قاتل آلابامایی از درخواست تجدید نظر صرف نظر می کند و می خواهد اعدام شود تا خانواده های قربانیان «عدالت» داشته باشند.

یک قاتل محکوم به اعدام در آلاباما به ان‌بی‌سی نیوز گفت که دیگر نمی‌خواهد عدالت را برای خانواده‌های پنج نفری که هشت سال پیش به قتل رساند، به تعویق بیاندازد و آماده است تا بهای نهایی جنایات خود را بپردازد.

دریک دیرمن در اولین مصاحبه خود با یک خبرنگار گفت که اوایل این هفته 9 نامه را به فرماندار آلاباما، کی آیوی، دادستان کل استیو مارشال و همچنین قضات و سایرین درگیر در این پرونده هولناک ارسال کرده و به آنها اطلاع داده که در حال انصراف است. درخواست هایش می کند و می خواهد اعدام شود.

دیرمن، 36 ساله، گفت که با تصمیم خود در صلح است.

او طی یک مصاحبه تلفنی از مرکز اصلاح و تربیت ویلیام سی. هولمن در اتمور، آلاباما گفت: «اکنون زمان آن رسیده است که قربانیان و خانواده‌هایشان عدالتی را که به درستی سزاوار تعطیلی آن هستند، دریافت کنند.

دیرمن گفت که هنوز تصمیم خود را به اقوام قربانیان نگفته است، اما قصد دارد برای آنها نامه نیز بنویسد.

“شب های زیادی را به این فکر انداخته ام که اگر فرصتی برای گفتن داشته باشم، به هر یک از آنها چه می گویم؟” او گفت. این بخشی از دلیلی است که من تصمیمم را برای اجرای حکمم گرفته ام. کلمات در این شرایط وزنی ندارند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه کسانی که از این کارها صدمه دیده‌اند مرا ببخشند، نه برای خودم، بلکه برای آنها. به این ترتیب، آنها قلب خود را آزاد می کنند تا بتوانند واقعاً شفا پیدا کنند.»

دیرمن دو ماه پس از اینکه دادگاه عالی آلاباما درخواست تجدید نظر در حکم او را رد کرد و شش محکومیت او را به قتل تأیید کرد، اعلام کرد. او به دلیل اینکه یکی از قربانیان، چلسی ماری رید 22 ساله، پنج ماهه باردار بود، به شش قتل متهم شد.

آلاباما قانون قتل جنین دارد که در هر مرحله از بارداری اعمال می شود.

دیرمن که اهل لیکس‌ویل، می‌سی‌سی‌پی است، گفت که به خاطر خانواده‌اش – نه به خاطر خودش – مراحل استیناف را طی کرده است.

او گفت: “آنها گفتند، “دریک فقط چند سال به ما در این روند تجدید نظر فرصت دهید.” “ما سزاوار آن هستیم، این حق ما به عنوان خانواده شماست که برای زندگی شما بجنگیم” و من گفتم “باشه.” این تقریباً شش سال پیش بود و من احساس می‌کنم این شانس را به آنها داده‌ام.»

NBC News برای اظهار نظر به خانواده رید و خانواده سایر قربانیان دیرمن تماس گرفته است: شانون ملیسا رندال، 35 ساله; رابرت لی براون، 26 ساله; جاستین کالب رید، 23 ساله; و جوزف آدام ترنر، 26 ساله.

از چپ: قربانیان قتل چلسی ماری رید، که پنج ماهه باردار بود.  شانون ملیسا رندال؛  رابرت لی براون;  جاستین کالب رید;  و یوسف آدم  (کلانتر شهرستان سیار)از چپ: قربانیان قتل چلسی ماری رید، که پنج ماهه باردار بود.  شانون ملیسا رندال؛  رابرت لی براون;  جاستین کالب رید;  و یوسف آدم  (کلانتر شهرستان سیار)

از چپ: قربانیان قتل چلسی ماری رید، که پنج ماهه باردار بود. شانون ملیسا رندال؛ رابرت لی براون; جاستین کالب رید; و یوسف آدم (کلانتر شهرستان سیار)

دیرمن قبلاً توسط پدر براون بخشیده شده است.

رابرت اف. براون در سپتامبر 2016 در محاکمه دیرمن در دادگاه مداری در موبایل، آلاباما گفت: “من نمی توانم پسرم را برگردانم.” من این مرد را می بخشم زیرا او بهتر از این را نمی شناسد. من برای خانواده او احساس می کنم.»

زنجیره غم انگیز وقایع در 20 اوت 2016 آغاز شد، زمانی که دیرمن، مسلح به تبر و اسلحه گرم، به یک خانه ییلاقی در خارج از روستای سیترونل، آلاباما حمله کرد.

دیرمن با مصرف متامفتامین و عصبانیت از اینکه دوست دخترش لانتا لستر در خانه برادرش پناه گرفته بود، در حالی که قربانیان خواب بودند به آنها حمله کرد. سپس او پسر 3 ماهه لستر و ترنر، دارن را ربود و به خانه پدرش در آن سوی مرز در لیکسویل گریخت.

اولین تصور از وقوع اتفاق وحشتناکی در جاده جیم پلات زمانی بود که لستر و نوزادی که توسط دیرمن آزاد شده بود به ایستگاه پلیس سیترونل آمدند و به افسران گفتند که چه اتفاقی افتاده است.

دیرمن گفت وقتی از ارتفاع پایین آمد و متوجه شد چه کرده است، تسلیم پلیس لیکسویل شد.

دیرمن گفت: “من به سادگی مقصرم، خودم را تسلیم کردم و گناهکارم را پذیرفتم.” زمانی که به شهرستان منتقل شدم و یک هفته را در آنجا گذراندم، هر روز می‌خوابیدم، ذهنم کمی بیشتر، کمی بیشتر، کمی بیشتر به من باز می‌گردد، فقط در شوک بودم. من نمی‌توانستم بزرگی اتفاقی که افتاده بود را درک کنم، زیرا آن افراد افراد خوبی بودند.»

دیرمن که از نوجوانی با اعتیاد دست و پنجه نرم می کرد، گفت که مواد مخدر او را به یک هیولا تبدیل کرده است.

او گفت: “مواد مخدر مرا به فردی بسیار غیرقابل پیش بینی، بی ثبات و خشن تبدیل کرد.” من این نیستم. شخصی که مرتکب این جنایات شد و شخصی که من واقعا هستم دو فرد متفاوت هستند.»

اما، دیرمن افزود، این بهانه ای برای کاری که او انجام داد نبود.

او گفت: «این واقعیت را که جنایات مرتکب شده اند تغییر نمی دهد.

با این حال، زمانی که دیرمن نزد قاضی رفت، در ابتدا – برای خانواده‌اش – به شش فقره قتل و دو فقره آدم‌ربایی بی‌گناه شد.

او گفت: «آنها می‌دانستند که من در ذهنم نیستم، آنها می‌دانستند که من هوشیار هرگز آن کارهای وحشتناک را انجام نمی‌دادم». من حتی قرار نبودم که در مورد محکومیتم شکایت کنم. اما من به خانواده‌ام اجازه دادم تا آنجا بالا بروند و از دادگاه تقاضا کنند که به دنبال مجازات اعدام نباشند.»

دو هفته پس از قتل، صحنه جنایت – خانه ترنر – سوخت. اما نه قبل از اینکه کارآگاهان شواهد مورد نیاز خود را علیه دیرمن جمع آوری کنند.

سپس در سپتامبر 2018، دیرمن دو وکیل خود را که دادگاه تعیین کرده بود اخراج کرد و به جرم خود اقرار کرد.

طبق قانون آلاباما، حتی مظنونی که به قتل بزرگ اعتراف کرده است باید توسط هیئت منصفه محاکمه شود.

و در اکتبر 2018، هیئت منصفه دیرمن را محکوم کرد.

بلافاصله مشخص نشد که پروتکل هایی در آلاباما برای زندانی که می خواهد اعدام شود چیست.

اما دیرمن از قبل می داند که چگونه می خواهد بمیرد – و تزریق کشنده را انتخاب کرده است. در حال حاضر، ایالت اعدام جیمی میلز را برای 30 می برنامه ریزی کرده است و به دنبال اعدام دومین زندانی، آلن میلر، از طریق گاز نیتروژن در اواخر امسال است. میلر که از تلاش برای تزریق کشنده در سال 2022 جان سالم به در برد، این هفته برای جلوگیری از اجرای نیتروژن شکایت کرد و استدلال کرد که اولین اعدام تحت روش جدید باعث رنج ظالمانه و طولانی مدت شد. آلاباما اولین اعدام را از طریق نیتروژن در اوایل سال جاری روی کنت یوجین اسمیت انجام داد که قبلاً نیز از تلاش برای تزریق مرگبار جان سالم به در برده بود.

«اعدام… منظورم این است که آیا مرا می ترساند؟ بله، و نه. از یک طرف، می دانید، عوارض بدتری دارید، به هر دلیلی، می دانید، بسیار دردناک و دردناک است. منظورم این است که این شانس وجود دارد، آلاباما شناخته شده است که با روند اعدام آنها مشکل دارد.”

“در واقع با آن روبرو هستم، من کمتر از همه به آن فکر می کنم. ذهن من بر روی تلاش برای اطمینان از انجام کار درست متمرکز شده است.

دیرمن همچنین قبلاً یک مشاور معنوی را انتخاب کرده است – کشیش دکتر جف هود.

هود گفت: “اگرچه من شدیدا مخالف این هستم که ایالت آلاباما حق کشتن او را داشته باشد، دریک دیرمن صلاحیت تصمیم گیری خود را دارد و من همچنان با دعا در کنار او خواهم ایستاد.”

دیرمن می گوید تصمیم او به این معنا نیست که او با مجازات اعدام برای مردانی که با آنها در هولمن زندگی می کند موافق است.

او گفت: «در جمعیت عمومی مردانی وجود دارند که به مراتب بدتر از نیمی از افراد محکوم به اعدام مرتکب جنایات شدند. “بعضی از افراد اینجا در انتظار اعدام هستند، اگر امروز آنها را رها می کردید، هرگز مرتکب جنایت نمی شدند و اعضای سازنده جامعه بودند.”

دیرمن گفت که مردن به گذراندن بقیه عمرش در سیستم زندان وحشیانه آلاباما ارجحیت دارد. اما به همین دلیل او به دنبال اعدام نیست.

آیا من این کار را به این دلیل انجام می دهم که نمی توانم با خودم زندگی کنم؟ نه،» او گفت. من به دلایل مختلف این تصمیم را گرفتم. یکی از این دلایل این است که همه طرف‌های درگیر، نه فقط قربانیان و خانواده‌های آنها، بلکه خانواده من نیز می‌توانند به نوعی بسته شوند و شروع به بهبود و حرکت به جلو کنند.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع