پل سوروینو بازیگر «رفقای خوب» و «قانون و نظم» در 83 سالگی درگذشت

پل سوروینو، هنرپیشه مهیج که در نقش کلاهبرداران و پلیس‌هایی مانند پاولی سیسرو در «رفقای خوب» و گروهبان پلیس نیویورک، فیل سرتا در «قانون و نظم» تخصص داشت، درگذشت. او 83 سال داشت.

همسرش دی دی سوروینو در بیانیه‌ای گفت: «قلب‌های ما شکسته است، هرگز پل سوروینو دیگری وجود نخواهد داشت، او عشق زندگی من و یکی از بهترین اجراکنندگانی بود که تا به حال به صفحه نمایش و صحنه زیبایی بخشیده است.

سوروینو از ازدواج اولش صاحب سه فرزند شد، از جمله میرا سوروینو بازیگر برنده جایزه اسکار. وقتی متوجه شد که دخترش در میان زنانی بوده است که گفته می‌شود توسط هاروی واینستین مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و در لیست سیاه قرار گرفته است، به TMZ گفت که اگر می‌دانست، واینستین، «راه نمی‌رفت. او روی ویلچر نشسته بود.»



منبع

سوروینو در بیش از 50 سال فعالیت خود در تجارت سرگرمی، در فیلم و تلویزیون نقش یک کمونیست ایتالیایی آمریکایی را در «قرمزها» وارن بیتی، هنری کیسینجر در «نیکسون» الیور استون و ادی ولنتاین، رئیس اوباش را در «موشک» بازی کرد. او اغلب می‌گفت که اگرچه بیشتر به خاطر بازی در نقش گانگسترها شناخته می‌شود، اما علاقه واقعی او شعر، نقاشی و اپرا بود.

سوروینو در سال 1939 در بروکلین از مادری که پیانو تدریس می کرد و پدری که سرکارگر کارخانه تولید لباس بود، به دنیا آمد، از سنین جوانی به موسیقی گرایش داشت و در آکادمی موسیقی و دراماتیک آمریکا در نیویورک شرکت کرد و در آنجا عاشق تئاتر شد. او اولین بازی خود را در برادوی در سال 1964 در «باجور» و اولین حضورش را در فیلم «پوپا کجاست» ساخته کارل راینر انجام داد. در سال 1970

راجر نیل، روزنامه نگار او، گفت که او صبح دوشنبه در ایندیانا به مرگ طبیعی درگذشت.