وزارت امور خارجه ایالات متحده هشدار می دهد که از بخش هایی از مکزیک به دلیل خشونت ها و آدم ربایی ها اجتناب شود

مقامات ایالات متحده همچنین از گردشگران می خواهند که هنگام سفر به 17 ایالت مکزیک، از جمله کوئینتانا رو، که مقصد گردشگری محبوب کانکون است، احتیاط بیشتری به خرج دهند. به گفته سفارت و کنسولگری ایالات متحده در مکزیک، اختلافاتی در این ایالت بین رانندگان Uber و Cabify و اتحادیه های تاکسی وجود داشته است که باعث خشونت و مجروح شدن گردشگران آمریکایی شده است.

این شش ایالت شدیدترین هشدار را از اداره امور کنسولی دریافت کرده‌اند که به تیراندازی بین باندهایی که باعث زخمی شدن یا کشته شدن ناظران می‌شود و آدم‌ربایی‌هایی که در آن گردشگران و ساکنان دائمی قانونی یا دارندگان «گرین کارت» هدف قرار گرفته‌اند، اشاره کرده‌اند.

دفتر امور کنسولی آخرین توصیه سراسری خود را در مورد مکزیک در ماه اکتبر و مشاوره های بعدی در مورد ایالت های مکزیک در هفته های اخیر صادر کرد. مقامات به شهروندان آمریکایی توصیه می کنند که به دلیل جرم و جنایت و آدم ربایی در سفر به باخا کالیفرنیا، چیهواهوا، دورانگو، گواناخواتو، جالیسکو، مورلوس و سونورا تجدید نظر کنند.

وزارت امور خارجه از شهروندان آمریکایی می‌خواهد به دلیل ترس از آدم ربایی و سایر جنایات در چندین ایالت از سفر به بخش‌هایی از مکزیک خودداری کنند و هشدارها را در حالی که گردشگران برای فصل تعطیلات بهاری برنامه‌ریزی می‌کنند، تمدید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایمنی و امنیت شهروندان ایالات متحده بالاترین اولویت این وزارتخانه است و افزود که مقامات در نظر دارند اطلاعات مربوطه را به مردم برای برنامه ریزی سفر ارائه دهند. این دپارتمان به جای صدور یک ارزیابی ریسک در سراسر کشور برای مکزیک، خلاصه ای از ایالت به ایالت ارائه می دهد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

مقامات وزارت امور خارجه به شهروندان آمریکایی توصیه می کنند که در سفر به چندین ایالت مکزیک از جمله جالیسکو، از جمله پورتو والارتا، تجدید نظر کنند. (دانیا ماکسول / لس آنجلس تایمز)

دفتر امور کنسولی این وزارتخانه در چند هفته گذشته توصیه های متعددی را در مورد خشونت های جاری در مکزیک صادر کرده است. خشونت کارتل در کولیاکان در اوایل ژانویه پس از دستگیری مقامات اویدیو گوزمان، رهبر کارتل مواد مخدر سینالوآ و پسر ارباب مواد مخدر زندانی خواکین “ال چاپو” گوزمان آغاز شد.

مقامات وزارت امور خارجه از شهروندان آمریکایی خواستند به دلیل نگرانی از جرم و جنایت به ایالت های کولیما، گوئررو، میچوآکان، سینالوآ، تاماولیپاس و زاکاتکاس سفر نکنند.

ماه گذشته، الیوت بلر، مدافع عمومی اورنج کانتی در حین تعطیلات در استراحتگاهی در روزاریتو در ایالت باخا کالیفرنیا درگذشت. خانواده او بر این باورند که این مرد 33 ساله در شرایطی مرموز کشته شده است، در حالی که مقامات مکزیکی مرگ او را یک تصادف خوانده اند.

PUERTO VALLARTA، مکزیک-31 اوت 2019: مردم در 31 اوت 2019 در Colomitos Cove در پورتو والارتا، مکزیک، آب می‌روند.  پیاده روی به کولومیتوس کوو از بوکا د توماتلان حدود 45 دقیقه است.  (عکس از دانیا مکسول / لس آنجلس تایمز)