ایالات متحده نسبت به حمله احتمالی در اسلام آباد در میان نگرانی های امنیتی هشدار داد

اسلام آباد (AP) – سفارت ایالات متحده در اسلام آباد روز یکشنبه به کارکنان خود در مورد حمله احتمالی به آمریکایی ها در هتلی در پایتخت پاکستان هشدار داد، زیرا این شهر از قبل در پی یک بمب گذاری انتحاری در اوایل هفته در حالت آماده باش بود.

سفارت آمریکا در یک هشدار امنیتی گفت: دولت ایالات متحده از اطلاعاتی آگاه است که «افراد ناشناس احتمالاً در حال نقشه کشیدن برای حمله به آمریکایی ها در هتل ماریوت در اسلام آباد در روزهای تعطیل هستند.» این مشاوره پرسنل آمریکایی خود را از بازدید از هتل محبوب منع کرد. تعطیلات.

دستور سفارت دو روز پس از آن صادر شد که یک بمب گذاری انتحاری در یک منطقه مسکونی در پایتخت منجر به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن ده نفر دیگر شد. این انفجار زمانی رخ داد که پلیس در حین گشت زنی یک تاکسی را برای بازرسی متوقف کرد. به گفته پلیس، یکی از سرنشینان صندلی عقب مواد منفجره ای را که حمل می کرد منفجر کرد و خودرو را منفجر کرد.

هیئت ایالات متحده همچنین از همه پرسنل خواسته است که از سفرهای غیرضروری در اسلام آباد در فصل تعطیلات خودداری کنند.

ستیزه جویان با طالبان پاکستان که از حاکمان افغانستان جدا هستند اما با آنها متحد هستند، بعدا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

دولت اسلام‌آباد از آن زمان شهر را در حالت آماده‌باش قرار داده و تجمعات و راهپیمایی‌های عمومی را ممنوع کرده است، حتی در حالی که کمپین‌ها برای انتخابات محلی آتی ادامه دارد. پلیس گشت زنی ها را افزایش داده و ایست های بازرسی فوری برای بازرسی وسایل نقلیه در سطح شهر ایجاد کرده است.

یک بمب گذاری انتحاری در سپتامبر 2008 هتل ماریوت پایتخت را هدف گرفت که یکی از مرگبارترین حوادث در پایتخت بود. مهاجمان یک کامیون کمپرسی را قبل از منفجر کردن آن به دروازه هتل رساندند و 63 نفر را کشتند و بیش از 250 نفر را زخمی کردند.



منبع