انتظار می رود پاپ فرانسیس از بیمارستان مرخص شود

مشکلات بهداشتی فزاینده او در سال گذشته نگرانی های گسترده ای را برانگیخته است، از جمله این گمانه زنی ها مبنی بر اینکه او ممکن است به جای ماندن مادام العمر در این شغل، بازنشسته شود.

او بارها گفته است که در صورت عدم موفقیت سلامتی‌اش، کناره‌گیری را در نظر می‌گیرد – اما ماه گذشته گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استعفا ندارد.

انتظار می‌رود که در مراسم عشای ربانی یکشنبه نخل، فرانسیس بنشیند و روحانی دیگری – احتمالاً یک کاردینال ارشد – مراسم را در محراب انجام دهد.

فرانسیس در اوایل این ماه 10 سال به عنوان رئیس کلیسای کاتولیک در سراسر جهان جشن گرفت.

اما او در سال گذشته به دلیل درد زانو مجبور به استفاده از ویلچر و عصا شده است و تابستان گذشته اعتراف کرد که باید سرعت خود را کم کند.

واتیکان به نقل از کارکنان پزشکی روز پنجشنبه اعلام کرد که فرانسیس به “برونشیت عفونی” مبتلا به آنتی بیوتیک تشخیص داده شده است و این درمان باعث “بهبود قابل توجهی در وضعیت سلامتی او” شده است.

فرانسیس یک یسوعی که از بودن در میان گله خود بسیار خوشحال به نظر می رسد، به سفرهای بین المللی ادامه می دهد و برنامه ای پرمشغله دارد.

ams/gil/mca



منبع

در مصاحبه ای در ژانویه، پاپ گفت که دیورتیکولیت عود کرده است.

او اصلاحات عمده حکومتی را انجام داده و به دنبال ایجاد کلیسایی بازتر و دلسوزتر بوده است، اگرچه با مخالفت داخلی، به ویژه از جانب محافظه کاران مواجه شده است.

فرانسیس دومین بستری شدن او در بیمارستان از سال 2021 بود، زمانی که او تحت عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت، همچنین در Gemelli.

این مراسم آغاز هفته مقدس است که در عید پاک به اوج خود می رسد.

سلف او، بندیکت شانزدهم، در سال 2013 استعفا داد، در اقدامی رادیکال که از قرون وسطی سابقه نداشته است.

او افزود: “اما من خوشحالم که او بهتر است، که بازمی گردد. برای مؤمنان و جامعه کاتولیک، این مهم است.”

بر اساس ویدئویی که واتیکان منتشر کرد، روز جمعه، پاپ از بخش سرطان کودکان در بیمارستان بازدید کرد، تخم‌های شکلاتی عید پاک را توزیع کرد و حتی یک نوزاد پسر هفته‌ای را غسل تعمید داد.

او روز پنجشنبه گفت که از پیام‌های زیادی که در بیمارستان دریافت می‌کرد، متاثر شد و در توییتر از کسانی که برای بهبودی او دعا می‌کردند تشکر کرد.

– ریاست بر توده –

بیمارستان Gemelli گزینه مورد علاقه پاپ هاست تا جایی که پاپ ژان پل دوم 9 بار تحت درمان قرار گرفت و در مجموع 153 روز را در آنجا گذراند.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان، گفت که فرانسیس اوایل روز جمعه در سوئیت خصوصی پاپ بیمارستان در طبقه دهم کار می کرد و روزنامه ها را دنبال می کرد. پنجشنبه شب با تعدادی از پرسنل بیمارستان پیتزا خورد.

پاپ فرانسیس قرار بود روز شنبه پس از سه شب اقامت برای درمان برونشیت بیمارستان را ترک کند و مقدمات مهم ترین هفته در تقویم مسیحی را آغاز کند.

برونی گفت که انتظار می رود پاپ آرژانتینی روز شنبه برکنار شود و مراسم عشای روز یکشنبه نخل را در میدان سنت پیتر برگزار کند.

پاپ 86 ساله روز چهارشنبه پس از شکایت از مشکلات تنفسی در بیمارستان Gemelli رم بستری شد، اما پس از تجویز آنتی بیوتیک وضعیت او بهبود یافت.

بازدیدکنندگان میدان سنت پیتر در روز جمعه از بهبود وضعیت پاپ ابراز آرامش کردند.

اقامت قبلی فرانسیس در Gemelli در جولای 2021 10 روز به طول انجامید. او پس از ابتلا به نوعی دیورتیکولیت، التهاب پاکت هایی که در پوشش روده ایجاد می شود، بستری شد که نیاز به جراحی داشت.

یکی از گردشگران 56 ساله ایتالیایی که نام خود را داوید گذاشته است، گفت: “من برای پاپ می ترسیدم.”