شگفتی و شادی در کیف از دیدار به موقع بایدن میهمان مرموز

به جای حضور آشکار هواپیماهای نظامی ایالات متحده در این منطقه، ویدئوهایی که نشان می‌دهد یک موتورسیکلت در خیابان‌های ممنوعه رانندگی می‌کند و اخبار مربوط به لغو سفر در آخرین لحظه توسط وزیر امور خارجه اوکراین، نظریه‌هایی را در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، دامن زد.

تصویر: اوکراین-ایالات متحده-روسیه-درگیری-جنگ-دیپلوماسی (Genya Savilov / AFP - Getty Images)

کیو، اوکراین – پس از تقریبا یک سال جنگ، کیف به چیزهای غیرمنتظره عادت کرده است.

سفر بایدن ممکن است پوتین را برانگیخته و خشم مسکو را برانگیخته باشد، اما در کیف باعث ابراز خوشحالی شد – و الگوهای رفتاری.

عکس‌هایی که بایدن به تصاویر زندگی روزمره در اوکراین اضافه شد، به سرعت در رسانه‌های اجتماعی راه یافت. یکی به او نشان داد که در حال خوردن یک بستنی است، دیگری او را به خرید مواد غذایی واداشت و در مورد قیمت بالای تخم مرغ در حال حاضر اظهار نظر کرد.

اما توقف پنج ساعته در کیف در شدیدترین مخفیانه سازماندهی شد.

دیدار بایدن اهمیتی دوچندان دارد و در 20 فوریه انجام می شود، زمانی که اوکراین به یاد معترضان ضد دولتی کشته شده در سال 2014 می افتد، گروهی که به عنوان صد بهشتی شناخته می شود. این اعتراضات به دلیل امتناع ویکتور یانوکوویچ، رهبر مورد حمایت مسکو از امضای توافقنامه برای ایجاد روابط نزدیکتر با اروپا، آغاز شد.

روز دوشنبه این غافلگیری بسیار خوشایند بود، زیرا اوکراینی ها از سفر جو بایدن، رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان یک لحظه تاریخی که نمادی عظیم در آستانه یک سالگرد تهاجم تمام عیار روسیه به همراه داشت، استقبال کردند.

وی در پیامی در تلگرام گفت: «بسیاری از مسائل در حال حل شدن است و موارد معوقه نیز تسریع خواهد شد. یرماک بعداً تصویری از پلاکی را به اشتراک گذاشت که به مناسبت دیدار بایدن در پیاده روی شجاعان در میدان قانون اساسی کیف نصب شده بود، که به احترام رهبرانی که از زمان حمله به اوکراین از اوکراین حمایت کرده اند، تجلیل می شود.

“سورپرایز در حال آماده شدن است”

تصویر: اوکراین-ایالات متحده-روسیه-درگیری-جنگ-دیپلوماسی (Genya Savilov / AFP – Getty Images)

مانند یک تحلیلگر گفت: “بایدن قبل از پوتین به کیف رسید.”

گروه‌های پیام‌رسان خصوصی و رسانه‌های اجتماعی عمومی مملو از گمانه‌زنی‌های هیجان‌انگیز بودند، اما مقامات فقط به آنچه قرار بود اشاره کنند.

تصویر: (AP)

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

رئیس‌جمهور قرار بود برای نشان دادن همبستگی با اوکراین و کشورهای همسایه‌اش، که بسیاری از آنها مدت‌هاست نگرانی‌هایی را درباره امپریالیسم ستیزه جو روسیه ایجاد کرده‌اند، به اروپا سفر کند.

کیف در ماه‌های اخیر هیچ کمبودی برای بازدید از مقامات خارجی از جمله رئیس اتحادیه اروپا، دو نخست‌وزیر بریتانیا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر مقامات ارشد آمریکایی نداشته است.

این دو رهبر قبل از رفتن برای پیاده روی با آژیرهای حمله هوایی که برای ساکنان عادی شهر بسیار آشنا هستند، در آغوش گرفتند. با این حال، یک سال پیش بسیاری از واشنگتن تا ورشو می ترسیدند که کیف در حال حاضر در چنگال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باشد.

مقامات در کیف، که سفر بایدن را در لحظه مهمی از جنگ تمجید کردند، احساسات آنها را تکرار کردند.

رئیس جمهور سابق دیمیتری مدودف گفت بایدن از سفر خود برای وعده “اسلحه و سلاح های زیادی” استفاده کرده است [swear] وفاداری به رژیم نئونازی تا گور، اشاره ای به توصیف بی اساس پوتین از دولت اوکراین.

او همچنین از کمک‌های نظامی بیشتر خبر داد و از کمک‌های جدید به اوکراین و همچنین تحریم‌های اضافی علیه شرکت‌های روسی خبر داد.

کاخ سفید هرگونه برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور به اوکراین را تکذیب کرده بود، که با توجه به درگیری‌های جاری، یک سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز بود – اگرچه مقامات بعداً تأیید کردند که روسیه پیش از موعد «به‌منظور رفع منازعه» مطلع شده است. تعداد کمی دیگر بودند.

آندری ملنیک، معاون وزیر امور خارجه، گفت: «یک غافلگیرکننده در حال آماده شدن است.

برخی از توئیت‌ها صرفاً از بایدن خواسته بودند که به قول آمریکا مبنی بر ارسال تانک‌های جنگی با تعهد به تهیه جت‌های جنگنده عمل کند. تانک ها عالی هستند، یکی گفت، “اما آنها پرواز نمی کنند.”

رهبر روسیه قرار است روز سه شنبه به مناسبت یک سال از آغاز «عملیات نظامی ویژه» سخنرانی کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کانال تلگرامی خود گفت: دیدار شما نشانه بسیار مهمی از حمایت از همه اوکراینی ها است.

اما دیدار بایدن از همه مهم‌تر است – ژستی تقویت‌کننده روحیه پس از یک سال جنگ سخت، درست در شرایطی که روسیه فشار جدیدی را در میدان جنگ آغاز می‌کند و برخی از قدرت‌های غربی نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهند که ممکن است وسوسه شوند کیف را به سوی توافق صلح سوق دهند. .

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، این دیدار را تاریخی خواند، اما افزود که این سفر نیز “استراتژیک” است.

بایدن حدود ساعت 8 صبح به وقت محلی (1 بامداد به وقت شرقی) وارد شد، اما این دیدار تا ظهر به وقت محلی (5 صبح به وقت شرقی) به طور عمومی تأیید نشد.

دارینا مایر از کیف و پاتریک اسمیت از لندن گزارش دادند.

وفاداران کرملین تحت تأثیر قرار نگرفتند.

اوهنی لازارنکو، 30 ساله، به ان بی سی نیوز گفت که با توجه به خطرات موجود شگفت زده شده است، که حضور بایدن را بیش از پیش مورد قدردانی قرار داد.

آنا میریاشوا، یک محقق بازار 24 ساله در کیف، گفت که این دیدار به او “شادی و امید” داد.

نه سال به جلو و اوکراین کاندیدای پیوستن به اتحادیه اروپا است، در حالی که به نظر می رسد طرح های کرملین در مورد این کشور به طور فزاینده ای ناامید بماند.

لازارنکو، مدیر یک شرکت فناوری اطلاعات در کیف، گفت: «این حس را به ما القا می‌کند که ما تنها نیستیم، ما از پشتیبانی برخورداریم، بزرگ‌ترین بخش جهان و بزرگ‌ترین رهبران با ما هستند. وی افزود که از همه آمریکایی‌هایی که اخبار را دنبال می‌کنند و از اوکراین حمایت می‌کنند سپاسگزارم.

بایدن گفت: «یک سال بعد، کیف ایستاده و اوکراین ایستاده است. “دموکراسی پابرجاست.”

او گفت: “قابل توجه است که شرکای بین المللی با وجود خطر می آیند تا همه چیز را با چشمان خود ببینند. من به عنوان فردی که در کیف زندگی می کنم و به زودی منتظر گلوله باران سنگین هستم، امروز احساس خوبی دارم.”

تصویر: (AP)

قبل از فیلتر شدن اخبار سفر مخفی بایدن، ساکنان پایتخت اوکراین از بسته شدن جاده‌ها و ترافیک غیرمعمول خبر دادند که شایعات رسانه‌های اجتماعی را با پیشنهادات یک مهمان برجسته افزایش داد. کمتر کسی انتظار داشت رئیس جمهور ایالات متحده را در حال قدم زدن در مرکز شهر ببینند، سفیری اعلام نشده امیدوار است که ائتلاف غربی که از دفاع کیف در برابر حملات کرملین حمایت می کند می تواند قوی باقی بماند.