سناتور دموکرات خواستار مالیات های جدید برای سفر با جت شخصی است


نوشته دیوید شپردسون

واشنگتن (رویترز) – سناتور اد مارکی روز چهارشنبه گفت که برای پرداختن به اثرات آب و هوایی سفر ثروتمندان، مالیات بیشتری را برای سفرهای جت شخصی پیشنهاد می کند.

مارکی، دموکرات کمیته بازرگانی سنا که بر حمل و نقل هوایی نظارت می کند، گفت که این لایحه مسافران ثروتمند را ملزم می کند “سهم عادلانه خود را برای هزینه های زیست محیطی و زیرساختی استفاده از جت های خصوصی بپردازند.”

این لایحه هزینه اضافی برای حمل و نقل هوایی غیرتجاری را افزایش می دهد و درآمد حاصل از آن به صندوق اعتماد محیط زیست اختصاص می یابد.

مارکی به مطالعه ای از موسسه مترقی مطالعات سیاست اشاره کرد که نشان می دهد جت های خصوصی حداقل 10 برابر بیشتر از هواپیماهای خطوط هوایی تجاری به ازای هر مسافر انتشار دارند.

مارکی در بیانیه‌ای گفت: «میلیاردرها و افراد فوق‌ثروتمند در حال معامله هستند و هر ساله مالیات کمتری برای پروازهای خصوصی و ایجاد آلودگی بیشتر از مجموع میلیون‌ها راننده در جاده‌های زیر می‌پردازند.

این مطالعه نشان داد که اندازه ناوگان جت خصوصی جهانی در دو دهه گذشته 133 درصد از 9895 در سال 2000 به 23133 در اواسط سال 2022 افزایش یافته است.

بلافاصله پس از همه‌گیری، هوانوردی تجاری سریع‌تر از سفرهای هوایی تجاری بازگشت، و کتاب‌های سفارش هواپیماسازان را افزایش داد، زیرا مسافران ثروتمند بیشتری با جت‌های شخصی پرواز کردند تا از فرودگاه‌های شلوغ و پروازهای ارتباطی جلوگیری کنند.

اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که در سال 2022 نزدیک به 5.4 میلیون عملیات جت تجاری در ایالات متحده انجام شده است – بالاترین تعداد تاکنون و 18 درصد افزایش نسبت به سطوح سال 2019.

گروهی به نمایندگی از صاحبان جت های خصوصی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

چندین کشور اروپایی مالیات های جدیدی بر سفرهای تجاری وضع کرده یا خواستار آن شده اند. بلژیک در سال جاری مالیات جدیدی بر جت های شخصی وضع کرد.

صورتحساب مارکی هزینه اضافی فعلی را از 0.22 دلار به 1.95 دلار در هر گالن افزایش می دهد. این برای کاربران جت خصوصی معادل 200 دلار به ازای هر تن متریک انتشار دی اکسید کربن یک جت خصوصی هزینه دارد.

در سال 2021، ایالات متحده هدفی را برای دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه ای از بخش هوانوردی ایالات متحده تا سال 2050 تعیین کرد.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط اما رامنی)



منبع