مومیایی 2300 ساله «پسر طلایی» با 49 طلسم، از جمله یک زبان طلایی برای صحبت با خدایان پیدا شد.

بر اساس سوابق موزه مصر قاهره، او برای اولین بار در سال 1916 در قبرستانی مورد استفاده از 332 قبل از میلاد تا 30 قبل از میلاد در ناگ الحسی، جنوب مصر کشف شد.

او به گاردین گفت: “فقدان ختنه جالب است زیرا ممکن است چیزی در مورد قومیت او به ما بگوید – مصری ها معمولاً قبل از سن 13 سالگی ختنه می شدند.”

یک برگ زبانه ای طلایی نیز در دهان پسر گذاشته شد. این باعث شد که پسر پس از مرگ با خدایان صحبت کند.

اسکن صورت پسر محل زبان طلایی را در داخل دهان او نشان می دهد.

سلیم می گوید: «مصرهای باستان به قدرت طلسم اعتقاد داشتند که به جنس، رنگ و شکل آن بستگی داشت.

مومیایی داخل تابوتش.سحر سلیم

یک فلش منحنی نشان دهنده محل تعویذ طلایی متراکم است که در دهان پسر قرار داده شده است. فلش مستقیم نشان می دهد که کاسه چشم پسر بسته ای با کتانی بود.سحر سلیم

یک سی تی اسکن به دانشمندان این امکان را داد که این مومیایی را به صورت دیجیتالی تشریح کنند و در عین حال آن را دست نخورده نگه دارند.سحر سلیم

  • این تیم متوجه شد که به اصطلاح “پسر طلایی” با طلا و سنگ های نیمه قیمتی مومیایی شده است. چهل و نه طلسم محافظ دقیقاً در سه ستون بر روی بدن او قرار داده شده بود که نشان می داد او ثروتمند و دارای موقعیت بالایی است.

    یک کارتن رنگارنگ که با هیروگلیف نقاشی شده بود روی مومیایی این پسر پیدا شد.

    یک حرز اسکراب در داخل سینه پسر دیده می شود.سحر سلیم

    سلیم گفت که این ممکن است نشان دهد که مصریان باستان فقط در بزرگسالی ختنه می شدند.

    سلیم گفت که یک طلسم به شکل اسکراب در نزدیکی قلب پسر، که با آیاتی از کتاب مردگان حکاکی شده بود، به او کمک می کرد در زندگی پس از مرگ با مهربانی قضاوت شود.

    مقطعی از نیم تنه پسر، تعویذ اسکراب را نشان می دهد که در نزدیکی قلب او قرار گرفته است.

    ممکن است پسر هنوز رازهای بیشتری را فاش کند.

    تصویری نشان می دهد که مومیایی یک ماسک طلای صنفی بر سر دارد و محکم پیچیده شده است. سرخس ها را روی سینه اش گذاشتند.سحر سلیم

    او گفت، از آنجایی که این مومیایی مزاحم نشده است، بینش منحصر به فردی را در مورد چگونگی مومیایی کردن با دقت بر روی بدن برای محافظت از مرده ارائه می دهد.

    تعویذ برای محافظت از مردگان

    تصویری از سی تی اسکن، رندر سه بعدی از مومیایی را نشان می دهد.  طلسم هایی با اشکال و اندازه های مختلف، که با اشکال سفید نشان داده می شوند، روی بدن نیمه اسکلتی پسر قرار می گیرند.  توضیح: سی تی اسکن طلسم هایی را نشان داد که در اینجا به رنگ سفید نشان داده شده است و در سه ستون روی بدن پسر قرار داده شده است.

    سحر سلیم، نویسنده مطالعه و استاد رادیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره، در ایمیلی به اینسایدر گفت: این یافته «قطعاً خارق‌العاده» است زیرا مومیایی‌های رده بالا اغلب به خاطر زیور آلات گرانبهایشان غارت می‌شوند.

    این ممکن است نشان دهد که در حالی که پسر عالی رتبه بود، ممکن است سلطنتی نبوده باشد.

    بینشی در مورد ختنه مصر باستان

    یک تعویذ قابل توجه دیگر در نزدیکی آلت تناسلی پسر قرار داده شد. سلیم گفت که تعویذ “دو انگشتی” برای محافظت از برشی که روی تنه ایجاد کرده اند، ایجاد می کند.

    مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد پسر نوجوانی که مومیایی‌اش از سال 1916 در موزه نگهداری می‌شد، با طلسم‌های گرانبها پوشانده شده بود.

    کارتناژ مومیایی رنگارنگ است.سحر سلیم

    هر حرز معنای خاصی برای محافظت از پسر داشت که در زمان مرگ حدوداً 14 یا 15 ساله بود.

    حرز اسکرابی برای قلب و زبان طلایی برای گفتار

    این کودک با نام مستعار “پسر طلایی” با 49 طلسم محافظ مومیایی شد.

  • نمای جانبی مومیایی در چهار عمق مختلف نشان داده شده است، اول فقط با باند، سپس کارتناژ با بدن، سپس داخل بدن و سپس فقط اسکلت.

    گروهی از دانشمندان این مومیایی 2300 ساله را به صورت دیجیتالی با استفاده از یک اسکنر سی تی اسکن برای کشف اسرار آن باز کردند.

    با این حال، او هشدار داد: “من همه اینها را روی یک پوست ختنه گاه شکننده آویزان نمی کنم.”

    این پسر کی بود؟

    این مومیایی در داخل تابوت چوبی بزرگش نشان داده شده است.

    تصویری از سی تی اسکن، رندر سه بعدی از مومیایی را نشان می دهد. طلسم هایی با اشکال و اندازه های مختلف، که با اشکال سفید نشان داده می شوند، روی بدن نیمه اسکلتی پسر قرار می گیرند.سحر سلیم

    او گفت: «ممکن است نشان دهد که خارجی‌ها شیوه‌های دفن مصری را اتخاذ کرده‌اند – و ما می‌دانیم که ایرانی‌ها این کار را کردند.

    همچنین مشخص شد که این پسر صندل سفید در قبر خود پوشیده است. بر اساس کتاب مردگان، میت باید صندل های سفید بپوشد و قبل از خواندن آیات آن، پارسا و پاکیزه باشد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    اجسموند گفت که این پسر «شاهد عینی غروب تمدن مصر باستان، احتمالاً آشفتگی‌های دوران آخرین پادشاهان بطلمیوسی، و شاید حتی احیای کوتاهی از عظمت مصر در دوران سلطنت کلئوپاترا» بوده است.

    این کشف نادر روشن می کند که چگونه مومیایی کنندگان از طلسم برای محافظت از مردگان در زندگی پس از مرگ استفاده می کردند.

اسکراب قلب در فصل 30 کتاب مردگان ذکر شده است، در آخرت هنگام قضاوت درگذشته و وزن کردن قلب در برابر پر معات بسیار مهم بود. سلیم گفت دستور بدهید.

نتایج در روز سه شنبه در مجله معتبر Frontiers in Medicine منتشر شد.

اما سلیمه اکرام، رئیس مصر شناسی دانشگاه آمریکایی قاهره، نظریه دیگری دارد.

طلسم های دیگر نقش های حفاظتی متفاوت دیگری داشتند. یک طلسم “فلاسک” نشان دهنده حمل آب مقدس در زندگی پس از مرگ است. یک طلسم “Djed” که نشان دهنده ستون فقرات خدای اوزیریس است، احیای ایمن متوفی را تضمین می کرد. یک طلسم “زاویه راست” تعادل و تسطیح را برای متوفی به ارمغان آورد.

عکس نمای جلوی مومیایی با کد TR 21/11/16/16 در موزه مصر قاهره 333 مومیایی یک ماسک سر طلاکاری شده دارد و بدن کاملاً با پوشش قهوه‌ای پوشیده شده است.  سرخس های خشک شده 334 روی یک کتانی مستطیلی بژ روشن در سطح جلوی بدن قرار می گیرند.

مومیایی صندل پوشیده بود.سحر سلیم

یکی دیگر از یافته های غیرمنتظره مربوط به آلت تناسلی پسر است. سلیم گفت که این اسکن نشان می دهد که پسر ختنه نشده است. این برخلاف شخصیت بلندپایه دیگری، پادشاه آمنهوتپ اول است که سلیم نیز او را مطالعه کرده است.

سلیم در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “صندل ها احتمالاً برای این بوده اند که پسر بتواند از تابوت خارج شود.”

او گفت: «این مطالعه اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی زندگی، مردن مصریان باستان و آنچه که فکر می‌کردند در آینده رخ خواهد داد، ارائه می‌کند.

صندل های ساخته شده برای پیاده روی

تصاویر سی تی اسکن نشان می دهد که مومیایی صندل های نازکی به تن داشت

سلیم به اینسایدر گفت: «صندل‌های طلایی نیز در مقبره‌های سلطنتی یافت شد؛ مثلاً توتموس سوم.

نام او تا کنون نامشخص است. سلیم گفت، اما دانشمندان در حال مطالعه دقیق تابوت او هستند تا سرنخ های بیشتری در مورد اینکه او کیست پیدا کنند.

وی افزود: اسکراب قلب در قیامت قلب را خاموش کرد تا بر آن مرحوم شهادت ندهد.

Wojciech Ejsmond، مصر شناس از پروژه مومیایی ورشو که در این مطالعه شرکت نداشت، در ایمیلی به Insider گفت: این یافته ها “هیجان انگیز” هستند.

عکس ها داخل مومیایی یک نوجوان جوان مربوط به 2300 سال پیش را نشان می دهد.

  • او گفت: «در حین مومیایی کردن، مومیایی‌کنندگان دعا می‌خواندند و آیاتی از «کتاب مردگان» را می‌خواندند و تعویذ را در داخل مومیایی یا بین بسته‌بندی‌ها قرار می‌دادند.