حزب جمهوری خواه سنا از درخواست ترامپ برای پایان دادن به قانون اساسی حمایت می کند

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.)، یکی از متحدان رئیس جمهور سابق، گفت: «بسیار نامناسب است. این بیانیه نامناسب بود و من خوشحالم که او را توضیح داد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، روز دوشنبه به یک ایستگاه رادیویی کارولینای جنوبی گفت که هر کسی که برای نامزدی ریاست جمهوری حزب نامزد می شود “باید روشن کند که ما از قانون اساسی حمایت خواهیم کرد و از آن دفاع خواهیم کرد.”

ترامپ در پست جداگانه‌ای که با حروف تمام نوشته شده است، گفت: «اگر انتخابات به‌طور غیرقابل انکاری تقلبی باشد، باید به برنده قانونی برود یا حداقل باید دوباره انجام شود. در جایی که تقلب آشکار و آشکار در میان باشد، نباید محدودیت زمانی برای تغییر وجود داشته باشد!»

سناتور جان کورنین (رئیس جمهور از تگزاس) گفت: “من نمی دانم چرا کسی چنین چیزی می گوید، مطمئناً نه یک رئیس جمهور سابق.” “من فکر می کنم که این غیر مسئولانه است.”

او افزود: «بیشتر جمهوری خواهان ناامید هستند، اما این راه حل نیست.

با این وجود، اعضای حزب جمهوری خواه سنا مجموعه‌ای از پاسخ‌ها به پیشنهاد ترامپ داشتند، اما به‌طور معمول، از انتقاد از خود رئیس‌جمهور سابق اجتناب کردند.

«اخبار جعلی در واقع تلاش می‌کند مردم آمریکا را متقاعد کند که من گفتم می‌خواهم قانون اساسی را «فسخ» کنم. ترامپ بعدازظهر دوشنبه نوشت: «این فقط اطلاعات نادرست و دروغ است، درست مانند روسیه، روسیه، روسیه، و همه حقه‌بازی‌ها و کلاهبرداری‌های دیگر آنها.»

سناتور شلی مور کاپیتو (W.Va.)، یکی از اعضای تازه منتخب رهبری حزب جمهوری خواه، گفت: «به نظر من این صحبت های مضحکی است. خدشه دار کردن تعهد ما به قانون اساسی مضحک است.

در یک نقطه، یک خبرنگار از سناتور سینتیا لومیس (R-Wyo.) در مورد اظهارات رئیس جمهور سابق پرسید. پس از گفتن اینکه آنها را ندیده است، با ناباوری پرسید: “کدام انتخابات؟” و بعد از اینکه به او گفتند ترامپ در مورد مسابقه 2020 صحبت می کند، به طور شنیدنی خندید.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

سناتور تد کروز (آر-تگزاس)، یکی از طرفداران خودخوانده سند تکوینی کشور، به خبرنگاران گفت که قانون اساسی “پایدار است و برای هزاران سال آینده خواهد بود.” وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور چهل و پنجمین اشتباه می کند، از پاسخ دادن خودداری کرد.

اظهارات ترامپ روز شنبه در پستی در Truth Social منتشر شد و چرخه خبری دیوانه کننده ای را برای رئیس جمهور سابق، حتی با معیارهای عالی خودش، به پایان رساند. آنها تنها چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه او با یه، خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می شد، و نیک فوئنتس برتری طلب سفیدپوست، که هر دو آشکارا و به طور گسترده اظهارات یهودی ستیزانه داشته اند، شام خوردند.

ترامپ تاکنون تنها شرکت کننده در رقابت 2024 برای نامزدی جمهوری خواهان است. این امر مانع از انتقاد سایر شرکت کنندگان بالقوه در نبرد اولیه نشده است.

فراخوان آخر هفته ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای پایان دادن به بخش هایی از قانون اساسی آمریکا به منظور لغو نتایج انتخابات 2020، روز دوشنبه با تمسخر و مخالفت جمهوری خواهان سنا مواجه شد.

روز دوشنبه، ترامپ تلاش کرد از اظهارات شنبه خود عقب نشینی کند.

الکساندر بولتون کمک کرد.