پس از 6000 شکایت، روزنامه انگلیسی ستونی را که مگان مارکل را به زباله‌دانی انداخته بود، از بین برد

استورجن می‌گوید: «باید بگویم، با یک قدم عقب‌نشینی، احساسات شدید من در مورد افرادی مانند جرمی کلارکسون باعث تاسف است.» منظورم این است که چه چیزی باعث می‌شود کسی تا این حد به دلیل نفرت منحرف شود و در نهایت این چیزها را بنویسد؟ “

به گزارش ایندیپندنت، استورجن، اولین زنی که به عنوان رهبر حزب ملی اسکاتلند و همچنین وزیر اول اسکاتلند منصوب شد، گفت که اظهارات کلارکسون “عمقاً زن ستیزانه و کاملاً وحشتناک و وحشتناک” است.

دکتر شولا موس-شوگبامیمو، فعال و نویسنده «چرا مقاومت می‌کنم» در توییتی نوشت: «این توییت توهین‌آمیز، بی‌احترامی و بی‌احترامی در سطح حماسی است». “بسیار بریتانیایی عذرخواهی نمی کند. جرمی کلارکسون به صورت ما می خندد. هیچ چیز برای او تغییر نخواهد کرد. کسانی که از او حمایت می کنند مانند کامیلا، کاخ، رسانه های بریتانیا و قدرت های دیگر، او را برای کار هچری در مگان مارکل تشویق می کنند.”

اما برخلاف عذرخواهی او، این مرجع «بازی تاج و تخت» نبود که مردم با آن مخالفت کردند. این بدجنسی همه جانبه نثر و اصرار کلارکسون بر این بود که او برای افراد هم سن و سال خود صحبت می کرد.

یکی از نمایندگان هری و مگان فوراً دوشنبه به درخواست تایمز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کامیلا، همسر ملکه بریتانیا، همچنین به دلیل میزبانی ناهار کریسمس چهارشنبه گذشته که کلارکسون همراه با مفسر تلویزیونی و منتقد قدیمی مگان پیرز مورگان در آن شرکت کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. (این ناهار یک روز قبل از شروع پخش سه قسمت آخر در نتفلیکس برگزار شد.)

ستون جنجالی که جرمی کلارکسون مجری تلویزیون بریتانیا برای سان نوشته بود، به دنبال انتقادات فزاینده و پس از عذرخواهی ستاره قطبی در توییتر حذف شد.

او در استوری اینستاگرام، بی‌بی‌سی گفت: «در مورد زن‌ستیزی، قلدری و رفتار رسانه‌ها با زنان، دیدگاه‌های من همیشه روشن بوده و بوده است. من می‌خواهم کاملاً واضح بگویم که در برابر هر آنچه پدرم درباره مگان مارکل نوشته است ایستاده‌ام.»

روز یکشنبه، امیلی کلارکسون، مجری پادکست، دختر کلارکسون، پدرش را نیز نصیحت کرد و گفت که از کسانی حمایت می‌کند که «هدف نفرت آنلاین هستند».

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

ژاکی اسمیت، وزیر کشور سابق بریتانیا، پاسخ داد: “من هم سن شما هستم @ JeremyClarkson و نمی توانم بیشتر با شما مخالفت کنم. چرا باید اینقدر وحشتناک باشید؟ من نمی توانم باور کنم که برای شما خوب است و مطمئناً اینطور نیست. برای بقیه خوب است.”

در «هری و مگان»، ساسکس‌ها درباره نژادپرستی و بدرفتاری با دوشس دو نژادی در روزنامه‌های بریتانیایی پیش از نقل مکان بزرگشان به کالیفرنیا در سال 2020 صحبت می‌کنند. کلارکسون گفت که برای شاهزاده هری که او را «دستکش» می‌نامید «متأسف» می‌شود. عروسک خیمه شب بازی و «هارولد مارکل» در این قطعه، و معتقد است که توسط همسرش که او را به «جنگجوی بیدار» تبدیل کرده، «کنترل» می شود.

بی‌بی‌سی نیوز دوشنبه گزارش داد که بیش از 6000 شکایت به تنظیم‌کننده مطبوعاتی Ipso در رابطه با این قطعه ارسال شد، که همچنین باعث عذرخواهی عجیب مجری سابق «تاپ گیر» در روز دوشنبه شد.

“من از او متنفرم. نه مثل من [Scotland’s First Minister] نیکولا استورجن یا [serial killer] رز غرب. من از او در سطح سلولی متنفرم.» او در این قطعه نوشت: «شب‌ها نمی‌توانم بخوابم، در حالی که در آنجا دراز می‌کشم، دندان‌هایم را به هم می‌سایم و رویای روزی را می‌بینم که او مجبور شود برهنه در خیابان‌های همه رژه برود. شهری در بریتانیا در حالی که جمعیت شعار “شرمنده!” و توده‌های مدفوع به سوی او پرتاب کن.»

کلارکسون در توییتی نوشت: “اوه عزیز. من ترجیح می دهم پایم را در آن بگذارم. در یک ستون.” “من در مورد مگان نوشتم، اشاره ناشیانه ای به صحنه ای در بازی تاج و تخت کردم و این موضوع برای بسیاری از مردم بدجوری خورده است. من از این که این همه صدمه دیده ام وحشت دارم و در آینده بیشتر مراقب خواهم بود.”

مجری تلویزیون بریتانیایی جرمی کلارکسون، چپ، اخیراً ستونی نوشت که از مگان مارکل انتقاد کرد. (جوئل رایان / آسوشیتدپرس، سمت چپ؛ ایوان آگوستینی / آسوشیتدپرس)

ستون جمعه توسط مجری «گرند تور» درباره مگان مارکل در پاشنه اکران سه قسمت پایانی سریال های مستند جدید دوشس ساسکس و شاهزاده هری در نتفلیکس نوشته شده است. مجموعه شش قسمتی “هری و مگان” تجربیات آنها را از زمان کناره گیری از وظایف به عنوان اعضای ارشد سلطنتی در پادشاه بریتانیا شرح می دهد.

تصویر تقسیم شده جرمی کلارکسون در سمت چپ و مگان مارکل در سمت راست.

او نوشت: “همه هم سن و سال من همینطور فکر می کنند.” او ادامه داد: “اما چیزی که من را ناامید می کند این است که جوان ترها، به خصوص دختران، فکر می کنند که او بسیار باحال است. آنها فکر می کنند که او زندانی کاخ باکینگهام است و مجبور شده در مورد چیزی جز گلدوزی و بچه گربه ها صحبت کند.” این باعث عصبانیت من می شود.

برخی دیگر نیز احساس کردند که عذرخواهی کلارکسون غیر صادقانه بود.

ستون کلارکسون در زیر بخش نظرات سان نوشته شده است و دیگر در وب سایت این تبلوید قرار نمی گیرد.

روزنامه سان در صفحه‌ای که ستون اصلی در آن اجرا می‌شد، گفت: «با توجه به توییت جرمی کلارکسون، او از ما خواسته است که ستون هفته گذشته را حذف کنیم.

کلارکسون ظاهراً به پیاده روی بدنام سرسی لنیستر در فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت» شبکه HBO اشاره می کرد.

در این قطعه، این مرد 62 ساله در مورد بیزاری خود از دوشس متولد کالیفرنیا نوشت و گفت که از او “در سطح سلولی” متنفر است، او را بیش از یک قاتل زنجیره ای تحقیر می کند و آرزوی روزی را در سر می پروراند که مردم آن را ببینند. مدفوع را در خیابان به سوی او پرتاب کنید. او همچنین فکر می‌کند که نت‌فلیکس باید نام سریال را «یک زن، بولوک‌های سخنگو» تغییر می‌داد و از آسیب‌هایی که مگان به خانواده سلطنتی وارد کرد ابراز تاسف می‌کند.