هرج و مرج زمانی که سرباز آمریکایی تراویس کینگ وارد کره شمالی شد – شاهد


در پارک جومین

سئول (رویترز) – یک زن نیوزیلندی که در همان تور به منطقه مرزی بود روز چهارشنبه گفت، نگهبانان آمریکایی و کره جنوبی فریاد زدند “او را بگیر” در حالی که تلاش ناموفقی برای جلوگیری از ورود تراویس کینگ سرباز ارتش ایالات متحده به کره شمالی داشتند.

سارا لزلی که در منطقه غیرنظامی منطقه غیرنظامی (DMZ) به همراه حدود 40 گردشگر دیگر که در حال قدم زدن و گرفتن عکس بودند در لحظاتی قبل از اینکه کینگ دیوانه وار انجام دهد، گفت: “همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد.” به کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای و منزوی.

او گفت که این گروه به تازگی یکی از ساختمان‌های آبی نمادین را که در مرز بین دو کره قرار دارد و برای مذاکره استفاده می‌شود، ترک کرده بودند که کینگ ناگهان بین ساختمان‌ها به سمت شمال دوید.

لزلی به رویترز گفت: “یکی خیلی سریع به من دوید و من فکر کردم “چه خبر است؟” فکر نمی‌کنم کسی که عاقل بود بخواهد به کره شمالی برود، بنابراین حدس می‌زدم که این یک شیرین کاری است.»

ارتش آمریکا روز چهارشنبه در تلاش بود تا سرنوشت کینگ را پس از آنچه به گفته مقامات، عبور عمدی و غیرمجاز از مرز به کره شمالی بود، تعیین کند و واشنگتن را وارد بحران جدیدی در روابطش با این کشور کرد.

لزلی گفت که کینگ شلوار جین، یک پیراهن مشکی و یک کلاه مشکی پوشیده بود که روی آن حروف “DMZ” چاپ شده بود.

او گفت: “من احتمالاً او را فقط برای چند ثانیه دیدم که در حال دویدن است و این تمام چیزی است که برای عبور از مرز لازم است.”

لزلی گفت که یک سرباز آمریکایی فریاد زد “او را بگیر” و دیگر محافظان آمریکایی و کره جنوبی به دنبال کینگ دویدند، اما او قبلاً در سمت شمال مرز بود.

او گفت: «خیلی دیر شده بود» و افزود که او از دید ناپدید شد و ندید که وارد هیچ ساختمانی شود یا توسط محافظان کره شمالی بازداشت شود.

او گفت که نگهبانان سپس به سرعت بقیه گروه را به داخل ساختمان و سوار اتوبوس کردند تا منطقه را ترک کنند.

“من نمی توانم فکر کنم که چرا کسی بخواهد این کار را انجام دهد. ممکن است در هنگام عبور از خط مورد اصابت گلوله قرار بگیرید… بسیار دیوانه کننده بود.”

(گزارش توسط Ju-min Park؛ نوشته توسط Hyunsu Yim؛ ویرایش توسط Josh Smith و Bernadette Baum)



منبع