چگونه به اصطلاح “گردشگران سرقت” از معافیت ویزا برای هدف قرار دادن خانه های لوکس ایالات متحده استفاده می کنند

کارول و جف استار ماه گذشته عروسی دخترشان را با کمی کنایه جشن گرفتند: هیچکدام در مراسم حلقه ازدواج خود را به تن نداشتند. سارقان بهار گذشته وارد خانه آنها در جنوب کالیفرنیا شده بودند و یک گاوصندوق پر از جواهرات را تمیز کردند.

کارول استار به CNN گفت: «آنها به جکپات رسیدند.

این زوج حلقه‌های خود را در گاوصندوقی به ارتفاع 6 فوت قفل کرده بودند و جواهراتی را که از مادر فقید کارول به ارث رسیده بود، نگه داشتند.

کارول استار گفت: “مادر من چیزهای زیبا را دوست داشت و می خواست از طریق جواهرات میراثی به جا بگذارد.” او چند جواهرات عتیقه زیبا، جواهرات با کیفیت موزه خرید.

اورنج کانتی، کالیفرنیا، دادستان ها ادعا می کنند که گروهی از سارقان در دامنه تپه مجاور خانه استار مخفی شده بودند، آنها را به همراه بستگانشان که به دیدارشان رفته بودند، تماشا کردند و حرکت خود را انجام دادند.

جف استار به سی ان ان گفت: «آنها از حصار ما آمدند، از پنجره اتاق خواب بالایی شکستند و از آن پنجره عبور کردند. و بلافاصله شروع به کار روی گاوصندوق کرد.»

خسارت کل: 8 میلیون دلار، خانواده تخمین می زنند.

کارول استار، که متشکر است در طول دزدی هیچ کس به خانه برنگشت، گفت: “شما دیگر در خانه خود احساس امنیت نمی کنید.” وقتی به این فکر می‌کنم که چه اتفاقی می‌افتد، خیلی احساساتی و عصبانی می‌شوم.»

دادستان ها می گویند که این حمله بخشی از یک موضوع بزرگتر است که در آن به اصطلاح “گردشگران دزدی” از کشورهایی که واجد شرایط معافیت ویزا هستند وارد ایالات متحده می شوند و اجازه بازدید تا 90 روز بدون ویزای توریستی سنتی را می دهد. به گفته دادستان ها، زمانی که مظنونان وارد می شوند – اغلب از آمریکای جنوبی – به حلقه های پیچیده سرقت می پیوندند که خانه های مجلل را شکار می کنند.

دادستان ناحیه اورنج کانتی گفت که در برخی موارد، مظنونان “با این لباس‌های گلی در کمین می‌مانند تا استتار شوند.” تاد اسپیتزر. “آنها از این واقعیت استفاده می کنند که اکثر مردم سنسورهای پنجره یا آشکارسازهای حرکتی در طبقه دوم خود ندارند. آنها دارای مسدود کننده های وای فای هستند تا از اطلاع رسانی به شرکت هشدار جلوگیری کنند.

برخی از مظنونان سرقت از کت و شلوارهای گلی مانند آنچه در اینجا دیده می شود برای استتار حرکات خود استفاده کرده اند.  - اورنج کانتی DAبرخی از مظنونان سرقت از کت و شلوارهای گلی مانند آنچه در اینجا دیده می شود برای استتار حرکات خود استفاده کرده اند.  - اورنج کانتی DA

برخی از مظنونان سرقت از کت و شلوارهای گلی مانند آنچه در اینجا دیده می شود برای استتار حرکات خود استفاده کرده اند. – اورنج کانتی DA

اسپیتزر گفت که کالاهای دزدیده شده اغلب به سرعت فروخته می شوند و پول به کشور اصلی مظنون بازگردانده می شود. او گفت که اغلب، شیلی است، که اکنون تنها کشور آمریکای جنوبی باقی مانده است که واجد شرایط برنامه معافیت وزارت امنیت داخلی، معروف به “سیستم الکترونیکی مجوز سفر” یا ESTA است.

مشکل فراتر از کالیفرنیا است. ماه گذشته پلیس در اسکاتسدیل، آریزونا، گزارش داد که سه شهروند شیلیایی را در ارتباط با آنچه که مقامات آن را “سری سرقت” در شهر می نامند، دستگیر کردند.

در سال گذشته، پلیس در بالتیمور، مریلند؛ رالی، کارولینای شمالی؛ و ناسائو کانتی، نیویورک، از جمله کسانی بودند که در موارد دزدی از خانه های لوکس مرتبط با اتباع شیلیایی در ایالات متحده در مورد معافیت ویزا، دستگیر شدند.

در حالی که هیچ آمار رسمی از تعداد جرایم ارتکابی توسط «گردشگران دزدی» وجود ندارد، به نظر می رسد این تعداد حداقل صدها نفر باشد. شهرستان ونتورا، کالیفرنیا، به تنهایی 175 سرقت از منازل مسکونی را به “گروه های سرقت فراملی” بین سال های 2019 تا اواسط سال 2023 نسبت داده است.

جف والتر، رئیس پلیس اسکاتسدیل در یک کنفرانس خبری در ماه مارس خاطرنشان کرد: «همه شیلیایی ها در این برنامه گردشگری 90 روزه به ایالات متحده نمی آیند… همه آنها مرتکب جنایت نمی شوند. من نمی گویم که آنها هستند… اما چیزی که ما به دست می آوریم صدها، صدها و نه هزاران نفر است که از طریق برنامه لغو روادید وارد می شوند که در ده ها و ده ها و ده ها شهر و محله در سراسر کشور سرقت های مسکونی انجام می دهند. این یک موضوع اسکاتسدیل نیست، این یک مسئله دره نیست، این یک موضوع آریزونا نیست. این یک مسئله ملی است.»

والتر افزود: “ما باید مایل باشیم که برخی از سوالات سخت از دولت فدرال خود در مورد برنامه لغو روادید بپرسیم.”

به دنبال پاسخ از آمریکای جنوبی

راما و بالاکریشنا ساندار خانه رویایی خود را مشرف به اقیانوس در دانا پوینت کالیفرنیا ساختند. پس از اینکه سال گذشته “گردشگران دزدی” از پنجره اتاق خواب وارد شدند، آنها در تلاش هستند تا آرامش خود را دوباره ایجاد کنند.

راما ساندار به CNN گفت: “ما می خواهیم از اینجا دور شویم و من اصلا احساس امنیت نمی کنم.”

بالاکریشنا ساندار گفت، سارقان همچنین یک پتک را به درب آسانسور بردند، شاید فکر می کردند که یک گاوصندوق پشت آن است. وقتی به شرکت دزدگیر اطلاع داده شد، سارقان بدون هیچ چیز ارزشمندی فرار کردند. براساس شکایتی که در اورنج کانتی ثبت شده است، مظنونان اتباع شیلی بودند و حداقل یکی از آنها برای جرم دیگری به قید وثیقه آزاد شد.

اسپیتزر، دادستان منطقه، یکی از منتقدان سرسخت شیلی بوده و ادعا می‌کند که اطلاعات پیش‌زمینه‌ای درباره معافیت‌های ویزا منتشر نمی‌کند، که مانع از پیگرد قانونی در اینجا در ایالات متحده می‌شود.

او گفت: «اگر ما سابقه جنایی این افراد را ندانیم… نمی‌توانیم چیزی به قاضی بگوییم یا چیزی در مورد سوابق ارائه کنیم.» این بدان معناست که فرد بدون وثیقه آزاد می شود و دیگر برای پاسخگویی به اتهاماتش برنمی گردد.

تاد اسپیتزر، دادستان ناحیه اورنج، طی یک کنفرانس خبری در سانتا آنا، کالیفرنیا، در 16 مه 2022 صحبت می کند. - Jae C. Hong/APتاد اسپیتزر، دادستان ناحیه اورنج، طی یک کنفرانس خبری در سانتا آنا، کالیفرنیا، در 16 مه 2022 صحبت می کند. - Jae C. Hong/AP

تاد اسپیتزر، دادستان ناحیه اورنج، طی یک کنفرانس خبری در سانتا آنا، کالیفرنیا، در 16 مه 2022 صحبت می کند. – Jae C. Hong/AP

دولت شیلی به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخی نداد.

وب سایت وزارت امنیت داخلی می گوید که برنامه معافیت برای “توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی” حیاتی است. بیش از 40 کشور برای این برنامه واجد شرایط هستند.

در بیانیه ای به CNN، این وزارتخانه اذعان کرد که “عمیقا نگران برخی از افرادی است که به ایالات متحده سفر می کنند و در فعالیت های مجرمانه شرکت می کنند”، اما می افزاید: “مقامات شیلی با بهبود همکاری عملیاتی با DHS برای جلوگیری از سفر … توسط مجرمان شناخته شده واکنش نشان داده اند.” بازیگران.”

این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که به اشتراک گذاری اطلاعات بیومتریک بین ایالات متحده و شیلی سرعت می بخشد که پس از اجرای کامل، به مقامات آمریکایی امکان دسترسی به سوابق جنایی مسافران را می دهد.

در ماه مارس، اسپیتزر از وزارت امور خارجه ایالات متحده شکایت کرد و خواستار مشاهده جزئیات توافقنامه امنیتی دوجانبه برای پیشگیری و مبارزه با جنایات جدی شد که در ماه ژوئیه با شیلی امضا کرد.

“مدرک در پودینگ کجاست؟” گفت اسپیتزر. “چطور است که ما شاهد کاهش قابل توجهی از این سرقت ها نیستیم؟”

خانواده ساندار همچنین میزان فوریت در مورد این موضوع را در واشنگتن زیر سوال بردند.

بالاکریشنا ساندار گفت: «من می‌خواهم یک سیاستمدار این تجربه را تجربه کند و ممکن است دقیقاً همان چیزی را که من احساس می‌کنم احساس کند.

همسرش افزود: “قرار است آنها به ما کمک کنند.” “این بسیار آزاردهنده و آزاردهنده است.”

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع