دیوان عالی امروز طرح بخشودگی وام دانشجویی بایدن را مورد بحث قرار می دهد: به روز رسانی زنده

در طی چند ساعت، 9 قاضی در دو مورد به چالش کشیدن طرح بایدن، استدلال های شفاهی خواهند شنید. شاکیان در هر دو ادعا می کنند که دولت با تلاش برای کاهش بدهی به حدود 40 میلیون نفر از اختیارات خود فراتر رفته است.

وام گیرندگان وام دانشجویی عصر قبل از رسیدگی به دو پرونده در مورد برنامه بخشش دانشجویی بایدن در واشنگتن دی سی در روز 27 فوریه 2023 در دادگاه عالی جمع شدند.

سواری سخت پیش رو: بایدن در دادگاه عالی از وام های دانشجویی دفاع خواهد کرد

واشنگتن – بیش از چهار ماه است که ده‌ها میلیون آمریکایی منتظر نشانه‌ای هستند که آیا طرح بخشودگی وام دانشجویی 400 میلیارد دلاری جو بایدن، قانونی است یا اینکه دادگاه‌های فدرال آن را به عنوان یک قبضه قدرت لغو خواهند کرد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند رئیس جمهور جو بایدن در روز سه‌شنبه بر سر طرح بخشودگی 400 میلیارد دلاری وام‌های دانشجویی‌اش درگیر بحث‌های سختی است، یک سوال طبیعی در روزهای اخیر بارها مطرح شده است: آیا اگر تلاش دولت در نهایت از بین برود، آیا طرح B وجود دارد؟

پیشنهاد بایدن بدهی 20000 دلاری را برای وام گیرندگانی که از کمک هزینه پل برای پرداخت شهریه نیز استفاده می کردند، از بین می برد. کمک هزینه Pell به دانش آموزان خانواده های کم درآمد اعطا می شود. او همچنین می خواهد 10000 دلار بدهی بیشتر وام گیرندگان دیگر را پاک کند.

ترجمه: اگر یک طرح پشتیبان وجود داشته باشد، دولت آماده صحبت در مورد آن نیست. هر چند این تعجب آور نیست. یکی از عناصر اصلی دعوا این است که آیا دولت از قانون مناسب برای تنظیم برنامه بخشودگی وام استفاده کرده است یا خیر. اذعان به اینکه دولت در حال بررسی قوانین فدرال است و به دنبال راه دیگری برای مجوز دادن به این برنامه است که در آستانه بحث ها به شاکیان مهمات می دهد.

– جان فریتز

طرح ب بخشش وام دانشجویی؟ کاخ سفید نمی گوید

سوالات: آیا طرح بخشودگی بدهی دانشجویان بایدن مرده است؟

فارغ التحصیلان جدید قبل از شروع یک کالج محلی در ایست رادرفورد، نیوجرسی، در 17 می 2018 صف می کشند.

کارن هارند، مدیر ارشد حقوقی بنیاد شبکه ایجاد مشاغل، روز دوشنبه در تماسی با خبرنگاران گفت: «یک بحران وام دانشجویی در این کشور وجود دارد. اما این بحران با ایجاد یک برنامه 400 میلیارد دلاری پشت درهای بسته بدون هیچ گونه مشارکتی از جانب کنگره یا مردم آمریکا، نمی تواند و نمی تواند حل شود.

این گروه از دو وام گیرنده نمایندگی می کند: یکی که واجد شرایط بخشش نیست زیرا وام هایش در اختیار یک نهاد خصوصی تجاری است و دیگری که واجد شرایط حداکثر تخفیف ممکن نیست زیرا دریافت کننده گرنت Pell نبود.

بایدن در طی اظهارات دوشنبه شب به طور خلاصه به دعوای وام دانشجویی پرداخت.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده: دادگاه عالی درباره بخشش وام دانشجویی بایدن بحث می‌کند



منبع

– جوی گاریسون

شاکیان: بحران وام دانشجویی وجود دارد

فارغ التحصیلان جدید قبل از شروع یک کالج محلی در ایست رادرفورد، نیوجرسی، در 17 می 2018 صف می کشند.

ژان پیر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید به دلیل پاسخ مداوم به این سؤال: «ما به صلاحیت قانونی خود در اینجا بسیار مطمئن هستیم» – با تکرار پاسخی که روز جمعه به همان سؤال داد. به همین دلیل است که وزارت دادگستری ما آن را به دیوان عالی کشور رسانده است.»

دیوان عالی ممکن است سرانجام روز سه شنبه پاسخ هایی را ارائه کند، هرچند انتظار نمی رود تا اواخر سال جاری تصمیم گیری شود.

– جان فریتز و جوی گاریسون

شاکیانی که طرح بخشودگی وام دانشجویی بایدن را به چالش می کشند اذعان دارند که سیستم فعلی وام دانشجویی کار نمی کند. آنها فقط فکر نمی کنند طرح بایدن آن را حل کند.

وام گیرندگان وام دانشجویی عصر قبل از رسیدگی به دو پرونده در مورد برنامه بخشش دانشجویی بایدن در واشنگتن دی سی در روز 27 فوریه 2023 در دادگاه عالی جمع شدند.

رئیس جمهور در مراسم جشن ماه تاریخ سیاه پوست در کاخ سفید گفت: «دولت من پرونده ما را به دیوان عالی ارائه می کند و من مطمئن هستم که اختیار قانونی برای اجرای این طرح وجود دارد. “بهت قول میدم. من پشت تو را دارم.»

در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه در دیوان عالی کشور می گذرد.

بایدن: من از وام های دانشجویی حمایت می کنم