اوکراینی‌هایی که به دنبال سربازان گمشده هستند، گلوله‌های نازی‌ها، سنگرهای دوران جنگ جهانی دوم و استخوان‌های سربازان آلمانی را در میدان جنگ پیدا می‌کنند.


پس از منفجر شدن سد خاخوفکا توسط اشغالگران روسی در نیکوپول، منطقه دنیپروپتروفسک، مرکز اوکراین، سطح آب در مخزن کاخوفکا همچنان کاهش می یابد.

تخلیه آب از مخزن کاخوفکا در ماه گذشته مصنوعات جنگ خونین تقریبا 80 سال پیش را نشان می دهد.Dmytro Smolienko/Ukrinform/Future Publishing از طریق Getty Images

  • نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین در حال یافتن گلوله های نازی ها، سنگرهای جنگ جهانی دوم و استخوان های سربازان آلمانی در میدان جنگ است.

  • پس از انفجار سد کاخوفکا در ماه گذشته، دیگر آثار مربوط به دوران جنگ جهانی دوم پیدا شد.

  • ویدئوها و تصاویر تایید نشده از استخوان های پیدا شده در میدان های نبرد گل آلود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

در حالی که اوکراین به مبارزه شدید خود علیه تهاجم روسیه ادامه می دهد، گذشته جنگ زده کیف را به یاد می آورد.

به گزارش نیویورک تایمز، گروه های اوکراینی که تلاش می کنند مکان سربازان گمشده را پیدا کنند، گلوله های نازی ها، سلاح های قدیمی و حتی بقایای انسان از جنگ جهانی دوم را پیدا کرده اند.

به گزارش تایمز، گروه Memory and Glory، گروهی که به دنبال کشته‌های قدیمی جنگ می‌گردند، به ارتش اوکراین پیوستند تا سربازانی را که در درگیری‌های فعلی مفقود شده‌اند، پیدا کنند.

به گفته این رسانه، این گروه در حال حاضر بیش از 200 جسد از جنگ جهانی دوم را پیدا کرده است، گاهی اوقات در همان سنگرهایی که در حال حاضر درگیری در آن در حال وقوع است.

لئونید ایگناتیف کارگردان به تایمز گفت: «وقتی در یک سنگر حفر می‌کنید، سنگر مربوط به جنگ جهانی دوم را پیدا می‌کنید.

حتی استخوان های سربازان آلمانی – که قبلاً در زمان گم شده بودند – در حال کشف هستند. به گفته تایمز، در یک نمونه، استخوان‌های یک سرباز نازی در گورستانی برای کشته‌شدگان جنگ آلمان دفن شد.

پس از تخریب سد کاخوفکا در ماه گذشته، بقایای بیشتری از جنگ جهانی دوم کشف شد.

پس از تخریب سد، مخزن کاخوفکا تقریباً به طور کامل خشک شد.

در حالی که قطعات موشک‌های مدرن پدافند هوایی روسیه و درگیری‌های کنونی اوکراین در سواحل گل‌آلود این مخزن پیدا شد، وزارت امور داخلی اوکراین نیز گفت: «مهمات، به ویژه، حتی از زمان جنگ جهانی دوم، در این مخزن یافت می‌شود. مناطقی از مخزن کاخوفسکی.”

ماه گذشته، کاربران رسانه‌های اجتماعی در اوکراین ویدئوها و تصاویری از جمجمه‌ها و استخوان‌هایی که ظاهراً در گل و لای این مخزن پیدا شده بودند را به اشتراک گذاشتند. اینسایدر نمی تواند صحت ویدئوهای بقایای انسان را تایید کند.

اوکراین امروزی شاهد نبردهای شدید جنگ جهانی دوم بود.

تهاجم غافلگیرانه آلمانی ها به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1941، این منطقه را بیشتر تحت کنترل نازی ها قرار داد، اما ضد حمله شوروی در طول نبرد ویرانگر دنیپر در سال 1943، کنترل آنها را بر بیشتر منطقه برقرار کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع