روستای کوخاری در منطقه کیف دیده می شود. روسیه در 24 فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد و بزرگترین حمله نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم را آغاز کرد. (سرگئی چوزاوکوف/SOPA Images/LightRocket از طریق گتی ایماژ)

در مقایسه، Oryx که برای محاسبه تلفات به شواهد عکاسی متکی است، اظهار داشت که روسیه بیش از 2000 وسیله نقلیه شامل 885 تانک و 965 خودروی جنگی پیاده نظام را از دست داده است. برخی از این خودروها همچنان عملیاتی شده و توسط نیروهای اوکراینی دستگیر شده اند.

دکتر متیو اشمیت به Yahoo News گفت: «این قرار گرفتن در معرض خطر بیشتر تلفات است که کمبود نیروی انسانی را که مسکو با آن مواجه است تشدید خواهد کرد. به این واقعیت اضافه کنید که بیشتر نیروهای جایگزین آموزش‌دیده خواهند بود و کمبود خودروهای زرهی به این معنی است که هر حمله‌ای در دونباس یا به سمت اودسا با سناریوهای تلفات زیادی مواجه است.»

سازمان اطلاعات بریتانیا می گوید روسیه در تلاش برای تعمیر هزاران خودروی جنگی نابود شده است





منبع