وکلای دادگستری هشدار می دهند که بازپرس ویژه می تواند قاضی پرونده اسناد طبقه بندی شده ترامپ را برکنار کند

واشنگتن – جک اسمیت، بازپرس ویژه می تواند به زودی به دنبال این باشد که قاضی رئیس پرونده رئیس جمهور سابق باشد. دونالد ترامپدادستان‌ها و وکلای مدافع هشدار می‌دهند که سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده لغو شد، و به دلیل استدلال‌هایی که دفتر او گفته است می‌تواند محاکمه را به طور غیرقابل برگشتی لکه دار کند، به «نقطه شکست» فشار آورده است.

اسمیت از قاضی ایراد گرفت آیلین کانن در یک سرزنش کوبنده به دلیل اینکه ظاهراً ادعای «اساساً معیوب» ترامپ در مورد سوابق رسمی و شخصی رئیس جمهور را در نظر گرفته است، هنگامی که او از هر دو طرف خواست دو نسخه رقیب دستورالعمل برای هیئت منصفه در پرونده ارائه کنند و گفت که درخواست او «تحریف» خواهد داشت. آزمایشی. اسمیت در آن پرونده اشاره کرد که اگر کانن علیه دادستان‌های فدرال حکم صادر کند، این می‌تواند محرکی برای درخواست تجدیدنظر به مدار یازدهم باشد که می‌تواند او را از پرونده حذف کند.

دیوید آرونبرگ، دادستان ایالتی شهرستان پالم بیچ، گفت: «او نزدیک است دکمه هسته ای را فشار دهد. “رسیدن به این کار سنگین است و به ندرت انجام می شود، اما دستورالعمل های پیشنهادی هیئت منصفه ممکن است او را به نقطه شکست رسانده باشد.”

به نظر می‌رسد این پیشنهاد برای دستورالعمل‌های هیئت منصفه، که نسخه نهایی آن در پایان محاکمه به هیئت منصفه تحویل داده می‌شود، تفسیر ترامپ را در مورد نحوه حفظ اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک قدرت، که در مرکز اتهام علیه او قرار دارد، در نظر می‌گیرد. .

قاضی آیلین کانن، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.  (USDC برای ناحیه جنوبی فلوریدا؛ AP)قاضی آیلین کانن، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.  (USDC برای ناحیه جنوبی فلوریدا؛ AP)

قاضی آیلین کانن، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. (USDC برای ناحیه جنوبی فلوریدا؛ AP)

حتی ترامپ نیز به دفاع از قاضی در پست‌هایی که در پلتفرم Truth Social خود می‌پردازد، می‌گوید که اسمیت باید به دلیل انتقاد از درخواست اخیر کانن برای پیشنهادات آموزشی هیئت منصفه «تحریم یا محکوم شود».

اما به جای عقب نشینی، آرونبرگ گفت که کانن، از جمله در پرونده دادگاه در روز پنجشنبه که سناریوهای پیشنهادی هیئت منصفه را توضیح می دهد، این تنش ها را برانگیخته است، بنابراین اسمیت ممکن است گزینه ای جز درخواست تجدید نظر ببیند.

او گفت: “به نظر می رسد کانن به اسمیت جسارت می کند.”

کانن روز پنجشنبه پاسخ داد که وقتی به ترامپ و مشاور ویژه دستور داد تا دستورالعمل‌های هیئت منصفه را با دو سناریو رقابتی در مورد قانون سوابق ریاست‌جمهوری در رابطه با اتهامات علیه ترامپ ارائه دهند، این چیزی جز «تلاش واقعی برای درک بهتر طرف‌ها» نبود. موقعیت‌های رقابتی و سؤالاتی که باید در این پرونده پیچیده از اولین برداشت به هیئت منصفه ارسال شود.»

قاضی همچنین درخواست اسمیت را “ناعادلانه” برای صدور حکم فوری در مورد اینکه آیا فرض قانونی پشت درخواست او “تدوین صحیح قانون است” نامید. او سپس به نظر می رسد که با انگشت شست بینی خود را به مشاور ویژه.

کانن افزود: “مثل همیشه، هر طرفی آزاد است که از هر گزینه استینافی که صلاح می‌داند استفاده کند، همانطور که قانون اجازه می‌دهد.”

وکلای ترامپ معتقدند که قانون سوابق ریاست جمهوری به ترامپ این اختیار را می دهد که درباره شخصی بودن یا ریاست جمهوری بودن یک سابقه، از جمله اسنادی با علامت های طبقه بندی که توسط بازرسان فدرال در املاک او مار-آ-لاگو ضبط شده است، تصمیم گیری کند، و اینکه تصمیم او نمی تواند توسط دادگاه رد شود. دادگاه ها دفتر اسمیت دفاع ترامپ با استفاده از قانون سوابق ریاست جمهوری را «مبتنی بر هیچ واقعیتی نیست» توصیف کرده و ادعای وی مبنی بر شخصی بودن اسناد در زمانی که او هنوز رئیس جمهور بوده است را مورد تردید قرار داده و گفته است که هیچ مدرکی وجود ندارد.

دفتر اسمیت نارضایتی خود را از کانن ابراز کرده است، از جمله در مورد سرعت او، زیرا ترامپ برای زمان بیشتری برای رسیدگی به پرونده خود در فلوریدا مبارزه می کند، و جایی که پرونده کانن شامل مجموعه ای از تصمیمات قانونی است که هنوز باید تصمیم گیری شود.

اسمیت در یک پرونده جداگانه درباره ترامپ استدلال کرده است که “منافع ملی وجود دارد که ببینیم” اتهامات علیه رئیس جمهور سابق “به سرعت حل و فصل شود”. (ترامپ برعکس می گوید که محاکمه یک پرونده قبل از انتخابات به منزله تداخل در روند انتخابات است.)

علاوه بر پرونده اسناد طبقه بندی شده، ترامپ با دو پرونده جنایی به دلیل تلاش هایش برای حفظ قدرت پس از انتخابات 2020 – یک پرونده فدرال توسط اسمیت و دیگری به دادگاه ایالتی در جورجیا – و قرار است در آوریل در نیو محاکمه شود. یورک به دلیل ادعاهایی مبنی بر جعل سوابق تجاری برای مخفی کردن پرداخت پول خاموش قبل از انتخابات 2016. کانن هنوز تاریخ آزمایشی در فلوریدا تعیین نکرده است.

برای اینکه اسمیت بتواند درخواست تجدید نظر خود را ادامه دهد، کانن باید در مورد اینکه آیا قانون سوابق ریاست جمهوری به ترامپ اجازه می دهد پس از ترک قدرت، سوابق طبقه بندی شده را حفظ کند، تصمیم گیری کند، اتهامی که اصلی ترین اتهام در پرونده علیه رئیس جمهور سابق است.

آرونبرگ گفت: “مشکل این است که اسمیت هنوز نمی تواند در این مورد از او درخواست تجدید نظر کند تا زمانی که دستور خاصی در مورد دستورالعمل های هیئت منصفه صادر کند.” اگر او می‌خواهد بلوف اسمیت را بخواند، قاضی کانن باید اعلام کند که دستورالعمل‌های هیئت منصفه او پذیرفته شده‌اند یا بر اساس درک او از PRA، پرونده را رد کند.»

در حکمی که روز پنجشنبه صادر شد، قاضی در عوض درخواست ترامپ برای رد اتهامات علیه او را به این دلیل که او توسط این اقدام محافظت می شود، رد کرد.

و اگر کانن دستورالعمل‌ها را بر اساس اختلاف نظر دادستان‌های فدرال به اعضای هیئت منصفه ارائه کند، دولت نمی‌تواند نسبت به تبرئه هیئت منصفه اعتراض کند. دادستان ها و وکلای مدافع گفتند که این بدان معناست که اسمیت تحت فشار است تا مطمئن شود که کانن حکم صادر می کند.

آرونبرگ گفت: «ترس اسمیت این است که پس از شروع محاکمه تصمیم نهایی درباره دستورالعمل‌های اشتباه هیئت منصفه بگیرد، که این امر باعث می‌شود اسمیت از تصمیم خود به دلیل قوانین «خطر مضاعف» درخواست تجدیدنظر کند. با درخواست کانن برای تصمیم گیری، وکیل ویژه می تواند از قاضی استیناف کند و در صورت تصمیم دادستان فدرال، از دایره یازدهم بخواهد که او را به دلیل ظاهر سوگیری حذف کند.

کن وایت، وکیل مدافع جنایی فدرال در لس آنجلس، گفت: «او تلاش می‌کند به زور دست او را به زور بگیرد. او می‌کوشد بگوید، من به شما نیاز دارم که اکنون در این مورد حکم کنید، و پرونده‌هایی را کنار می‌گذارد که به این موضوع اشاره می‌کند که اگر او دستورالعمل‌های هیئت منصفه را زیر سوال می‌برد، این گزینه را دارد که به دنبال تسکین فوق‌العاده از مدار باشد. دلالت بر این دارد که این دقیقاً همان نوع موقعیتی است که باید مدار را تشویق کند تا درگیر شود.»

وایت افزود: “اگر او به اندازه کافی کار دیوانه وار انجام دهد – و این دستور دستورالعمل هیئت منصفه بر اساس مواردی که او را وادار به معکوس کردن پرونده مدنی کرده است دیوانه کننده است – این امکان را ایجاد می کند که مدار آن را برای شخص دیگری ارسال کند.”

دو سال پیش زمانی که کانن به درخواست ترامپ برای یک استاد ویژه برای بررسی مدارک ضبط شده از دارایی مار-آ-لاگو او رضایت داد و به طور موقت بخش‌هایی از تحقیقات وزارت دادگستری را قبل از اینکه معکوس شود مسدود کرد، توسط دادگاه مدار مورد انتقاد قرار گرفت.

جایگزین کردن کانن باعث بازنشانی پرونده می‌شود، با دامنه وسیعی از مسائلی که قاضی باید در مورد آنها مطالعه شود. این امر محاکمه قبل از انتخابات را غیرممکن می کند.

آرونبرگ گفت: «این پرونده هرگز قبل از انتخابات محاکمه نشد. او همیشه به دفاع از شک و تردید و احترام زیادی در برنامه‌ریزی بهره می‌برد.»

ترامپ در پرونده اسناد محرمانه با اتهامات متعددی از جمله نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی، اظهارات و اظهارات نادرست، توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، پنهان کردن یک سند یا سابقه و مخفی کردن یک سند به طور فاسد روبرو است. او خود را بی گناه دانسته است. والت نائوتا و کارلوس دی اولیویرا، هم‌مدافعان او در این پرونده، به اتهامات مرتبط خود بی‌گناه هستند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع