برنی سندرز جو منچین را به دلیل خرابکاری در دستور کار رئیس جمهور محکوم کرد

عکس: Manuel Balce Ceneta/AP

مربوط: بایدن در نشست سران عرب گفت که آمریکا از خاورمیانه خارج نخواهد شد

او گفت: “این همان مزخرفاتی است که مانچین یک سال است درباره آن صحبت می کند.” “به نظر حقیر من، مانچین نماینده بسیار ثروتمندترین مردم این کشور است، نه خانواده های کارگر در ویرجینیای غربی یا آمریکا.”

همانطور که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، بایدن گفت که عربستان سعودی را به یک “پریا” تبدیل خواهد کرد، اما از این سفر به عنوان یک ضرورت برای ارتقای منافع ایالات متحده در خاورمیانه، از جمله تثبیت بازارهای نفتی آشفته دفاع کرده است. بایدن روز جمعه به خبرنگاران گفت که شخصا به ولیعهد سعودی گفته است که معتقد است او مسئول قتل خاشقجی است.

سندرز همچنین از بایدن به خاطر سفر اخیرش به عربستان سعودی، جایی که رئیس‌جمهور با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد، انتقاد کرد.

وی افزود: “هیچ چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد.” مشکل این بود که ما همچنان با مانچین صحبت می‌کردیم که انگار جدی بود. او چنین نبود.

سندرز گفت بایدن نباید به عربستان می رفت.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که رئیس‌جمهور برای این سفر عمدتاً به این دلیل که شاهزاده محمد شخصاً قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست را تأیید کرده است، با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.

سندرز گفت: “شما یک رهبر آن کشور دارید که در قتل روزنامه نگار واشنگتن پست دست داشت.” من فکر نمی‌کنم که چنین حکومتی باید با دیدار رئیس‌جمهور ایالات متحده پاداش بگیرد.

برنی سندرز روز یکشنبه به شدت از دموکرات‌های برجسته انتقاد کرد و جو منچین، همکار خود در سنا را به خرابکاری در دستور کار رئیس‌جمهور و سرزنش جو بایدن به خاطر سفر هفته گذشته به عربستان سعودی متهم کرد.

مربوط: جو دیگر: چگونه مانچین برنامه های بایدن را نابود می کند و دموکرات ها را خشمگین می کند

مانچین هفته گذشته گفت که به دلیل تورم بالا می‌خواهد هر گونه تصمیم مهم در مورد این لایحه را به تعویق بیندازد. سندرز یکشنبه گفت که او این توجیه را نمی‌خرد و گفت که مردم ویرجینیای غربی از مفاد این لایحه حمایت خواهند کرد.

او به طور ناگهانی کاری انجام نداد – او دستور کار رئیس جمهور را خراب کرده است. سندرز گفت. اگر سوابق را بررسی کنید، شش ماه پیش، من روشن کردم که شما افرادی مانند مانچین، سینما تا حدی کمتر دارید، که عمداً برنامه رئیس جمهور را خراب می کنند، آنچه مردم آمریکا می خواهند، اکثریت ما در حزب دموکرات. گروه می خواهند.”

من فقط معتقد نیستم که ما باید با چنین دیکتاتوری رابطه گرمی داشته باشیم.»





منبع

سندرز در طول حضور در برنامه این هفته شبکه ABC، صحبت های مارتا راداتز مجری برنامه را قطع کرد، زیرا او گفت که مانچین به طور ناگهانی از حمایت از نسخه کوچک شده یک لایحه هزینه که برای برنامه بایدن حیاتی است، «به طور ناگهانی از دوشاخه خارج شده است». مانچین گفت که از مقرراتی در این لایحه که هزینه‌ها را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی افزایش می‌دهد و منافذ مالیاتی را می‌بندد، حمایت نخواهد کرد. دموکرات‌ها نمی‌توانند این لایحه را بدون حمایت مانچین در سنای ایالات متحده تصویب کنند که 50 به 50 تقسیم شده است و در صورت نیاز، معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس به عنوان یک تساوی‌شکن عمل می‌کند.