بایدن حمایت های موقت را برای 100000 هائیتی در ایالات متحده تمدید کرد

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

به دلیل آدم ربایی، جنایت و ناآرامی های مدنی به هائیتی سفر نکنید. شهروندان ایالات متحده باید با توجه به وضعیت امنیتی و بهداشتی و چالش های زیرساختی کنونی هائیتی را ترک کنند. شهروندان آمریکایی که مایل به ترک پورتو پرنس هستند، باید اخبار محلی را رصد کنند و تنها زمانی این کار را انجام دهند که ایمن تلقی شود.»

دولت می تواند واجد شرایط بودن ملیت برای TPS را تمدید کند. برای مثال، برخی از هائیتی‌ها از زمانی که زمین‌لرزه در سال 2010 سرزمینشان را ویران کرد، با تجدید مکرر واجد شرایط بودند.

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کرده است که به هائیتی سفر نکنند و به کارکنان سفارت آمریکا اجازه نمی دهد از فرودگاه بدون پرسنل رسمی تردد کنند. این آژانس همچنین توصیه می کند که شهروندان آمریکایی کشور را ترک کنند.

مؤسسه کاتو، یک اندیشکده آزادیخواه، تخمین می زند که بایدن چنین کرده است واجد شرایط بودن TPS را ارائه کرد به 575000 مهاجر دیگر از زمان روی کار آمدن او. محافظه کاران و طرفداران سیاست های محدود کردن مهاجرت ادعا می کنند که از تمدید TPS بیش از حد استفاده شده است و دولت ترامپ به دنبال لغو برخی از نامگذاری های قبلی بوده است.

تخمین زده می شود که 101,000 هائیتی از حمایت ها برخوردار هستند و 53,000 نفر دیگر نیز درخواست هایی در انتظار دولت دارند. گسترش روز دوشنبه اعلام شده حدود 110000 نفر را واجد شرایط جدید برای درخواست TPS می کند. برای کسانی که در حال حاضر TPS دارند، دولت همچنین حفاظت ها را تا اوت 2024 تمدید کرد.

مردم در 11 اوت از گذرگاه مرزی ال چاپارال در تیجوانا عبور می کنند. (کارولین کول / لس آنجلس تایمز)

«مردم با سلاح گرم کشته می شوند. ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ماه نوامبر گفت: آنها به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم، غذا و مراقبت های بهداشتی می میرند. «زنان بدون مجازات مورد تجاوز گروهی قرار می گیرند. سطوح ناامنی و وضعیت وخیم انسانی برای مردم هائیتی ویرانگر بوده است.

هفته گذشته، ایالات متحده یک سناتور هائیتی و یک سناتور سابق هائیتی را به اتهام قاچاق مواد مخدر تحریم کرد. نیویورک تایمز، برخی از مقامات دولت بایدن بر اعزام نیروی مسلح چند ملیتی برای سرکوب اوضاع در کشور فشار می آورند. هفته گذشته گزارش شده است.

دولت بایدن همچنین به اوکراینی‌ها و افغان‌های مقیم آمریکا در سال جاری اجازه داده است که برای وضعیت حفاظت شده موقت درخواست دهند. گسترش TPS توسط بایدن تغییری نسبت به رویه قبلی خود است.

ایالات متحده قبلاً در ماه مه 2021 این نامگذاری را که به عنوان وضعیت حفاظت شده موقت شناخته می شود، به هائیتی ها اعطا کرده بود. اقدام بایدن تضمین می کند که هائیتی هایی که از 6 نوامبر امسال در این کشور بوده اند، واجد شرایط درخواست برای این وضعیت خواهند بود.

تیجوانا، مکزیک - آگوست  11، 2022-برخی از افرادی که از ایالات متحده به مکزیک اخراج شده اند، در 11 اوت 2022 از طریق بندر ال چاپارال ورودی به تیجوانا، مکزیک عبور می کنند. (کارولین کول / لس آنجلس تایمز)

دولت بایدن روز دوشنبه به بیش از 100000 هائیتی ساکن در ایالات متحده این فرصت را داد تا برای مجوز کار و محافظت در برابر اخراج به کشور خود که توسط زلزله، شیوع بیماری و خشونت گسترده ویران شده است، درخواست دهند.

الخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی در بیانیه ای گفت: «ما به اتباع هائیتی که قبلاً در ایالات متحده حضور دارند، کمک های بشردوستانه بسیار مورد نیاز را ارائه می دهیم. شرایط موجود در هائیتی، از جمله چالش‌های اقتصادی-اجتماعی، بی‌ثباتی سیاسی، و خشونت و جنایت گروه‌ها – که به دلیل فاجعه زیست‌محیطی تشدید شده است – کمک‌های بشردوستانه‌ای را که ما امروز ارائه می‌کنیم، وادار کرد.»

رئیس جمهور سابق ترامپ بارها تلاش کرد تا تعداد مهاجران واجد شرایط را کاهش دهد که به افرادی اعطا می شود که به دلیل جنگ، بلایای طبیعی یا سایر بلایای طبیعی در کشورهای مبدأ خود نمی توانند ایمن اخراج شوند.

در سپتامبر 2021، دولت بایدن به دلیل اخراج هزاران هائیتی که اردوگاه بزرگی را زیر پلی در دل ریو، تگزاس تشکیل داده بودند، مورد انتقاد حامیان مهاجر قرار گرفت. دولت به شدت به عنوان 42 متکی بود، اقدامی که به وزارت امنیت داخلی اجازه می دهد تا قبل از کاهش اخراج به کشور، به سرعت افراد را در مرز اخراج کند. در ماه های اخیر، دولت نگران بوده است که بدتر شدن وضعیت هائیتی می تواند مهاجرت دریایی از این کشور را افزایش دهد.

فشار برای افزایش تعداد هائیتی‌های واجد شرایط حمایت‌های مهاجرتی عمدتاً از سمت چپ است. چند تن از اعضای کنگره در هفته های اخیر نامه هایی به مایورکاس ارسال کرده و خواستار این حرکت شده اند. سناتور چارلز ای. شومر در یک تماس مطبوعاتی که هفته گذشته توسط یک سازمان حمایت از مهاجران برگزار شد، از این گسترش حمایت کرد.

هائیتی پس از زلزله 7.2 ریشتری در سال گذشته و ترور رئیس جمهور این کشور در ژوئیه 2021 با چالش های جدی مواجه شده است. در ماه های اخیر، باندهای مسلح کنترل بنادر را به دست گرفته و دسترسی مردم هائیتی به مواد غذایی را محدود کرده اند. سازمان ملل در نوامبر گزارش داد که نزدیک به 5 میلیون هائیتی با ناامنی غذایی روبرو هستند. وبا مستند شده است.