چقدر گرمای شدید می تواند برای سلامتی شما در دراز مدت مضر باشد


تصویر توسط الکس کوکران برای Yahoo News.  عکس ها: Chchart Duangdaw، MirageC، Miralex از طریق Getty Images

تصویر توسط الکس کوکران برای Yahoo News. عکس ها: چاچارت دوانگ داو/گتی ایماژ، میراژ/گتی ایماژ، میرالکس/گتی ایماژ

گرما می تواند کشنده باشد و هر ساله تعداد بیشتری از افراد را از سایر خطرات آب و هوایی می کشد. اما همانطور که روزهای گرمتر به حالت عادی جدید ما تبدیل می شوند – یا همانطور که برخی از دانشمندان آب و هوا می گویند، “غیر طبیعی جدید” ما – اثرات نامطلوب دمای بالاتر بر بدن ما می تواند بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید باقی بماند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که تغییرات آب و هوایی «بزرگ‌ترین تهدید سلامتی است که بشریت با آن مواجه است». و در حالی که ممکن است این یک هذل به نظر برسد، کارشناسان می گویند که واقعاً چندان دور از ذهن نیست.

دکتر کریستوفر تدسکی، مدیر آمادگی اورژانس برای پزشکی اورژانس در دانشگاه کلمبیا، به یاهو گفت: «روابط مستقیمی بین آب و هوا و سلامت وجود دارد، و آنچه را که در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم، می‌توانیم آن را «بیماری تشدید شده ناشی از آب و هوا» بنامیم. .

موج گرما در شبکه برق فشارهای آمریکا: “مردم برای این گرما آماده نبودند” (CBS News) >>>

چرا گرمای شدید در حال حاضر برای سلامتی مضر است؟

تابلوی ایست با منظره بیابانی در پس‌زمینه که می‌خواند: ایست، خطر گرمای شدید.  پیاده روی بعد از ساعت 10 صبح توصیه نمی شود.

تابلویی در پارک ملی دره مرگ در روز دوشنبه، جایی که دمای هوا 120 درجه فارنهایت بود و در حال صعود بود. (فرانسین اور/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

با قدم زدن در بیرون در یک روز به شدت گرم، به راحتی می توان فهمید که گرمای بیش از حد می تواند آسیب فوری به همراه داشته باشد. گرمازدگی و گرمازدگی ممکن است جزو اولین شرایطی باشد که به ذهن می رسد. گرمازدگی، زمانی که بدن توانایی خنک شدن و کنترل دمای خود را از دست می دهد، می تواند باعث ناتوانی دائمی و حتی مرگ شود و دمای بدن احتمالاً در کمتر از 15 دقیقه به 106 درجه فارنهایت یا بالاتر می رسد. گرمازدگی، که شامل علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع و سردرد است، می تواند منجر به گرمازدگی شود مگر اینکه فورا درمان شود.

اما گرمای شدید نیز می‌تواند به روش‌های نه چندان آشکار آسیب‌رسان باشد و ممکن است تأثیر زیادی بر بیماری‌های مزمن داشته باشد.

تدسکی می‌گوید: «گرما به بدن شما استرس وارد می‌کند و زمانی که بدن شما استرس دارد، برای مقابله با سایر موارد مانند بیماری‌های قلبی یا تنفسی مشکل دارد.» به عنوان مثال، وقتی به بازدیدهای بخش اورژانس در زمان گرمای شدید نگاه می کنید، افراد بیشتری با حمله قلبی، افراد بیشتری با سکته مغزی مراجعه می کنند، و این صراحتاً فقط بازتابی از استرس روی بدن است.

دماهای بالاتر نیز اغلب منجر به کیفیت پایین‌تر هوا می‌شود و گرمای شدید و راکد بودن هوا باعث افزایش میزان ازن و آلودگی ذرات می‌شود. و پس از تحمل یک سوزش، تمام آن گرما می تواند به خواب شما نیز آسیب برساند، با قرار گرفتن در معرض گرمای خفیف حتی دمای بدن را بالا نگه می دارد، بر مراحل خواب تأثیر می گذارد و توانایی افتادن و به خواب رفتن را مختل می کند.

همانطور که آریزونا و تگزاس گرمای شدید را تجربه می کنند، چگونه از خود محافظت کنیم >>>

دمای بالا چقدر در دراز مدت به سلامتی شما آسیب می رساند

دو محیط بان پارک با لباس متحدالشکل برای عکس گرفتن در نزدیکی تابلوی مرکز بازدیدکنندگان در برابر منظره بیابانی در حالی که محیط بان سوم تلفن همراه را به سمت آنها در کنار تابلوی دیجیتالی نشان داده است که می خواند: 132F 55C

محیط بانان خدمات پارک ملی در کنار یک گرماخوانی غیررسمی در مرکز بازدیدکنندگان Furnace Creek در پارک ملی دره مرگ در روز یکشنبه. (روندا چرچیل/ خبرگزاری فرانسه)

تدسکی گفت: «در سطح فردی، من فکر می‌کنم که استرس گرمایی در یک زمان خوب است. “اگر شما به طور مداوم در معرض گرمای شدید یا دمای داغ هستید که بدن شما نمی تواند با آن مقابله کند، من فکر می کنم رک و پوست کنده شما را در معرض خطر چیزهایی قرار می دهد که در غیر این صورت بدن شما ممکن است قادر به دفع آنها باشد.”

همچنین اثرات پایین دستی بیشتری وجود دارد. دود آتش سوزی – که در بسیاری از ایالات متحده با ادامه آتش سوزی در کانادا و کالیفرنیا به یک مشکل کاملاً آشنا تبدیل شده است – با استنشاق آن گازهای خطرناک و ذرات ریز عواقب سلامتی مضری دارد و تأثیر کیفیت نامناسب هوا ایجاد می شود. دود نیز ممکن است در دراز مدت مضر باشد.

تدسکی گفت: “احتمالاً برخی از اثرات بلندمدت آن ذرات کوچک وجود دارد که ما هنوز به طور کامل آنها را درک نکرده ایم.” آنها به عمق ریه ها نفوذ می کنند، احتمالا باعث التهاب بیشتر می شوند و ممکن است مسئول بیماری های مزمن بیشتری باشند. همراه با گرما، این یک ترکیب واقعا خطرناک است.”

گرما و خشکسالی – که با تغییرات اقلیمی مرتبط است – همچنین شرایط اصلی برای فصل آتش سوزی شدیدتر است و انتظار می رود با گرم شدن سیاره ما بدتر شود، با این که آژانس منابع طبیعی کانادا می گوید تغییرات آب و هوایی ممکن است میزان مساحت سوخته را دو برابر کند. هر سال تا پایان این قرن.

دود از آتش سوزی تگزاس کریک در بریتیش کلمبیا در 9 جولای بلند می شود.

دود از آتش سوزی تگزاس کریک در بریتیش کلمبیا در 9 ژوئیه بلند می شود.

تدسکی گفت: «من به بچه‌هایی فکر می‌کنم که به طور مزمن در معرض کیفیت پایین هوا قرار می‌گیرند و این کاملاً خطر ابتلا به آسم مزمن است. اگر به نرخ آسم نگاه کنید و به شاخص گرما و دسترسی به فضاهای سبز نگاه کنید، همبستگی زیادی وجود دارد. بنابراین، من نگران این هستم که بچه‌ها، برای مثال، در معرض کیفیت پایین هوا قرار بگیرند، به گونه‌ای که یا دچار مشکلات تنفسی شوند، یا مشکلاتی که قبلاً در طول زندگی دارند، بدتر شوند.»

آن زمستان‌های ملایم‌تر و بهارهای زودتر که فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی رسیده را به وجود می‌آورند، همچنین به حشرات ناقل بیماری مانند پشه‌ها و کنه‌ها این فرصت را می‌دهند که بیشتر رشد کنند و زیستگاه‌های خود را به گوشه‌های جدید و گرم‌تر ایالات متحده گسترش دهند. بین سال های 2004 تا 2018، بیماری های گزارش شده ناشی از نیش پشه، کنه و کک بیش از دو برابر شده و به بیش از 760000 مورد گزارش شده در سراسر کشور رسیده است.

و این تنها چیزی نیست که با افزایش دما رونق می گیرد. ظهور قارچ‌های جدید و گاهی کشنده با توانایی آلوده کردن انسان‌ها اکنون یکی از نگرانی‌های اصلی سازمان بهداشت جهانی است، دکتر آندری اسپک، متخصص عفونت‌های قارچی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، به یاهو نیوز گفت: وقتی گرم می شویم، یکی از بزرگترین محافظت هایمان در برابر قارچ ها را از دست می دهیم: دمای بدنمان.

اسپک توضیح داد که قارچ ها در دمای 98.6 درجه فارنهایت – میانگین دمای بدن انسان – خوب عمل نمی کنند و در دمای حدود 77 درجه بهترین رشد را دارند. اما موارد بیشتری از گرمای شدید، قارچ‌هایی را که فقط در محیط معتدل می‌توانند زنده بمانند را از بین می‌برد و به قارچ‌های مقاوم‌تر در برابر حرارت اجازه می‌دهد تا رشد کنند.

تصویر کامپیوتری از قارچ Candida auris.

تصویر کامپیوتری از قارچ Candida auris که باعث عفونت های مقاوم به دارو می شود و میزان مرگ و میر بالایی دارد. (کتابخانه عکس علمی/گتی ایماژ)

تابستان داغ حشره: شیوع کنه، پشه و فانوس خالدار مردم را دیوانه می کند >>>

مشکلات سلامتی بیشماری که از گرمای شدیدتر و شدیدتر ناشی می‌شود، مشکل دیگری را نیز تشدید می‌کند که مورد انتقاد قرار گرفته است. پزشکان و متخصصان پزشکی برای سال ها – کمبود کارکنان مراقبت های بهداشتی.

تدسکی گفت: «در سرتاسر کشور، بخش‌های اورژانس ما غرق، بار و شلوغ هستند. و وقتی به رویدادی فکر می کنید که ممکن است افراد اضافی زیادی را به بخش اورژانس سوق دهد، مانند یک موج گرما یا رویداد بد کیفیت هوا، ازدحام بیش از حد ER ما احتمالاً یکی از بزرگترین خطرات ما برای کاهش این بلایای آب و هوایی است.



منبع