پیروزی وارناک قدرت دموکرات ها را در سنا با طلوع ستاره خودش گسترش می دهد

این یک شاهکار قابل توجه برای یک تازه وارد سیاسی در دو محیط سیاسی متفاوت است، و حتی بیشتر از آن برای اولین فرد سیاهپوست سناتور منتخب از جورجیا، که زمانی سنگر کنفدراسیون بود.

واکر در روز انتخابات دوم شد و در دور دوم سه شنبه شکست خورد. در مقابل، دو تن از برجسته‌ترین جمهوری‌خواهان در جورجیا، فرماندار برایان کمپ و وزیر امور خارجه براد رافنسپرگر، در رقابت‌های خود در روز انتخابات پیروز شدند و 50 درصد را از آن خود کردند و از دور دوم دوری کردند. برخی از بزرگترین کسری‌های واکر نسبت به سهم کمپ در شهرستان‌های پرجمعیت منطقه آتلانتا مانند کاب و فولتون بود. واکر در مناطق وسیع روستایی ایالتی که برند “MAGA” در آن محبوب است، خود را حفظ کرد، اما این کافی نبود.

مشاوران ارشد Warnock گفتند که آنها به شدت بر روی رای دهندگان نوسان تمرکز کرده اند، و استراتژی آنها نتیجه داد.

نظرسنجی های خروجی ان بی سی نیوز از روز انتخابات ماه گذشته نشان داد که از هر چهار رای دهنده جورجیا، یک نفر می گوید که رای آنها مخالفت با ترامپ است و 94 درصد از آنها به وارناک به جای واکر رای داده اند.

جاش هولمز، مشاور قدیمی رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، در یک تاپیک طولانی در توییتر عصر سه شنبه، گفت جمهوری خواهان به یک “ارزیابی صادقانه از مشکلات حزب” نیاز دارند. نگرفتن نکاتی که صداهای بلند را آزار می دهد.»

ترامپیسم (هنوز) برخی از رای دهندگان نوسان را از خود دور می کند

در عمل، این به معنای حرکت راحت‌تر نامزدهای اجرایی و قضات است، بدون اینکه جمهوری‌خواهان بتوانند آرای کمیته‌ها را به بن‌بست تحمیل کنند و سنا را وادار کنند از حلقه‌های رویه‌ای اضافی عبور کنند. این همچنین به معنای قدرت بیشتر برای دموکرات‌ها برای صدور احضاریه بدون جلب نظر جمهوری‌خواهان است، که در تضاد با طرح‌های مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان برای تحقیق تهاجمی در مورد دولت بایدن است. و این بدان معنی است که هیچ یک از اعضای واحد، مانند سناتور جو مانچین، DW.Va.، نمی تواند دستور کار حزب را بسازد یا شکست دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در پیامی گفت: «پیروزی کشیش وارناک فقط یک پیروزی برای گرجستان نیست، بلکه برای دموکراسی نیز به‌عنوان آخرین آجر در دیوار آتش ما در برابر سیاست‌های افراطی جمهوری‌خواه MAGA است که جوهر دموکراسی ما را تهدید می‌کند.» بیانیه.

حومه‌ها و فروشندگان بلیت برای دموکرات‌ها نگه داشته می‌شوند

او گفت: «برخلاف شانس‌های غیرقابل وصف، اینجا ما در کنار هم ایستاده‌ایم.

وارناک چند سال گذشته را در حالت مبارزات انتخاباتی دائمی گذرانده بود، سرنوشت او برای مدت طولانی در این ایالت بنفش در منظره چالش برانگیز دموکرات ها نامشخص به نظر می رسید. این هر گونه پچ پچ در مورد آینده او را به حداقل رسانده بود. اما این موفقیت انتخاباتی مطمئناً ستاره او را، احتمالاً در میان رقبای ریاست جمهوری یا معاونت ریاست جمهوری، ارتقا خواهد داد.

در اینجا چهار مورد از دور دوم جورجیا آورده شده است.

ستاره وارناک طلوع می کند

وارناک پنج بار در یک بازه زمانی تقریباً دو ساله – یک انتخابات مقدماتی دموکرات، دو انتخابات عمومی و دو دور دوم – در انتخابات شرکت کرده است و هر بار اول شد. در طول مسیر، او از سه نامزد جمهوری خواه صرف نظر کرد (قبل از واکر، او با سناتور سابق کلی لوفلر و نماینده سابق داگ کالینز در انتخابات ویژه سال 2020 روبرو شد).

راشل پتری، معاون مدیر کمپین وارناک، در مصاحبه ای گفت: «ایجاد یک ساختار مجوز برای جمهوری خواهان نرم، رای دهندگان نوسان و مستقل برای حمایت از کشیش وارناک کلید استراتژی ما بود و چرا ما مواردی مانند همکاری با تد کروز یا دفاع از کشاورزان بادام زمینی را برجسته کردیم. مصاحبه. این بیشتر از دموکرات ها در مقابل جمهوری خواهان بود، بلکه سعی داشت این تصمیم بین دو نامزد خاص باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نام تجاری دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، همچنان بخش مهمی از رای‌دهندگان متحرک را به‌ویژه در حومه آتلانتا که از قرمز به آبی گرایش یافته‌اند، بیگانه می‌کند. واکر به عنوان یک دوست دیرینه با ترامپ گره خورده است که تأیید اولیه رئیس جمهور سابق در سنا را به دست آورد و به تازه وارد سیاسی امکان داد تا میدان مقدماتی حزب جمهوری خواه را پاک کند.

در میان دیگر تفاوت‌ها، یکی این بود که کمپ و رافنس‌پرگر در ذهن رأی‌دهندگان با ترامپ مرتبط نبودند – هر دو ادعاهای ساختگی او را درباره انتخابات دزدیده شده 2020 رد کردند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

نتیجه سال 2022 در جورجیا نشان می دهد که رای دهندگان حومه شهر که حزب جمهوری خواه را در دوران روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ترک کردند، عجله ای برای بازگشت ندارند.

همانطور که او خود را “کشیش سناتور” می نامد، همچنان برنده می شود.

فولکس گفت که حزب جمهوری خواه این چشم انداز را نادرست خواند: «جمهوری خواهان صراحتاً فکر می کردند که محیط ملی برای پیروزی در همه این ایالت ها کافی است و نامزدهایی را معرفی کردند که هیچ پاسخی برای هیچ یک از مشکلات پیش روی این ایالت ها و رای دهندگان ساکن در آنجا نداشتند. و من فکر می‌کنم رای‌دهندگان این موضوع را دیدند.»

وارناک یک بار دیگر در منطقه شهری پررونق و سرشار از رای آتلانتا تسلط یافت و حواشی خود را از انتخابات عمومی همسان یا افزایش داد. واکر حاشیه های خود را در برخی از شهرستان های روستایی، به ویژه در شمال گرجستان بهبود بخشید، اما این کافی نبود.

پیروزی وارناک به دموکرات‌ها 51 کرسی می‌دهد – اکثریت مطلقی که به اتکای آنها به معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس برای آرای متقابل پایان می‌دهد.

آتلانتا – رافائل وارناک، سناتور دموکرات، تور «یک بار دیگر» خود را با پیروزی در دور دوم سه‌شنبه به پایان رساند و رقیب جمهوری‌خواه هرشل واکر را شکست داد و یک دوره شش ساله را به دست آورد.

کوئنتین فولکس، مدیر ستاد انتخاباتی او، روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که آیا وارناک نامزد آینده کاخ سفید است، به NBC News گفت: «نمی دانم. من فکر می کنم سناتور وارناک بسیار خسته است و فکر می کنم او مدت زیادی است که در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده است. من نمی توانم صبر کنم تا ببینم او چه می کند، اما می دانم که او نمی تواند صبر کند تا ببیند وقتی یک دوره کامل شش ساله برای نمایندگی مردم گرجستان دارد، چه کاری می تواند انجام دهد.

دموکرات ها قدرت سنا را افزایش می دهند