یک روز دیگر از دست دادن در اوکراین

شوهرش، ویکتور، در شوک وارد شد. او نمی خواست او را رها کند. سرش را نوازش کرد.

ویکتور که زانو زده بود، آنچه از همسرش باقی مانده بود را در آغوش گرفت، یک دستش روی شانه‌ی او قرار داشت و چانه‌ی خمیده‌اش به شن روی صورتش فشار داده بود.

«ببین، تو پر از خون شده ای. مردم باید او را ببرند.»

“بابا برو.”

داخل کیفی که روی نیمکت رها شده بود، موبایلی زنگ خورد.

ناتالیا کولسنیک، مانند سایر ساکنان، یاد گرفت که با خطرات زندگی کند. سپس، در یک حیاط پر از علف در یک پنجشنبه گرم و عرق ریخته، گلوله باران او را گرفت.

خارکف، اوکراین (AP) – او برای غذا دادن به گربه ها بیرون رفته بود که گلوله باران شروع شد.

“من نمی توانم بروم.”

ویکتور شروع به بستن کیسه بدن کرد، سپس اولین پاسخ دهندگان کار را به دست گرفتند.

“چه چیزی را نمی فهمم؟” پسر گفت «این مادر من است. بابا لطفا بابا لطفا.»

___

«چرا این افراد کشته شدند؟ وحشتناک. سرگئی پرشین همسایه گفت: حالم به هم می‌خورد. هر شب 10 بار از خواب بیدار می شویم و منتظر می مانیم که آنها شروع به تیراندازی کنند. این حرامزاده ها چه کار می کنند؟ در اینجا ساختمان های مسکونی وجود دارد. چرا اینجا تیراندازی می کنند؟ اینجا چیزی نیست.»

او یکی از سه جسد روی زمین پر از زباله بود.

بعدازظهر بود، محله ای مسکونی، زمانی برای انجام کارها. اما هیچ چیز معمولی در مورد زندگی در نزدیکی خط مقدم در اوکراین وجود ندارد.

در حالی که همسایه ها از لبه یک مزرعه نظاره گر بودند، و در حالی که مقامات شکار معمولی خود را برای یافتن ترکش آغاز کردند، ویکتور روی نیمکت تنها ماند تا گریه کند.

التماس ادامه داشت. ویکتور دوباره دست پسرش را کنار زد.

تا روز یکشنبه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل حداقل 4889 غیرنظامی را که از زمان تهاجم روسیه در سراسر اوکراین کشته شده اند، راستی آزمایی کرده است، این تعداد احتمالاً تعداد زیادی را نشان می دهد.

دست چپش را گرفت و دوباره گذاشت و با دستش پوشاند.

کولسنیک نزدیک بود.

پوشش AP از جنگ روسیه و اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

یک بدن غیرقابل تشخیص به نظر می رسید. نفر دوم، با لباس زرد پاره و دمپایی آبی دریده، کنار یک نیمکت چوبی تکه تکه شده بود. در کنارش جعبه ای میوه نیمه خورده و گیلاس و سیب بود که لکه های خونی داشت.

فقط یک روز در خارکف بود، جایی که صدها نفر در 19 هفته جنگ جان باختند. از آنجایی که روسیه نیروهای خود را برای تصرف مناطق بیشتری در شرق اوکراین جمع آوری می کند، می توان گفت که کشته های بیشتری در راه است.

خارکف، دومین شهر بزرگ کشور و در فاصله کوتاهی از مرز روسیه، با رعد و برق کم توپخانه های دور و انفجارهای مهیب گلوله ها در نزدیکی خانه زندگی می کند.

پسرش الکساندر، گفت: “پدر، همین است.” “او مرده است. برخیز.»

“نمی فهمی؟” پدرش پرسید