کوین مک کارتی و جمهوری‌خواهان MAGA پیش از اعلام جرم احتمالی، در اطراف ترامپ تجمع کردند

مک کارتی افزود: «من به کمیته‌های مربوطه دستور می‌دهم که فوراً بررسی کنند که آیا بودجه فدرال برای براندازی دموکراسی ما از طریق مداخله در انتخابات با پیگردهای سیاسی با انگیزه استفاده می‌شود یا خیر».

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

“این چیزی است که اداره منهتن می گوید اولویت اصلی آنهاست؟” پنس شنبه در رادیو SiriusXM گفت.

سخنگوی دفتر براگ از اظهار نظر درباره پست‌های اجتماعی حقیقت ترامپ خودداری کرد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کالیفرنیا و چندین جمهوری‌خواه MAGA روز شنبه در آستانه اعلام جرم احتمالی رئیس‌جمهور سابق توسط هیئت منصفه منهتن، در اطراف دونالد ترامپ تجمع کردند.

علیرغم اظهارات شدید اخیر وی در مورد انتقاد شدید از ترامپ در مورد 6 ژانویه، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، که در حال تصمیم گیری در مورد نامزدی ریاست جمهوری 2024 است، گفت که کیفرخواست احتمالی «بوی آن نوع پیگرد سیاسی را می دهد که ما در دوران روسیه تحمل کردیم. حقه.”

ترامپ گفت که 130000 دلار به کوهان بازپرداخت کرده است، اما تاکید کرد که کاری که انجام داده قانونی بوده است. رئیس جمهور پیشین هر گونه تخلفی را رد کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی (ابین باتسفورد / واشنگتن پست از طریق فایل گتی ایماژ)

ترامپ در پست‌های خود در شبکه اجتماعی Truth Social پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه دستگیر می‌شود و با استناد به «نشت‌های غیرقانونی» از حامیانش خواست اعتراض کنند. ساعاتی بعد، سخنگوی ترامپ در بیانیه ای تصریح کرد که این پست بدون هیچ گونه اطلاعیه ای در مورد کیفرخواست فراتر از گزارش های رسانه ای ان بی سی نیوز و سایر رسانه های خبری به اشتراک گذاشته شده است.

الیز استفانیک، نماینده نیویورک، جمهوریخواه رتبه سوم مجلس نمایندگان، دستگیری احتمالی ترامپ را “غیرآمریکایی” خواند و گفت دموکرات ها به “پایین ترین سطح خطرناک جدید” رسیده اند.

اندی بیگز نماینده آریزونا توییت کرد“اگر آنها بتوانند برای ترامپ بیایند، برای شما خواهند آمد. این نوع چیزها فقط در کشورهای اقتدارگرای جهان سوم رخ می دهد.

جمهوری خواهان کنگره که از نزدیک با ترامپ، نامزد ریاست جمهوری 2024 همسو بودند، خشم خود را ابراز کردند و این کیفرخواست احتمالی را محکوم کردند.

مک کارتی در نامه ای نوشت: «دوباره به اینجا می رویم – سوء استفاده ظالمانه از قدرت توسط یک DA رادیکال که به جنایتکاران خشن اجازه می دهد در حالی که به دنبال انتقام سیاسی از رئیس جمهور ترامپ هستند راه بروند. توییت.

رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی (ابین باتسفورد / واشنگتن پست از طریق فایل گتی ایماژ)

سناتور جی دی ونس از اوهایو، یکی دیگر از متحدان ترامپ که تئوری های بی اساس خود را درباره انتخابات دزدیده شده 2020 ارائه کرده است، از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن انتقاد کرد و گفت که ترامپ را در حالی که “جنایتکاران خشن” در شهر نیویورک پرسه می زنند، “محاکمه خواهد کرد”.

مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، اتهامات علیه ترامپ را «جعلی» و «منسوخ» توصیف کرد. او در توییتی نوشت: “جمهوری خواهان کنگره باید این کمونیست ها را احضار کنند و به این موضوع پایان دهند.”

تقریباً هر نقض مالی کمپین شامل 1) خرج کردن غیرقانونی پول دیگران یا 2) وارد کردن پول به کمپین شما است که نباید انجام دهید. ترامپ هیچ کدام را انجام نداد.» توییت کرد نماینده مت گیتز از فلوریدا. او از پول خود برای حل یک اختلاف خصوصی صرف نظر از هر کمپینی استفاده کرد.»

جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، ایالت اوهایو، نوشت“خداوند رئیس جمهور ترامپ را رحمت کند. آمریکای واقعی می داند که همه اینها ساختگی است.”

ان‌بی‌سی نیوز روز جمعه گزارش داد که سازمان‌های اجرایی محلی، ایالتی و فدرال در حال آماده شدن برای کیفرخواست احتمالی در اوایل هفته آینده هستند.

مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ شاهد اصلی این پرونده است. او این هفته پس از اینکه در سال 2018 به جرم پرداخت غیرقانونی به دنیلز به دستور ترامپ و به منظور “هدف اصلی” تحت تاثیر قرار دادن انتخابات 2016 به جرم خود اعتراف کرد، در مقابل هیئت منصفه شهادت داد.

او در نامه‌ای گفت: «چپ رادیکال با علم به اینکه نمی‌تواند رئیس‌جمهور ترامپ را در صندوق‌های رأی شکست دهد، اکنون از دیکتاتورهای سوسیالیست پیروی می‌کند و طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور ترامپ را دستگیر می‌کند». بیانیه در توییتر به اشتراک گذاشت و او را نامزد اصلی جمهوریخواه خواند.

او در دیگری نوشت توییت که “نیازی به اعتراض نداریم” و افزود: “این احمق ها سرنوشت خود را در سال 2024 مهر و موم می کنند زیرا اکثریت ساکت در حال حاضر دو احساس نسبت به رژیم فعلی دارند.” خدا رحمت کند رئیس جمهور ترامپ را. آمریکای واقعی می داند که همه اینها ساختگی است.

در حالی که زمان آن در حال حاضر نامشخص است، رئیس جمهور سابق ممکن است به زودی با اتهامات احتمالی در ارتباط با پرداخت پول به ستاره فیلم بزرگسالان استورمی دانیلز روبرو شود.