ایلان ماسک خواستار پیگرد فائوچی در حمله توییتر شد

فائوچی آشکارا در مورد نیاز به همکاری با آزمایشگاه‌های چین شهادت داده است، زیرا بسیاری از بیماری‌ها در آنجا ظاهر می‌شوند. و در حالی که تحقیقات سود از عملکرد واقعاً بحث برانگیز است، برخی معتقدند که تنها با تقویت یک ویروس می توان تکامل بالقوه آن را واقعاً درک کرد.

و جدیدترین منتقد او، ایلان ماسک، مالک توییتر، یکی از ثروتمندترین مردان جهان است، که در روزهای اخیر 121 میلیون دنبال کننده خود را در مورد مدیر 81 ساله موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی با مجموعه ای از پیام ها آموزش داد.

هانتر بایدن در مرکز کندی از پذیرایی در کاخ سفید در 4 دسامبر استقبال می کند. (تام ویلیامز/CQ Roll Call از طریق گتی ایماژ)

اوایل امسال، دیسانتیس فائوچی را به‌عنوان «وروجک کوچک» مورد تمسخر قرار داد و از حامیانش خواست که «او را از پوتوماک بیاندازند».

ماسک در اواخر ماه گذشته به سیاست توییتر در برابر اشاعه اطلاعات نادرست ویروس کرونا پایان داد و ظاهراً تمایل خود را برای پایبندی بیشتر این پلتفرم به اصول آزادی بیان نامحدود خود داشت.

دکتر آنتونی فائوچی و ایلان ماسک در پس زمینه ای با آرم توییتر.

“به نظر نمی رسد محاکمه با منکران واکسن یک استراتژی تجاری هوشمندانه باشد، اما مسئله این است: آیا می توانید یک مرد خوب را در تلاش به ظاهر بی پایان خود برای جلب توجه تنها بگذارید؟” سناتور امی کلوبوچار نوشت در – به طور طبیعی – توییتر.

فائوچی از زمان رونالد ریگان به هر رئیس‌جمهوری خدمت کرده است و از زمان اچ‌آی‌وی/ایدز همه‌ی شیوع بیماری‌های عفونی بزرگ را درمان کرده است. اما این کار او برای دولت های دونالد ترامپ و جو بایدن است که او را به یک چهره بسیار بحث برانگیز در زندگی عمومی آمریکا تبدیل کرده است.

فائوچی به خوبی شناخته شده بود که با باتاچاریا و دیگرانی که به دنبال بازگشایی کاملتر و سریعتر بودند مخالف بود و او آشکارا از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین ابراز تاسف کرده است. اما او هیچ قدرتی برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های شرکت‌های بزرگ – یا دولت‌های محلی که اغلب با سرعت خودشان پیش می‌رفتند، نداشت، برخلاف آنچه دولت فدرال در آن زمان توصیه می‌کرد.

همه اینها ممکن است برای ماسک، که عادت کرده است ایده‌های حاشیه‌ای یا بی‌اعتبار را جلب کند، اهمیت چندانی نداشته باشد. پس از حمله مردی به شوهر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در سانفرانسیسکو، ماسک گزارشی کاملا ساختگی منتشر کرد مبنی بر اینکه این حمله در واقع یک نزاع عاشقان بین مهاجم و شوهر پلوسی بوده است.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در 19 نوامبر 2022 در جریان نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودی جمهوری خواه (RJC) در لاس وگاس ونیزی در لاس وگاس، نوادا در 19 نوامبر 2022 سخنرانی می کند. (دیوید بکر برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

کمدین دیو چاپل در واشنگتن دی سی، در ماه ژوئن. (آماندا آندراد رودز/ برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

اگرچه احتمال ظهور ویروس کرونا از یک آزمایشگاه یک فرضیه معتبر – البته مورد مناقشه – باقی مانده است، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم فائوچی از چنین حادثه‌ای آگاه بوده است، یا انواع اقداماتی را که اجازه می‌دهد تایید کند. چنین حادثه ای رخ دهد

او هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: “اگر من یک کیسه بوکس شوم، یک کیسه بوکس هستم.” اما من بسیار خوشحالم که در مقابل هر کمیته نظارت کنگره شهادت می دهم، چیزی برای پنهان کردن ندارم، می توانم هر کاری را که انجام داده ام توضیح دهم و تأیید کنم.

حتی اگر پیگرد قانونی همچنان یک احتمال عجیب و غریب باقی بماند، جمهوری خواهان به خوبی می توانند فائوچی را برای شهادت در هنگام تصرف مجلس نمایندگان در ژانویه فراخوانند، به خصوص اگر توسط شخصیت های برجسته ای مانند ماسک به انجام این کار تشویق شوند. فائوچی گفته است که با درخواست های کنگره همکاری خواهد کرد.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در 19 نوامبر 2022 در جریان نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودی جمهوری خواه (RJC) در لاس وگاس ونیزی در لاس وگاس، نوادا در 19 نوامبر 2022 سخنرانی می کند. (دیوید بکر برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

برخی از شخصیت‌های راست افراطی مانند نماینده مارجوری تیلور گرین مدت‌هاست که خواستار تعقیب قضایی یا اخراج فائوچی شده‌اند، اما دلایل چنین اقدامی در بهترین حالت نامشخص است. برخی از منتقدان او معتقدند که او بیش از آنچه که به طور علنی گفته است، درباره تحقیقات به اصطلاح افزایش عملکرد که در موسسه ویروس شناسی ووهان انجام شده است و ممکن است باعث شیوع اولیه SARS-CoV-2 در شهر مرکزی چین شده باشد، می داند. .

این انتشار شامل شواهدی بود مبنی بر اینکه مدیران ارشد توییتر به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن دیدگاه‌های دکتر جی باتاچاریا، پزشک استنفورد بودند که در نویسندگی بیانیه بزرگ بارینگتون، که جامعه را بدون محدودیت‌های کروناویروس بازگشایی می‌کرد، همکاری می‌کرد. باتاچاریا بخشی از روز جمعه گذشته را در دفتر مرکزی توییتر گذراند. به دعوت ماسک.

اگرچه او فقط در مقام مشاوره به هر دو خدمت کرد – و در نهایت توسط ترامپ کنار گذاشته شد، فائوچی به نمادی از تقریباً همه چیز ترسناک و ناامید کننده در مورد همه گیر، از جمله ظهور خود بیماری همه گیر تبدیل شده است.

ماسک روز یکشنبه در توییتی نوشت: «ضمایر من Prosecute/Fauci هستند. بنیانگذار تسلا از زمانی که این پلتفرم را در اواخر اکتبر به دست گرفت، این پلتفرم را آشکارا سیاسی کرد و درگیر نوعی گفتمان سخت‌گیرانه بود که سایت را برای برخی از کاربران و تبلیغ‌کنندگان ناخوشایند می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در استاوانگر نروژ سخنرانی می‌کند.

از زمان تصاحب توییتر، ماسک به شخصیتی سیاسی – و قطبی – تبدیل شده است. یکشنبه شب، او در یک اجرای سانفرانسیسکو توسط کمدین دیو چاپل هو شد، که خودش هم با جنجال بیگانه نیست.

واشنگتن – دکتر آنتونی فائوچی ممکن است در آستانه بازنشستگی باشد، اما این به سختی باعث شده است که مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور در برابر حملات سیاسی مخالفانی که او را مسئول کاستی های مختلف، چه واقعی و چه تصور شده، در نحوه برخورد ملت با ویروس کرونا می دانند مصون بماند. پاندمی.

به نظر می رسد ماسک از جنجالی که توییت های ضد فائویی او ایجاد کرده بود، لذت می برد. او بار دیگر با بازگرداندن یک میم که تا حد زیادی در خارج از اکوسیستم رسانه راست افراطی ناشناخته بود، مخالفان خود را به فرقه مذهبی بدنام شاخه داویدیان تشبیه کرد که در واکو، تگزاس، قبل از یورش ماموران فدرال به محوطه آن در سال 1993، مستقر بود.

او همچنین مجموعه‌ای از اسناد داخلی مربوط به برخی از بحث‌برانگیزترین تصمیم‌هایی را که توییتر در سال‌های اخیر گرفته است منتشر کرده است، از جمله تبعید دونالد ترامپ و سرکوب مقاله نیویورک پست در مورد محتویات لپ‌تاپ هانتر بایدن.

هانتر بایدن در مرکز کندی از پذیرایی در کاخ سفید در 4 دسامبر تقدیر می کند.

دکتر آنتونی فائوچی و ایلان ماسک. (تصویر عکس: جک فوربس؛ عکس ها: سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ، جردن ووندرهاار/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

ماسک در استاوانگر، نروژ، در ماه اوت. (کارینا یوهانسن/NTB/AFP از طریق گتی ایماژ)

که در میم دیگری که ماسک به اشتراک گذاشتفائوسی در حال توصیه به بایدن برای اعمال یک قرنطینه دیگر. اما، در واقع، در زمان ترامپ بود، نه بایدن، که طاقت‌فرساترین قرنطینه‌ها اتفاق افتاد، عمدتاً به این دلیل که ویروس کرونا در سال 2020 جدید بود و اطلاعات کمی در مورد نحوه انتشار آن وجود داشت. زمانی که بایدن در سال 2021 رئیس جمهور شد، قرنطینه ها تا حد زیادی از نظر سیاسی سمی شده بودند – و به لطف ورود واکسن های موثر، غیرضروری.

البته کروناویروس کل صنعت کلبه‌ای از تئوری‌های توطئه را ایجاد کرد – با فائوچی در نزدیکی مرکز بسیاری از آنها. این او را هدف افراط گرایان قرار داده است، از جمله فردی که قصد داشت برای کشتن او و دیگران به واشنگتن سفر کند.

دکتر آنتونی فائوچی در برنامه “Meet the Press”  در واشنگتن دی سی، در ماه نوامبر.

مقامات منتخب در واشنگتن که به تصرف ماسک چشم دوخته بودند، توئیت‌های ضد فائوچی را شواهد بیشتری می‌دانستند که نشان می‌دهد او نگهبان غیرقابل پیش‌بینی پلتفرمی نخواهد بود که مورد علاقه نخبگان سیاسی و رسانه‌ای است.

ماسک در پاسخ به پست اولیه خود علیه فائوچی نوشت: فائوچی به کنگره دروغ گفت و تحقیقاتی را که منجر به مرگ میلیون‌ها نفر شد، تامین مالی کرد.

یک

ماسک از حامیان فرماندار ران دیسانتیس است که تقریباً با همه محدودیت‌ها از جمله ماسک، قرنطینه و واکسن مخالفت کرد. او به خاطر باز نگه داشتن فلوریدا مورد ستایش قرار گرفت، اما 83200 نفر در آنجا جان باختند. منتقدان او و دیگر رهبران محافظه کار را متهم کرده اند که به اندازه کافی همه گیری را جدی نمی گیرند.

ماسک صبح روز دوشنبه در توییتی نوشت: «کوویدیان های شعبه ناراحت هستند!





منبع

تابلوی “دستگیری فائوچی” در جریان رویداد “کاروان مردم” در هاگرستون، مریلند، ایالات متحده، در روز جمعه، 11 مارس 2022. (اریک لی/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

کمدین دیو چاپل در مراسم وقف تئاتر در مدرسه هنر دوک الینگتون در واشنگتن دی سی در 20 ژوئن سخنرانی می کند.

فائوچی در 27 نوامبر در “ملاقات با مطبوعات” در واشنگتن دی سی ظاهر می شود. (ویلیام بی. پلومن/NBC از طریق گتی ایماژ)

مخالفان ماسک و واکسن – و فائوسی نماد هر دو است – با اشتیاق به پیام های ماسک پاسخ دادند. یکی از منتقدان محافظه‌کار فائوچی و کارشناسان بهداشت عمومی مرتبط، دکتر الی دیوید، میم را بر اساس سیلی بدنام ویل اسمیت به کریس راک در جوایز اسکار به اشتراک گذاشت – فقط در نسخه او، این ماسک بود که با خوشحالی به فائوچی ضربه می زد.

فائوچی هفته گذشته در یک پادکست بی بی سی در پاسخ به سوالی درباره حملات علیه وی گفت: «این خیلی عجیب و غریب است، تقریباً مضحک است. او گفت: «تا آنجایی که امنیت خودم را دارم، اجازه نمی‌دهم این موضوع مرا آزار دهد، اما حملات به همسر و دخترانش را «بزدلانه» محکوم کرد.