سناتور دموکرات وارناک در دور دوم انتخابات جورجیا، واکر جمهوری خواه را شکست داد

جورجیا تا همین دو سال پیش یک ایالت قرمز قابل اعتماد بود، زمانی که به رئیس جمهور جو بایدن رای داد و سپس وارناک و سناتور دموکرات جان اوسف را در دور دوم انتخابات انتخاب کرد.

ساحل کاپور از آتلانتا و الکس سیتز والد از واشنگتن گزارش دادند.

من اصلاً طرفدار دونالد ترامپ نیستم. من واقعاً آرزو می کنم که او برود. این بزرگترین منفی من در رای دادن به واکر است – من نمی‌خواستم به عنوان رای به نفع یک نامزد ترامپ تلقی شوم. اما من احساس کردم که اهمیت بازپس گیری سنا بیشتر از آن است.»

“من واقعا از این موضوع ناراحت شدم. بنابراین، من باید مطمئن شوم که امروز به اینجا می آیم. این واقعاً مهم است.» او گفت.

این پیروزی موفقیت غیرمنتظره جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را در میان دوره ای تثبیت می کند و به حزب او اجازه می دهد تا اکثریت مجلس سنا را افزایش دهد.

واکر به جمهوری‌خواهان هشدار داده است که باید برای جلوگیری از کسب قدرت بیشتر دموکرات‌های ملی، شرکت کنند. او دوشنبه شب به شان هانیتی از فاکس نیوز گفت: «اگر رای ندهید، چاک شومر و جو بایدن را بیشتر به دست خواهید آورد.

دموکرات ها می گویند، شکست واکر نشانه آن است که آمریکایی ها ترامپیسم را رد می کنند زیرا رئیس جمهور سابق به دنبال به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

پیروزی وارناک به دموکرات‌ها اکثریت مطلق در سنا را پس از دو سال با اختلاف 50 بر 50 می‌دهد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، آرای تساوی را به صندوق می‌اندازد.

او گفت: «ما مجبور بودیم انرژی خود را ارگانیک کنیم

جمهوری خواهان سنا امیدوار بودند که در انتخابات سال 2024، زمانی که نقشه انتخاباتی به شدت به نفع جمهوری خواهان است، پیشروی کنند. اما واکر با رسوایی‌هایی مواجه شد، ضرر بیش از 2 به 1 در هزینه‌ها و عدم اعتماد به نامزد و کمپین او از سوی برخی از مقامات جمهوری‌خواه.

دوان کوچنور، یک وکیل 61 ساله، در حوزه مرکزی شهر آتلانتا به واکر رأی داد. اما او گفت که “دیوانه” جمهوری خواه نیست و تمایلی به حمایت از او نداشت.

سه‌شنبه‌ای بارانی و سرد نتوانست رأی‌دهندگان با انگیزه آتلانتا را کاهش دهد.

نتیجه، همراه با شکست ماه گذشته مهمت اوز، نامزد سابق حزب جمهوری‌خواه پنسیلوانیا در سنا، محدودیت‌های شهرت را نیز نشان داد. واکر که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ حمایت می شد، ستاره ای بود که برای دانشگاه جورجیا و NFL در حال دویدن بود و در سال 1992 عضو تیم المپیک باب اسلید آمریکا بود.

جمهوری خواهان معمولاً منتظر رأی دادن در روز انتخابات هستند، اما رأی دهندگان آنها در روز سه شنبه نمناک و نم نم به تعداد کسانی که واکر برای غلبه بر مزیتی که وارناک در پنجره اولیه رأی گیری به دست آورده بود، شرکت نکردند.

در مصاحبه با NBC News، کوئنتین فولکز، مدیر کمپین وارناک، این پیروزی را تا حدی عامل ایجاد تضاد بین نامزدها دانست – و همچنان به جلب نظر رای دهندگان مستقل و متمایل به جمهوری خواه که نسبت به واکر محتاط بودند.

ربکا پردومو، 29 ساله، یک مشاور در آتلانتا، گفت که به دلیل دیدگاه های مترقی وارناک، به ویژه در مورد سقط جنین، به او رای داد. پردومو گفت که او در انتخابات میان دوره ای ماه گذشته رای نداد، زیرا او خارج از کشور بود، بنابراین مطمئن شد که این بار رای می دهد.

رای 51 دموکرات به این معنی است که آنها می توانند ترتیبات تقسیم قدرت را که با جمهوری خواهان سنا انجام دادند را پاره کنند و اکثریت واضح آرا را در کمیته ها به دست آورند. آنها همچنین در مورد مواردی مانند تأیید نامزدهای قوه مجریه و قضات، یک رأی برای صرفه جویی خواهند داشت.

وقتی معلوم شد که هرشل واکر است، بلافاصله به منظره نگاه کردیم و فرصتی را دیدیم تا بگوییم که می‌توانیم این مسابقه را در مورد «کشیش» در مقابل «دویدن به عقب» انجام دهیم. و اگر این کار را انجام دهیم، می‌توانیم سرنوشت خود را در این چرخه کنترل کنیم.»

دور دوم انتخابات توسط قانون ایالتی آغاز شد زیرا هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق را در انتخابات نوامبر کسب نکردند

آتلانتا – سناتور دموکرات رافائل وارناک روز سه شنبه در دور دوم انتخابات سنای جورجیا، پروژه های NBC News، هرشل واکر، ستاره جمهوری خواه فوتبال را شکست داد و جو بایدن و حزبش را یک پیروزی کلیدی به ارمغان آورد.

فولکس گفت یکی از بزرگترین چالش ها ایجاد انگیزه در رای دهندگان برای شرکت در انتخابات غیرعادی در 6 دسامبر بود.

می‌توانست عوامل کمپین دیگری یا کمپین دیگری وجود داشته باشد که می‌توانست بگوید، “بسیار خوب، هرشل واکر این همه چمدان را دارد، بنابراین ما فقط به سمت چپ فرار می‌کنیم و سعی می‌کنیم به تعداد رای‌دهندگان خود شرکت کنیم. فولکس افزود: اجازه دهید جمهوری خواهان غذای خودشان را بخورند. “ما این کار را نکردیم.”

جی بی پورش، رئیس PAC اکثریت سنای دموکرات که می گوید امسال 85.7 میلیون دلار در گرجستان هزینه کرده است، گفت: “این انتخابات اولین میان دوره ای از سال 1934 است که در آن حزب در قدرت با موفقیت از هر کرسی سنا فعلی دفاع کرد.” و در سراسر کشور با رد قاطعانه افراط گرایی جمهوری خواه و انتخاب مجدد اکثریت دموکرات در سنا که به ارائه برای مردم آمریکا ادامه خواهد داد، پیامی با صدای بلند و واضح ارسال کرده اند.

وارناک به حامیان خود گفت: «پس از یک مبارزات انتخاباتی سخت – یا بهتر است بگویم کمپین‌ها – افتخار من است که چهار کلمه قدرتمند را که تا به حال در یک دموکراسی گفته شده است بیان کنم: مردم صحبت کردند.

متیو پیندر، 24 ساله، گفت که به وارناک رای داد زیرا او “معقول” است و “نامزد دیگر اینطور نیست.”

این نتیجه همچنین ضربه دیگری به دونالد ترامپ است که از واکر حمایت کرد و او را به فینال یک سری از نامزدهای مورد حمایت رئیس جمهور سابق در سال جاری تبدیل کرد که نتوانستند در رقابت های رقابتی پیروز شوند.

کرسی اضافی همچنین می‌تواند برای شانس دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت در سال 2024، زمانی که برخی از آسیب‌پذیرترین سناتورهای فعلی حزب برای انتخاب مجدد انتخاب شده‌اند، حیاتی باشد.