هیوستون به رتبه 1 بازگشت تا Northwestern اولین 25 AP را به نمایش بگذارد


هیوستون روز دوشنبه برای سومین بار در این فصل به رتبه 1 در نظرسنجی بسکتبال کالج مردان AP بازگشت، در حالی که نورث وسترن و تگزاس A&M پس از اینکه هر یک هفته گذشته یک جفت برد چشمگیر داشتند، در رتبه بندی قرار گرفتند.

کوگارها که در هفت بازی پیروز شده بودند، از آلاباما پریدند و به جایگاه اول برگشتند، جایی که دو هفته در نوامبر و دسامبر را سپری کردند و ماه گذشته دو هفته دیگر را پشت سر گذاشتند. آنها 48 رای مقام اول را از پنل 62 نفره رسانه ملی به دست آوردند تا تنها دو هفته مانده به فصل عادی، رتبه اول را کسب کنند.

این چهارمین سالی است که من در این تیم مربیگری می کنم. ما یک برنامه واقعا خوب در اینجا ایجاد کرده ایم. اما تاکید بر این است که “ما داریم.” یک نفر این کار را نمی کند. من به برنامه ما افتخار می کنم. من به همه کسانی که در آن هستند افتخار می کنم.»

جزر و مد زرشکی پس از باخت به تنسی و پیمودن جورجیا در تنها هفته خود در رتبه 1، تنها یک پله سقوط کرد. آنها هفت رای مقام اول را حفظ کردند، در حالی که کانزاس نیز هفت رای کسب کرد تا در نظرسنجی این هفته دو پله به رتبه 3 صعود کند.

UCLA در رده 4 باقی ماند در حالی که پوردو دو پله سقوط کرد و از پنج رتبه برتر دور شد.

بیل سلف، مربی جیهاوکس، که تیمش در تلاش است اولین قهرمان ملی پشت سر هم از فلوریدا در سال 2006 و پس از فلوریدا در سال 2006 باشد، گفت: «از نظر تاکتیکی، ما هنوز به خوبی تیم بسکتبال سال گذشته نیستیم. ’07. از نقطه نظر رقابتی، این تیم معادل یا همتراز با آن تیم است.

این امر در روز شنبه مشهود بود، زمانی که جیهاوکس از 17 به پایین دست یافت و شماره 9 بیلور را 87-71 در آلن فیلدهاوس شکست داد.

ویرجینیا پس از شکست دادن لوئیزویل و نوتردام هفته گذشته در رتبه ششم قرار گرفت. آریزونا هفتم شد در حالی که تگزاس پس از باخت به تگزاس تک و نیاز به وقت اضافه برای شکست اوکلاهاما با دو پله سقوط به هشتم رسید. خرس ها جایگاه خود را حفظ کردند در حالی که مارکت برای اولین بار از 25 فوریه 2019 به جمع 10 تیم برتر راه یافت.

داوطلبان پس از پیروزی مقابل آلاباما با شکست مقابل کنتاکی به شماره 11 سقوط کردند. گونزاگا، میامی و ایالت کانزاس در رتبه های بعدی قرار گرفتند و سنت ماری دو تیم را در بین 15 تیم برتر به کنفرانس ساحل غربی داد.

گائل ها (24-5، 13-1) و بولداگ ها (23-5، 12-2) هر کدام بازی های میانه هفته را قبل از مسابقه خود در روز شنبه انجام می دهند.

خاویر این هفته در رتبه 16 ثابت ماند در حالی که ایندیانا، یوکان، کریتون و پروویدنس 20 تیم برتر را تکمیل کردند.

نورث وسترن برای اولین بار در بیش از دو سال پس از شکست دو هفته پیش پردو با پیروزی بر هوزیرز و آیووا در رتبه 21 قرار گرفت. ایالت سن دیگو، ایالت آیووا و TCU در رتبه های بعدی قرار گرفتند و تگزاس A&M پس از گذراندن یک هفته در رتبه 24 در ماه نوامبر، دوباره وارد نظرسنجی شد.

کریس کالینز، مربی گربه‌های وحشی، گفت: “ما از خودمان جلوتر نرفتیم.” مطمئنم خیلی ها به آنها خندیدند. اما ما آنها را داشتیم و واقعی بودند. و این بچه ها آن را پیگیری کرده اند. اما ما هنوز در لحظه هستیم. برای من زمان تفکر نیست.

کالینز ادامه داد: ما بیشتر می خواهیم. ما می توانیم در پایان سال، زمانی که همه چیز در یک ماه انجام می شود، فکر کنیم. و ما می توانیم به فراز و نشیب ها نگاه کنیم. اما ما در حال حاضر تمام تلاش خود را می کنیم تا در لحظه باقی بمانیم.»

داخل و خارج

گربه‌های وحشی، برنده پنج دوره متوالی، و آگیز با هزینه ایالت کارولینای شمالی و فلوریدا آتلانتیک وارد نظرسنجی شدند. گروه Wolfpack روز سه شنبه به سیراکیوز باخت و جغدها روز پنجشنبه به میدل تنسی شکست خوردند.

بالا آمدن و سقوط

در نظرسنجی این هفته تحرک بسیار کمی داشت. پس از پیروزی بر کرایتون و ویلانوا، پراویدنس تنها با چهار نقطه، بزرگترین صعود را انجام داد و به شماره 20 رسید. ایالت آیووا نیز پس از پیروزی مقابل TCU با شکست مقابل ایالت کانزاس در روز شنبه، بیشترین سقوط را در چهار رشته ورزشی داشت و به شماره 23 رسید.

ساعت کنفرانس

Big 12 همچنان با شش تیم در 25 برتر AP و ایالت اوکلاهاما پیشتاز است. Big East دارای پنج تیم در نظرسنجی است – و همه در 20 تیم برتر – در حالی که SEC و Big Ten هر کدام سه تیم دارند.

___

بسکتبال کالج AP: https://apnews.com/hub/college-basketball و https://apnews.com/hub/ap-top-25-college-basketball-poll و https://twitter.com/AP_Top25





منبع