همانطور که آریزونا و تگزاس گرمای شدید را تجربه می کنند، چگونه از خود محافظت کنید


شخص برای خنک شدن از کوزه آب استفاده می کند.

فردی در 16 ژوئیه در میان گرمای شدید در فونیکس خنک می شود. (براندون بل/گتی ایماژ)

بیش از 91 میلیون آمریکایی در سراسر جنوب و جنوب غربی روز سه‌شنبه در معرض هشدارهای مربوط به گرمای هوا از سوی سرویس ملی هواشناسی قرار گرفتند و انتظار می‌رود که 79 میلیون نفر از آنها گرمای خطرناکی را تجربه کنند – که توسط آژانس به عنوان شاخص گرمای بیش از 103 درجه فارنهایت تعریف شده است.

(شاخص گرما ترکیبی از گرما و رطوبت است: به عنوان مثال، اگر دما 98 درجه فارنهایت باشد، اگر رطوبت نسبی بیشتر از 40٪ باشد، شاخص گرما همچنان خطرناک خواهد بود).

شهرهایی با شاخص گرمای خطرناک عبارتند از فینیکس. توسان، آریز. هوستون و آستین، تگزاس، که همه هفته‌ها زیر یک گنبد گرمای مداوم متورم شده‌اند. فونیکس 18 روز متوالی بیش از 110 درجه فارنهایت داشته است – یک مساوی با رکورد تاریخ خود که انتظار می رود روز سه شنبه شکسته شود.

به دلیل تغییرات آب و هوایی و ال نینو، چندین روز در این ماه گرم ترین روزهای ثبت شده در جهان بوده است.

اینها خطرات گرمای شدید و چگونگی به حداقل رساندن آنها است.

تهدید سلامت

در اطراف دو نفر که از یک خیابان عبور می کنند، نور گرما قابل مشاهده است.

امواج گرما مردمی را که از خیابان در مرکز شهر فینیکس عبور می کنند، فرا می گیرد. (مت یورک/AP)

چنین دماهای بالایی، به ویژه هنگامی که با رطوبت بالا ترکیب می شوند – که مانع تبخیر عرق، مکانیسم خنک کننده بدن می شود – می تواند باعث بیماری های مرتبط با گرما، مانند گرمازدگی و گرمازدگی شود و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند نارسایی قلبی را افزایش دهد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، گرمای شدید مرگبارترین خطر آب و هوا در ایالات متحده است که به طور متوسط ​​سالانه 700 نفر را می کشد و باعث مراجعه سالانه به اورژانس بیش از 67000 نفر می شود.

فرانک لووکیو، پزشک اورژانس در بیمارستانی در فینیکس، به NBC News گفت: «این بدترین تابستان در خاطرات اخیر است.

CDC می گوید، چنین اعدادی احتمالاً کم شمار هستند، زیرا مرگ های ناشی از گرما اغلب به اشتباه طبقه بندی می شوند.

چه کسی آسیب پذیرتر است

مایکل سوس، ساکن بی خانمان فینیکس، در چادر خود نشسته است.

مایکل سوس، ساکن بی خانمان فینیکس، پس از از دست دادن اتوبوس به مرکز خنک کننده در 14 جولای، در چادر خود می نشیند. (براندون بل/گتی ایماژ)

از آنجایی که گرما قلب و سیستم تنفسی را تحت فشار قرار می دهد، افرادی که دارای بیماری های تنفسی یا قلبی عروقی هستند، مانند افرادی که بدنشان در تنظیم دمای بدن مهارت کمتری دارد، مانند نوزادان، زنان باردار و افراد مسن، در معرض خطر بالایی از گرما هستند.

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، مناطق شهری کم درآمد، که دارای سنگفرش بیشتر، درختان کمتر و چمن کمتر هستند، می توانند تا 20 درجه گرمتر از حومه های اطراف باشند. افراد کم درآمد که بیشتر از تهویه مطبوع خانه محروم هستند، بیشتر از بیماری های ناشی از گرما رنج می برند.

افرادی که در خارج از منزل کار می کنند بیشتر در معرض گرما هستند و اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای می گوید که کارگران در گرمای شدید احتمال بیشتری دارد که دچار حوادث خطرناکی مانند سقوط از سقف یا استفاده نادرست با ماشین آلات شوند. مجلس قانونگذاری تگزاس تحت رهبری جمهوری خواهان اخیراً الزامات ایمنی گرمایی محل کار در دالاس و آستین را لغو کرد و کارگران را بدون ضمانت قانونی برای قطع آب باقی گذاشت.

چگونه از مشکلات سلامتی پیشگیری کنیم

افراد در یک مرکز خنک کننده.

مردم در یکی از مراکز خنک کننده متعدد منطقه فونیکس می نشینند. (مگان مندوزا/شبکه ​​یو اس ای تودی از طریق رویترز)

NWS و سایر مقامات آب و هوا و بهداشت عمومی استراتژی های کلیدی زیر را برای غلبه بر گرما توصیه می کنند:

  • مقدار زیادی آب بنوشید، چه احساس تشنگی کنید یا نه. از مصرف الکل خودداری کنید که باعث افزایش کم آبی بدن می شود.

  • از فعالیت شدید خودداری کنید. اگر مجبور به ورزش یا کار در فضای باز هستید، سعی کنید این کار را خیلی زود یا دیر انجام دهید، زمانی که دما پایین تر است.

  • برای جلوگیری از آفتاب سوختگی که به کم آبی بدن کمک می کند و خنک شدن بدن را سخت تر می کند، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  • در مکان های دارای تهویه مطبوع بمانید. CDC توصیه می کند: “اگر خانه شما تهویه هوا ندارد، به مرکز خرید یا کتابخانه عمومی بروید.” اگر نمی توانید به سیستم تهویه مطبوع دسترسی داشته باشید، یک دوش یا حمام خنک می تواند کمک کننده باشد.

ریسک خود را بشناسید

یکی از ساکنان یک کوزه پنج گالن آب را در یک دستگاه خودکار پر می کند.

یکی از ساکنان یک کوزه آب را در یک دستگاه فروش خودکار در آستین، تگزاس پر می کند. (سرجیو فلورس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

می توانید شاخص گرما را در Heat.gov بررسی کنید، وب سایتی که توسط دولت بایدن در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش های آن برای مبارزه با تهدید فزاینده گرمای شدید راه اندازی شد.

کم آبی بدن یکی از خطرات اصلی گرمای شدید است. اگر مایعات کافی برای خنک کردن بدن خود از طریق عرق ننوشید، دمای بدن شما ممکن است افزایش یابد و باعث گرمازدگی شود، یک وضعیت بالقوه کشنده که در آن بدن شما آنقدر داغ می شود که می تواند به مغز، قلب و کلیه ها آسیب برساند.

مراقب علائم گرمازدگی باشید، که قبلاً ظاهر می شود و در صورت عدم درمان می تواند به گرمازدگی تبدیل شود. علائم شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و ضعف است.

اگر به شدت عرق می کنید و دمای بدن شما گرم است، یا اگر علائم گرمازدگی مانند استفراغ، برافروختگی پوست، تنفس سریع یا تپش قلب در شما بروز می کند، فورا آن را درمان کنید.

در صورت داشتن علائم چه باید کرد

برای رفع گرمازدگی، کلینیک مایو به شما توصیه می کند که دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید و آب یا نوشیدنی های ورزشی بنوشید. در صورت امکان، یک دوش خنک بگیرید، داخل آب قرار بگیرید یا حوله های خیس شده در آب سرد را روی بدن خود بمالید.

اگر علائم در عرض یک ساعت بهبود نیافت، یا اگر دچار گرمازدگی شدید، حمام آب سرد بگیرید یا از کمپرس یخ استفاده کنید تا به سرعت دمای بدن خود را پایین بیاورید و به دنبال درمان فوری پزشکی باشید.



منبع