تهدیدهای آنلاین به خشونت، اما نشانه های اندکی از سازماندهی راست افراطی پیرامون اتهامات ترامپ

در حالی که هنوز شواهد کمی از برنامه‌ریزی مشابه برای ناآرامی‌های دنیای واقعی وجود دارد، محققان افراط‌گرایی به‌خوبی بر فراخوان‌های مختلف برای همه چیز از حملات هدفمند به دادستان منطقه که پرونده را به یک جنگ داخلی جدید کشاند، زیر نظر دارند.

برخی دیگر گفتند که روز بازداشت احتمالی او “امیدوارم” به عنوان “روز کشتار” در یادها بماند.

این یکی از انواع نظراتی است که پس از کیفرخواست ترامپ به صورت آنلاین در انجمن های راست افراطی منتشر شده است. بسیاری از این انجمن‌ها معمولاً میزبان لفاظی‌های خشونت‌آمیز هستند، و برخی از آن‌ها در برنامه‌ریزی پیرامون شورش 6 ژانویه در کاپیتول نقشی اساسی داشتند.

با این حال، کاربران در فروم طرفدار ترامپ، کسانی را که نمی‌خواستند «شبه‌های نظامی سازمان‌یافته تشکیل دهند» را تشویق کردند تا «ذهنیت‌های گرگ‌های تنها را بپذیرند، افراد خودکشی را به سلاح تبدیل کنند» و «هیئت منصفه را به اطلاع عموم برسانند».

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

«چرا نمی توانیم بر سر براگ جایزه بگذاریم؟ یکی از کاربران Patriots.win نوشت: زمان مبارزه با بی قانونی با بی قانونی است.

برخی از حامیان ترامپ سیستمی را می بینند که فکر می کنند علیه آنها تقلب شده است. هولت گفت: برخی از آنها این مفهوم را پذیرفته اند که می گویند: “ما باید به جای اینکه مردم را در مورد ایده های خود متقاعد کنیم باید سیستم را بشکنیم”. این بی اعتنایی و حتی تحقیر نظام های دموکراسی است.»

«امید این است که با حمایت از نابودی آن سیستم‌ها یا بی‌ثبات کردن جامعه – چه از طریق خشونت توده‌ای یا اطلاعات غلط هدفمند – با ایفای نقش در فروپاشی، موقعیتی را برای خود در هنگام بازسازی ایجاد کنند. هولت گفت.

در زیر آن کاربر، دیگران به سرعت انباشته شدند و گفتند هیئت منصفه ای که ترامپ را متهم کرد «مجرم خیانت» است و اطلاعات شخصی آنها باید عمومی شود.

برخی از کاربران که با ادعاهایی در مورد روابط جورج سوروس، دادستان بزرگ لیبرال با آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن متحرک شده اند، به طور مداوم خواستار خشونت و تلاش برای ترور شده اند. بر اساس گزارشی از CNBC، سوروس هرگز با براگ ملاقات نکرده و صحبت نکرده است، اما براگ به همراه سایر وکلای منطقه با گرایش مترقی، پس از اهدای 1 میلیون دلاری سوروس به آن، از طریق سوپر PAC Color of Change، پول اهدا دریافت کرد.

این نظر که توسط کاربری به نام TheSpeakerfortheDead نوشته شده است، به طور کامل می‌خواند: «****ACCELERATE».

هولت و دیگر محققان افراط گرایی از زمان انتشار خبر کیفرخواست ترامپ، مکرراً شاهد ارجاعات مکرر به لفاظی های شتاب گرایی در جناح راست افراطی بوده اند.

کلمه “شتاب” اشاره ای به اصطلاح راست افراطی شتاب گرایی است، این ایده که دولت باید معمولاً با خشونت لغو شود و با دولت جدید جایگزین شود.

کاربر دیگری پاسخ داد: “هی مرد، بسیاری از ما همین فکر را می کنیم، اما اگر بگویم واقعاً چه اتفاقی باید بیفتد، به “تهدیدهای تروریستی…” متهم می شوم.

دقایقی پس از انتشار اخباری مبنی بر کیفرخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اظهارنظری در انجمن اینترنتی حامی ترامپ Patriots.win، که با نام TheDonald نیز شناخته می‌شود، به بالای صفحه پیام‌رسانی افزایش یافت.

جرد هولت، محقق موسسه غیرانتفاعی گفتگوی استراتژیک مطالعات افراط گرایی، گفت: «شتاب گرایی مفهومی در راست افراطی است که با بدبینی و بی اعتقادی به مشروعیت فرآیند دموکراتیک یا عملکرد دولت تعریف می شود. «مشترکان آن به عنوان راه‌حل، مجموعه‌ای از اقدامات را پیشنهاد می‌کنند که اغلب خشونت‌آمیز هستند، و با هدف به خطر انداختن یا تسریع در آنچه که به اعتقاد آنها فروپاشی اجتناب‌ناپذیر آن سیستم است، انجام می‌شود.»

این تهدیدها که در گزارشی توسط گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی Advance Democracy جمع آوری شده بود، براگ، دادستان کل مریک گارلند، سوروس و مجریان قانون را هدف قرار دادند. گزارش Advance Democracy می‌گوید که آن‌ها «هیچ برنامه‌ای قطعی از سوی کاربران برای مشارکت در خشونت یا فعالیت‌های سازمان‌دهی در مقیاس بزرگ شناسایی نکرده‌اند».

هولت گفت که این اصطلاح در اوایل دهه برای توصیف گروه‌های افراطی برتری‌طلب سفیدپوست مانند Atomwaffen استفاده می‌شد که اغلب برای تحریک و مرتکب اعمال خشونت‌آمیز می‌شوند. برخی از کاربران در انجمن‌های طرفدار ترامپ شروع به پذیرش این نام‌گذاری کرده‌اند، زیرا لفاظی‌های افراطی‌تر و خشونت‌آمیزتری در فضای آنها ظاهر شده است.

لفاظی‌های رئیس‌جمهور سابق کمک چندانی به فرونشاندن خشم حامیان نکرده است و گاهی اوقات به نظر می‌رسد که ایده‌های شتاب‌گرایانه را بازی می‌کند. ترامپ در پستی در Truth Social مدت کوتاهی پس از اعلام جرم خود، گفت که ایالات متحده اکنون یک “کشور جهان سومی” است و “کشور در حال مرگ است”. ترامپ قبلاً درباره احتمال «مرگ و نابودی» در صورت مواجه شدن با اتهامات جنایی هشدار داده بود.