برخی از رقبای ترامپ در حالی که اتهامات احتمالی در پیش است به سمت او جمع می شوند


نورث چارلستون، اس سی (AP) – جمهوری خواهان ارشد، از جمله برخی از رقبای بالقوه دونالد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024، روز شنبه پس از اینکه ترامپ گفت در حال آماده شدن برای بازداشت احتمالی است، به دفاع از او شتافتند.

این واکنش بر مخاطرات سیاسی پیش روی مخالفان احتمالی که مشتاق هستند رای دهندگان را متقاعد کنند که زمان آن رسیده است که رئیس جمهور سابق را کنار بگذارند، تاکید می کند. اما آنها همچنین می‌دانند که تحقیقات متعدد – پست ترامپ در رسانه‌های اجتماعی در مورد تحقیقات دادستان منطقه منهتن که منجر به اعلامیه‌های عمومی حمایت شد – در میان حامیان او بسیار منفور است و آنها می‌ترسند پایگاه وفادار او را از خود دور کنند.

در میان کسانی که به سمت ترامپ آمدند، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، بود که گفت کیفرخواست احتمالی «سوءاستفاده ظالمانه از قدرت توسط یک DA رادیکال است که به جنایتکاران خشن اجازه می‌دهد در حالی که او به دنبال انتقام سیاسی است» علیه ترامپ راه بروند.

مک کارتی، کالیفرنیا، گفت که به کمیته‌های مجلس نمایندگان به رهبری حزب جمهوری‌خواه دستور می‌دهد تا فوراً بررسی کنند که آیا بودجه فدرال برای براندازی دموکراسی ما از طریق مداخله در انتخابات با پیگردهای سیاسی با انگیزه استفاده می‌شود یا خیر. مک کارتی از مبارزات انتخاباتی ترامپ در کاخ سفید حمایت نکرده است، اما ترامپ به مک کارتی کمک کرد تا پس از رای گیری های بحث برانگیز و چند مرحله ای، ریاست مجلس را تضمین کند.

این اظهارات ساعاتی پس از آن بیان شد که ترامپ در یک پست در رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که انتظار دارد در هفته آینده دستگیر شود، زیرا آلوین براگ، دادستان نیویورک در حال بررسی اتهامات مربوط به پرداخت پول به زنانی است که ادعا می‌کنند با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند. یک وکیل و سخنگوی ترامپ روز شنبه گفت که ترامپ که مدت‌ها این اتهامات را رد می‌کند، در آن پست به گزارش‌های رسانه‌ها پاسخ می‌داد و هیچ اطلاع مستقلی از هیچ گونه اقدام قانونی در حال انتظار نداشت.

ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی حقیقت خود اعلام کرد که «نامزد جمهوری‌خواه دور و دور و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سه‌شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد». او سپس هواداران خود را به “اعتراض، اعتراض، اعتراض!” با یادآوری التماس هایی که قبل از شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 انجام داد.

هرگونه خشونت بالقوه ناشی از اظهارات ترامپ می تواند شدت واکنش را تغییر دهد. اما روز شنبه، چند تن از رقبای اعلام شده و احتمالی ترامپ به سرعت تحقیقات دادستان منطقه را مورد انتقاد قرار دادند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده وارد رقابت‌های انتخاباتی شود و انتقادات خود از ترامپ را تشدید کرده است، گفت: «خب، مانند بسیاری از آمریکایی‌ها، من هم غافلگیر شده‌ام.»

او در مصاحبه‌ای با Breitbart News SiriusXM گفت: «این تحقیق بوی تعقیب سیاسی را می‌دهد که ما در روزهای فریبکاری روسیه و کل استیضاح طی یک تماس تلفنی متحمل شدیم. و تنها چیزی که می دانم این است که می دانم رئیس جمهور سابق ترامپ می تواند از خودش مراقبت کند.

پنس روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در صورت متهم شدن به او باید از این سمت خارج شود، متعهد نبود. من فکر می کنم این کشور آزاد است. هرکسی می تواند تصمیم خود را بگیرد.»

ترامپ گفته است حتی در صورت متهم شدن به کمپین ریاست جمهوری خود ادامه خواهد داد.

ویوک راماسوامی، سرمایه‌گذار محافظه‌کار فناوری که قبلاً یک نامزد اعلام شده است، از براگ خواست تا “تجدید نظر کند”.

راماسوامی در توییتر نوشت: «تعرض اتهام علیه ترامپ یک فاجعه ملی خواهد بود. این غیر آمریکایی است که حزب حاکم از قدرت پلیس برای دستگیری رقبای سیاسی خود استفاده کند.»

وی افزود: «اجازه دهید مردم آمریکا تصمیم بگیرند که چه کسی حکومت می کند. این یک لحظه سیاه در تاریخ آمریکا خواهد بود و اعتماد عمومی به خود سیستم انتخاباتی ما را تضعیف خواهد کرد.»

نمایندگان ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یکی دیگر از نامزدهای احتمالی که به عنوان جدی ترین رقیب ترامپ دیده می شود، بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

الیز استفانیک، نماینده نیویورک، جمهوریخواه رتبه سوم مجلس نمایندگان و یکی از حامیان اولیه ترامپ، گفت که اقدام دادستان منطقه “غیرآمریکایی” خواهد بود.

او در بیانیه‌ای گفت: «چپ رادیال با علم به اینکه نمی‌توانند رئیس‌جمهور ترامپ را در صندوق‌های رأی شکست دهند، اکنون از دیکتاتورهای سوسیالیست پیروی می‌کنند و طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور ترامپ، نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده را دستگیر خواهند کرد». .

جی دی ونس، سناتور اوهایو، که در سال 2022 با حمایت ترامپ در رقابت انتخاباتی خود پیروز شد، گفت که چندین خبرنگار از او پرسیده اند که آیا کیفرخواست او را به لغو حمایت از ترامپ سوق می دهد یا خیر.

او در توییتر نوشت: «پاسخ این است: نه خیر. پیگرد قانونی با انگیزه سیاسی، استدلال برای ترامپ را قوی‌تر می‌کند. اگر عدالت به سیاست بستگی داشته باشد، ما کشور واقعی نداریم.»

دادستان ها در حال تحقیق در مورد پرداخت های بی سر و ته به دو زن که ده ها سال پیش ادعا می کردند با ترامپ رابطه جنسی داشته اند، پرداخته اند. هیئت منصفه بزرگ شاهدان از جمله مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ است که می گوید در سال 2016 در ازای سکوت آنها، پرداختی به این زنان را ترتیب داده است.

ترامپ این برخوردها را رد می‌کند و این تحقیقات را یک «شکار جادوگر» توسط یک دادستان دموکرات می‌داند که قصد خرابکاری در آخرین کارزار انتخاباتی ترامپ را دارد. ترامپ گفته است که معتقد است کیفرخواست به او در رقابت های 2024 کمک خواهد کرد.

سناتور لیندزی گراهام، RS.C.، یک متحد قدیمی با این موضوع موافقت کرد.

گراهام روز شنبه در کنفرانس Vision ’24 در چارلستون شمالی، کارولینای جنوبی گفت: «دادستان نیویورک کارهای بیشتری برای کمک به دونالد ترامپ در انتخاب شدن انجام داده است. آنها این کار را انجام می دهند زیرا از دونالد ترامپ می ترسند.

___

کالوین از نیویورک گزارش داد. نویسندگان آسوشیتدپرس، هالی رامر در کین، نیوهمپشایر، و میشل آر. اسمیت در پراویدنس، رود آیلند، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع