ماه، نهنگ گوژپشت محکوم به فنا با ستون فقرات شکسته، 3000 مایل را با حرکت قورباغه طی می کند.

اما در ماه سپتامبر، محققان متوجه چیز متفاوتی شدند.

BC Whales پنجشنبه در فیس بوک پست کرد: “تصاویر دلخراش بدن پیچ خورده او همه ما را به هیجان آورد.” او احتمالاً درد قابل توجهی داشت، اما هزاران مایل بدون اینکه بتواند با دم خود را به حرکت درآورد، مهاجرت کرد.

Wray گفت که تلاش برای کشتن مون مستلزم “یک کوکتل از مواد سمی” است و خطر مسمومیت موجودات دریایی که بقایای او را تغذیه می کند، خواهد داشت.

ناتالی نیسا آلوند اخبار پرطرفدار USA TODAY را پوشش می دهد. با او در [email protected] تماس بگیرید و او را در توییتر دنبال کنید @nataliealund.

محدودیت سرعت در اقیانوس؟: کشتی های عظیم هر سال نهنگ های در حال انقراض را می کشند.

پایانی ویرانگر

به گفته محققان، مون، یک نهنگ گوژپشت تنها، از بریتیش کلمبیا به هاوایی با آسیب شدید ستون فقرات در اثر اصابت کشتی سفر کرد، اما به احتمال زیاد باز نخواهد گشت.

رای به این شبکه گفت: «اگر او در خشکی بود، ما می‌توانستیم مداخله کنیم. اما چون او در اقیانوس است و به دلیل جثه‌اش، کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. و این فقط قلب شما را بیشتر تکه تکه می کند.»

3 عقاب طاس می میرند: عقاب ها می میرند، 10 بیمار پس از خوردن لاشه حیوانات کشته شده

به گفته محققان، مون، یک نهنگ گوژپشت تنها، از بریتیش کلمبیا به هاوایی با آسیب شدید ستون فقرات در اثر اصابت کشتی سفر کرد، اما به احتمال زیاد باز نخواهد گشت.

نهنگ ماده فوراً به دلیل بدن انقباض او شناسایی شد که به گفته محققان به دلیل اصابت یک کشتی به دلیل “خم شدن “S” غیرطبیعی در ستون فقرات از باله پشتی تا بالش است.

محققان گفتند که شرایط فعلی مون به او اجازه نمی دهد از بازگشت به کانادا جان سالم به در ببرد.

حمله کوسه؟: مقامات هاوایی به دنبال زنی گم شده پس از مشاهده کوسه هستند

دولت گفت که نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی در معرض خطر به ویژه در برابر حملات کشتی آسیب پذیر هستند زیرا زیستگاه و مسیرهای مهاجرت آنها به بنادر اصلی نزدیک است و اغلب با خطوط کشتیرانی همپوشانی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد حملات کشتی ها به www.seeablowgoslow.org یا www.fisheries.noaa.gov/insight/understanding-vessel-strikes مراجعه کنید.

بر اساس پستی که گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی BC Whales در فیس بوک به اشتراک گذاشت، مون، یک نهنگ گوژپشت تنها، از بریتیش کلمبیا به مائوئی با آسیب شدید ستون فقرات در اثر اصابت کشتی سفر کرد.

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، دیدن حیوانات دریایی برای اپراتور کشتی ممکن است دشوار باشد زیرا همیشه از سطح قابل مشاهده نیستند. حتی اگر اپراتور حیوان را به وضوح ببیند، ممکن است زمانی برای جلوگیری از برخورد هیچ یک از آنها وجود نداشته باشد.

در دهه گذشته، هر سپتامبر، محققان ایستگاه تحقیقاتی جزیره فین در قلمرو ملل اول گیتگاات، ماه را در آب‌های ساحلی مشاهده کردند تا از کریل تغذیه کنند.

این نهنگ در 1 دسامبر در آب های نزدیک جزیره هاوایی مشاهده شد.

او به خروجی گفت: “بدون استفاده از دم، او به معنای واقعی کلمه سینه را انجام می داد تا این مهاجرت را انجام دهد. این کاملا شگفت انگیز است.” “اما این فقط قلب شما را می شکند.”

آنها گفتند: “سرسختی و تراژدی. ماه… باز نمی گردد.” ما هرگز نمی‌توانیم واقعاً قدرتی را که مون برای انجام آنچه متأسفانه آخرین سفرش است، درک کنیم، اما این وظیفه ماست که به چنین سرسختی در گونه‌های دیگر احترام بگذاریم و بدانیم که حملات کشتی منجر به پایانی ویرانگر می‌شود.»

به گفته محققان، سفر نهنگ او را لاغر و پوشیده از شپش نهنگ کرد تا گواهی بر وضعیت بسیار ضعیف او باشد.

آنها نوشتند: “این واقعیت تلخ یک حمله کشتی است و نشان دهنده رنج طولانی مدتی است که نهنگ ها می توانند پس از آن تحمل کنند.” همچنین به غریزه و فرهنگ آن‌ها اشاره می‌کند: نهنگ‌ها تا چه اندازه از الگوهای رفتاری پیروی می‌کنند.»

“فقط قلبت را می شکند”

با “درد قابل توجه”، نهنگ عنبر مصمم که بیش از یک دهه توسط محققان ردیابی شده بود، اخیراً شنای بیش از 3000 مایلی از کانادا تا هاوایی را به پایان رساند – همه با ستون فقرات شکسته.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: نهنگ عنبر 3000 مایل با کمر شکسته شنا می کند – کانادا به هاوایی





منبع

USA TODAY نمی‌تواند فوراً برای اظهار نظر به Wray دسترسی پیدا کند.

جانی رای، مدیر عامل و محقق اصلی BC Whales، به گاردین گفت که جراحت مون به این معنی است که نهنگ برای پایان سفر خود باید متفاوت شنا کند.

در سال 2020، محققان گفتند وقتی او با یک گوساله ظاهر شد و سنت مهاجرت بین تغذیه و مکان‌های تولید مثل را به فرزندانش منتقل کرد، خوشحال شدند.