پس از از دست دادن میلیاردها دلار در متاورس، مارک زاکربرگ یک تیم “سطح بالا” در متا راه اندازی کرد تا محصولات هوش مصنوعی را برای واتس اپ، مسنجر و اینستاگرام توسعه دهد.

متا

پس از تعقیب متاورس، متا اکنون در حال خرید به هیپ هوش مصنوعی است.

اما متا در سال 2022 نزدیک به 14 میلیارد دلار را در بحبوحه پیگیری بی‌امان متاورس از دست داد.

پس از از دست دادن میلیاردها دلار در متاورس، مارک زاکربرگ یک تیم “سطح بالا” در Meta راه اندازی کرد تا محصولات هوش مصنوعی را برای WhatsApp، Messenger و Instagram توسعه دهد.SOPA Images/Getty Images

  • سهام متا با 0.5 درصد افزایش در 169.54 دلار در روز دوشنبه بسته شد و تا کنون در سال جاری نزدیک به 41 درصد رشد داشته است.

    مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، گفت: غول فناوری یک “گروه محصول سطح بالا” جدید ایجاد خواهد کرد که بر هوش مصنوعی مولد متمرکز است – هوش مصنوعی که می تواند محتوا ایجاد کند – تا بر ایجاد تجربیات لذت بخش پیرامون این فناوری در همه محصولات مختلف ما تمرکز کند. پست فیسبوک در روز دوشنبه.

    اما زمان‌ها اکنون در مقایسه با سال 2021 بسیار متفاوت است، زمانی که مادر فیس‌بوک محور استراتژیک خود را برای متاورژن اعلام کرد. کل بخش فناوری از اخراج های گسترده در حال چرخیدن است. شرکت هایی که در طول رونق تجارت الکترونیک در طول همه گیری بیش از حد استخدام کردند، اکنون با کاهش تقاضا روبرو هستند.

    او گفت: «در درازمدت، ما بر روی توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که می‌توانند به روش‌های مختلف به افراد کمک کنند.» و افزود متا در حال بررسی تجربیات هوش مصنوعی با متن در واتس‌اپ و مسنجر و با تصاویر در اینستاگرام است.

    هجوم متا به سمت هوش مصنوعی مولد به دنبال یک هجوم بزرگ به سمت این فناوری پس از ویروسی شدن ربات چت ChatGPT است. رقبای بزرگ فناوری گوگل، مایکروسافت و اسنپ چت همگی نسخه های ربات های هوش مصنوعی خود را راه اندازی کردند.

    زاکربرگ در این پست مشخص نکرد که منظور از سطح بالا چیست.

    متا در حال هجوم به هوش مصنوعی مولد در میان هجوم به این فناوری پس از محبوبیت ChatGPT است.

  • زاکربرگ در فراخوان درآمد سه ماهه چهارم شرکت در 1 فوریه گفت که آزمایشگاه‌های واقعیت متا – که در حال ساخت متاورس هستند – نیز در معرض کارایی شرکت خواهند بود. اقدامات شامل صاف کردن ساختار سازمانی، درست مانند سایر بخش‌های شرکت است.

    متا نیز از این چالش ها مصون نیست. متا برای کاهش هزینه ها، 11000 نفر را در ماه نوامبر اخراج کرد و وعده داد که سال 2023 “سال کارآمدی” خواهد بود.

    اما فشار زاکربرگ به سمت هوش مصنوعی پس از ورود به محصول دیگر – متاورس، نسخه ای از اتصال مجازی که زاکربرگ آن را به عنوان آینده اینترنت تصور می کند، انجام می شود. تعقیب بی وقفه او برای متاورژن 13.7 میلیارد دلار برای متا در سال 2022 هزینه داشت.

    2021 در مقابل 2023

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

مارک زاکربرگ گفت متا یک “گروه محصول سطح بالا” جدید ایجاد خواهد کرد که بر هوش مصنوعی مولد متمرکز است.

  • متا همچنین به دنبال کسب درآمد بیشتر از جریان های درآمدی است. زاکربرگ یکشنبه گذشته اعلام کرد که یک برنامه اشتراک پولی برای فیس بوک و اینستاگرام به نام Meta Verified راه اندازی کرده است که در صورت خرید از طریق یک مرورگر وب، از ۱۱.۹۹ دلار در ماه شروع می شود. به گفته تحلیلگران وال استریت، این اقدام – که شبیه برنامه آبی توییتر است – می تواند 2 میلیارد دلار درآمد برای متا به همراه داشته باشد.