سکوت پادشاه در مورد دوک و دوشس ساسکس پیام قدرتمندی را ارسال می کند

از آنجایی که حملات مخرب و شخصی از کالیفرنیا به خانواده سلطنتی ادامه می‌یابد، چشم‌انداز آشتی دورتر شده است.

در دومین قسمت از مستند هری و مگان نتفلیکس که فقط دو هفته پیش منتشر شد، دوک ساسکس پیشنهاد کرد که آنها توسط شاهزاده ویلیام از انجام وظایف عمومی خارج شده اند و دستیاران کاخ برای محافظت از سایر اعضای خانواده سلطنتی دروغ گفته اند. هزینه.

در ماه سپتامبر، زمانی که پادشاه اولین سخنرانی تاریخی خود را تنها چند ساعت پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، “مامان عزیزش”، به مردم ایراد کرد، متفاوت بود.

هنگامی که O Little Town of Bethlehem توسط گروه کر کلیسای سنت جورج اجرا می شد، تصاویری از پادشاه، همسر ملکه، شاهزاده و شاهزاده ولز، شاهزاده رویال و ارل و کنتس وسکس در حال انجام وظایف عمومی مختلف نشان داده شد.

ملکه الیزابت دوم در آخرین پیام کریسمس خود به دوک ادینبورگ ادای احترام کرد – ویکتوریا جونز / PA

در عوض، پادشاه از فیلم های ویدئویی برای برجسته کردن کار اعضای ارشد و شاغل خانواده سلطنتی استفاده کرد.

پیام واضح بود – خانواده سلطنتی مشغول انجام کار بودند و هیچ وقت و تمایلی برای پاسخ به این پخش نامناسب لباس‌های کثیف نداشتند.

این ادای احترامی عمیقا شخصی به فداکاری و خدمت فداکارانه، به بریتانیای چندفرهنگی و همه مذاهب بود و هیچ کدام.

در پیامی که به شدت بر میراث ملکه فقید متمرکز بود، اشاره به شاهزاده و پرنسس ولز برای ارائه حس تداوم طراحی شد – یادآوری این که این موسسه همیشه تکامل خواهد یافت.

از پادشاه انتظار می رود که در هنگام تاجگذاری خود به همه مذاهب مذهبی خدمت کند و نه فقط به کلیسای انگلستان.



منبعپادشاه از این روش پیروی کرد و ایمان عمیق خود را که بخش مرکزی هویت او است، برجسته کرد.

اما او با انتخاب نکردن آنها به هیچ وجه، شاید پیامی خاموش ارسال کرد که قدرتمندتر از هر پیام دیگری بود.

پادشاه در پیام کریسمس خود نیز همین رویکرد را در پیش گرفت و ترجیح داد بر کار خوبی که نه تنها توسط خانواده‌اش انجام می‌شد، بلکه شاید مهم‌تر از آن، کل کشور تمرکز کند.

آخرین برنامه کریسمس او شاهد بود که او ادای احترامی صمیمانه به “فیلیپ محبوب” خود، دوک ادینبورگ داشت، زیرا او از آرامشی که در “سپردن باتوم” ارزش های آنها به نسل های بعدی پیدا کرده بود صحبت کرد.

ملکه الیزابت دوم در آخرین پیام کریسمس خود به دوک ادینبورگ ادای احترام کرد - ویکتوریا جونز / PA

ملکه فقید همچنین به طور سنتی از پیام سالانه برای برجسته کردن ایمان عمیق مسیحی خود استفاده کرد و سال گذشته از “سادگی داستان کریسمس” و تولد یک کودک به عنوان “سپیده دم جدید با پتانسیل بی پایان” صحبت کرد.

سپس، او نه تنها به عنوان رئیس دولت، بلکه به عنوان یک پسر، شوهر و پدر مهربان صحبت کرد.

ما هرگز نخواهیم فهمید که آیا پادشاه از ذکر احتمالی دوک و دوشس ساسکس در اولین برنامه تاریخی کریسمس خود رنج می برد یا نه.

در ماه سپتامبر، درست چند روز پس از اینکه چارلز به سلطنت رسید، چارلز عهد کرد که از “فضای خود ایمان محافظت کند” – به رهبران مذهبی در طی یک پذیرایی از کاخ باکینگهام قول داد که از “مذاهب، فرهنگ‌ها، سنت‌ها و باورهای متعددی که قلب و ذهن ما به آن‌ها توجه می‌کند حمایت کند. ما را هدایت کن”.

کاخ باکینگهام به هیچ وجه به این مجموعه شش قسمتی واکنشی نشان نداد، زیرا دستیاران زیرک ترجیح دادند به جای آن از صحنه جدا شوند، زیرا می‌دانستند که حتی خفیف‌ترین عکس‌العمل فقط به شعله‌ور شدن آتش کمک می‌کند.

با این حال، تأکید قاطعانه ای بر همه ادیان وجود داشت که نشان دهنده تعهد او به همه ادیان بود.

هری و مگان دیگر بخشی از آن نهاد به معنای معنادار نیستند. در حالی که پادشاه – و قبل از او مادرش – مدت‌ها در پی اصرار بر این بودند که این زوج اعضای بسیار محبوب خانواده باقی بمانند، چشم‌انداز به‌طور غیرقابل برگشتی تغییر کرده است.

پادشاه چارلز در سخنرانی خود به دوک و دوشس ساسکس اشاره ای نکرد - ویکتوریا جونز / PA

به این ترتیب، او پیامی دلسوزانه برای پسر کوچکترش و همسرش ارسال کرد و گفت: «من همچنین می‌خواهم عشقم را به هری و مگان ابراز کنم، زیرا آنها به ساختن زندگی خود در خارج از کشور ادامه می‌دهند.»

با این حال، تنها وارث تاج و تخت و همسرش برای یک اشاره خاص – یک اشاره آرام و اطمینان بخش به آینده خانواده سلطنتی، انتخاب شدند.

این که پسر بزرگترش این باتوم را برعهده می گیرد و به نوبه خود به «مادر محبوب» خود ادای احترام می کند، بسیار ناراحت کننده بود.

ملکه فقید به طور سنتی سال گذشته را خلاصه می کرد، اما به آینده نیز می نگریست و به دنبال ارائه پیام امید بود.

پادشاه روز کریسمس تمرکز جدی روی آینده داشت.

در حالی که پادشاه به دنبال گذاشتن مهر شخصی خود در پخش بود، قالب کلی شبیه پیام های بسیاری از دهه های گذشته بود.

در آن ادای احترامی که به دقت بیان شده بود، همه اعضای ارشد خانواده حضور داشتند که نشان داده شده بودند وظایف عمومی خود را در هر چهار گوشه بریتانیا انجام می دهند.

پادشاه چارلز در سخنرانی خود به دوک و دوشس ساسکس اشاره ای نکرد – ویکتوریا جونز / PA

در یک گسست آشکار از سنت، او هنگام ارائه اولین پیام کریسمس خود که احتمالاً به شدت مورد بررسی قرار می‌گرفت، به عنوان پیام‌های حمایتی یا در غیر این صورت، برای برخی از اقوام خود تعبیر می‌شد، با عکس‌های خانوادگی قاب‌بندی‌شده احاطه نشود.