مری ترامپ می گوید اگر ترامپ برای 6 ژانویه کیفرخواست صادر شود، «همه را به دام خواهد انداخت» و از هر منبعی که در اختیار دارد برای «گل آلود کردن آب» استفاده خواهد کرد.

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که کمیته 6 ژانویه می‌تواند چندین پرونده جنایی را به وزارت دادگستری ارجاع دهد، از جمله یکی علیه ترامپ. این کمیته نمی تواند ترامپ را به صورت قانونی تحت پیگرد قانونی قرار دهد، اما اعضای آن می توانند وزارت دادگستری را از رفتار مجرمانه احتمالی آگاه کنند، همانطور که جان دورمن از اینسایدر قبلا گزارش داده بود.

مقامات سابق در آخرین تماس تلفنی خود گفتند: «اکنون شواهد نشان می دهد که دونالد ترامپ نیروی محرکه یک توطئه جنایتکارانه گسترده برای مداخله در روند رسمی کنگره در 6 ژانویه و فریب دادن ایالات متحده در مورد نتیجه عادلانه انتخابات بوده است. هفته ای که وزارت دادگستری باید ترامپ را محاکمه کند.

مقامات سابق وزارت دادگستری که در دولت های جمهوری خواه خدمت می کردند، هفته گذشته گفتند که کمیته 6 ژانویه شواهد کافی برای پیگرد بی سابقه رئیس جمهور سابق را کشف کرده است.

مایکل فانون، افسر سابق پلیس دی سی که در جریان شورش مورد ضرب و شتم قرار گرفت، گفت که معتقد است «دلایل محتمل زیادی» برای دستگیری و متهم کردن ترامپ وجود دارد. در همین حال، اکثریت آمریکایی ها، یا 58 درصد، ماه گذشته در یک نظرسنجی گفتند که معتقدند رئیس جمهور سابق مسئولیت “خوب” یا “بزرگ” قیام را بر عهده دارد و باید متهم جنایی شود.

او گفت: «ما باید انتظار داشته باشیم که مطبوعات کامل دادگاه، توسط او و همه کسانی که در مدارش هستند، موضوع را تغییر دهند، آب‌ها را گل آلود کنند، منحرف شوند، طرح‌ریزی کنند، همه را از پست‌ترین دستیاران کاخ سفید تا سرزنش کنند.» او آن را دراز کشیده نمی‌گیرد و هرکسی را که همچنان آویزان است درگیر می‌کند تا دستور او را انجام دهد.»

مری که در اوایل این هفته در برنامه یوتیوب تام هارتمن صحبت می کرد، پیشنهاد کرد که هیچ کس از خشم او در امان نخواهد بود، از نزدیکان نزدیک تا ” پست ترین دستیاران کاخ سفید”.

پس از شهادت نفرین‌آمیز او، سیپولونه برای شهادت در کمیته فراخوانده شد. نماینده زوئی لوفگرن، یکی از اعضای هیأت، گفت که او با شهادت هاچینسون یا شاهدان دیگر «تضادی نداشت». در میان این جلسات، چندین شخصیت برجسته استدلال کرده اند که ترامپ باید متهم شود.

گلن کرشنر، دادستان سابق فدرال گفت که معتقد است ترامپ به خاطر نقشش در شورش سال گذشته متهم خواهد شد.

کرشنر پیش بینی کرد: “این تغییر خواهد کرد. اگر ما به بقای دموکراسی خود اهمیت می دهیم، باید تغییر کند. او متهم خواهد شد.”

او به هارتمن گفت: «فکر می‌کنم او همه را سرکوب خواهد کرد. “من فکر می کنم او، همانطور که دیدیم، دایره او به دلیل بحث و جدل کوچکتر و کوچکتر می شود. بنابراین فکر می کنم تعداد کمی از افراد ایستاده باقی خواهند ماند.”

مری ادامه داد: منظورم این است که دونالد به تنهایی این کار را انجام نداد. او در هر مرحله از افراد حلقه درونی خود، همه در قوه مجریه و تقریباً کل حزب جمهوری خواه فعال بود.»

مری در مصاحبه با هارتمن گفت اگر او متهم شود، ترامپ اقدام و تلاش خواهد کرد تا نام خود را پاک کند یا در جهت دیگری مقصر جلوه دهد.

او همچنین شهادت داد که ترامپ همچنین از حامیانش که شعار «مایک پنس را به دار آویختن» سر می‌دادند، دفاع کرد و گفت که معاون رئیس‌جمهور سابق «لایق آن است».

کرشنر در ویدئویی که اوایل ماه جاری در یوتیوب منتشر شد، گفت: «سال‌هاست که در اطراف دونالد ترامپ اسلحه دود می‌شود. و به هر دلیلی، هنوز هیچ اتهام جنایی علیه دونالد ترامپ مطرح نشده است.»

مری ترامپ گفت اگر رئیس جمهور سابق ترامپ در رابطه با شورش های کنگره متهم شود، “همه را مورد بازخواست قرار خواهد داد”.

  • مری ترامپ، خواهرزاده دونالد ترامپ، گفت که اگر رئیس جمهور سابق به خاطر نقشش در شورش کنگره متهم شود، علیه همه خواهد شد.

    شهادت‌های جلسه 6 ژانویه نشان می‌دهد که ترامپ می‌دانست که حامیانش مسلحانه در راهپیمایی «سرقت را متوقف کنید» که قبل از شورش برگزار شد، حاضر شدند.

    کمیته منتخب مجلس نمایندگان که وظیفه بررسی وقایع منتهی به شورش کنگره و پس از آن را بر عهده دارد، در حال جمع آوری شواهدی است، از جمله شواهدی که کارشناسان حقوقی می گویند ممکن است به این معنی باشد که ترامپ حداقل پنج قانون فدرال را زیر پا گذاشته است، مانند توطئه برای جلوگیری از روند رسمی. و کلاهبرداری از آمریکا.

    من در مجاورت یک مکالمه بودم که شنیدم رئیس‌جمهور چیزی به این مضمون گفت: “برای من مهم نیست که آنها اسلحه دارند. آنها اینجا نیستند که به من صدمه بزنند. ماگ‌های آفت را بردارید.” کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، ماه گذشته با اشاره به فلزیاب های مورد استفاده توسط سرویس مخفی شهادت داد. “به مردم اجازه دهید وارد شوند، آنها می توانند از اینجا به سمت کاپیتول راهپیمایی کنند. اجازه دهید مردم وارد شوند.

    ویدئوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در جریان جلسه استماع کمیته منتخب در واشنگتن دی سی، در 13 ژوئن 2022 پخش می شود.تراشه Somodevilla/Getty Images

    • اگر اتهامات رسمی علیه ترامپ مطرح شود، راهبردهای زیادی وجود دارد که تیم حقوقی او ممکن است برای پاکسازی او از او استفاده کند. کارشناسان حقوقی به اینسایدر گفتند که وکلای او ممکن است اعتراف به جنون کنند یا استدلال کنند که او واقعاً معتقد است در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب شده است.

      خواهرزاده‌اش گفت: او “آب‌ها را گل آلود می‌کند، منحرف می‌شود، پروژه می‌کشد، همه را مقصر می‌اندازد.”

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    مری ترامپ افزود: «مردم بسیار کمی ایستاده خواهند ماند.

    کمیته 6 ژانویه ترامپ

    هاچینسون در شهادت خود همچنین گفت که شنیده است پت سیپولون، مشاور سابق کاخ سفید ترامپ به رئیس جمهور سابق هشدار داده است که اگر در روز شورش به ساختمان کنگره برود، متهم به “هر جنایت قابل تصور” خواهد شد.