نوه ادعا می کند که استفاده دوک و دوشس ساسکس از نام ماندلا “ناراحت کننده و خسته کننده” است.

مستندی به نام Heart Of Invictus درباره بازی‌های دوک Invictus نیز قرار است سال آینده اکران شود.

ندیلکا ماندلا، یک فعال اجتماعی و نویسنده، در مصاحبه با The Australian، گفت که هری و مگان را به خاطر شجاعت جدا شدن از خانواده سلطنتی تحسین می کند، اما از این که آنها از میراث رهبر برای تامین مالی خانواده سلطنتی استفاده می کنند، “عمیقا ناراحت” شده است. زندگی در کالیفرنیا

مگان – کریس جکسون / رویترز

«لذت خالص از ارتباط با روح دیگری که آنقدر متعهد به خدمت به بشریت است.

او در صحبت از ژوهانسبورگ درباره مستند هفت قسمتی این زوج نتفلیکس Live To Lead – که در شب سال نو منتشر شد و با الهام از مبارزان ضد آپارتاید الهام گرفت – گفت که شاهزاده باید فیلمنامه خود را دنبال کند.

من فکر نمی‌کنم که او و مگان هرگز پدربزرگ خود را به درستی ملاقات نکرده باشند، شاید زمانی که هری در کاخ باکینگهام جوان بود، اما آنها از نقل قول‌های او در مستند استفاده می‌کنند تا مردم را جذب کنند و میلیون‌ها دلار را بدون سود خانواده ماندلا به دست آورند.

او اخیراً توییتی را منتشر کرد که اولین چیزی که از جذب شدنش به پروژه ساسکس ها می دانست، زمانی بود که نتفلیکس تریلر Live to Lead را منتشر کرد که روز یکشنبه منتشر شد.

“هری باید معتبر باشد و به داستان خودش پایبند باشد، زندگی پدربزرگ چه ارتباطی با او دارد؟” او گفت.

Live to Lead قبل از انتشار خاطرات دوک Spare در 10 ژانویه منتشر می شود.

هری هنگام ادای احترام به رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در طی یک سخنرانی اصلی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، “شادگی” مادرش را در تصویر مشاهده کرد.

آخرین سریال این زوج بخشی از قرارداد چند میلیون دلاری با نتفلیکس است.

دوشس ساسکس در مصاحبه اخیر خود ادعا کرد که یکی از بازیگران آفریقای جنوبی از تولید شیر شاه در سال 2019 به او گفته است که ملت جشن عروسی او را درست مانند آزادی ماندلا از زندان در سال 2013 برگزار کردند.

قبل از انتشار Live To Lead که هفت «رهبر» را طبق تعریف و انتخاب این زوج نشان می‌دهد، نتفلیکس خروج آنها از خانواده سلطنتی را در فیلم هری و مگان که پربیننده‌ترین مستند در تاریخ پلتفرم استریم بود، شرح داد.

می دانم که بنیاد نلسون ماندلا از این ابتکار حمایت کرده است، اما مردم سال ها نقل قول های پدربزرگ را دزدیده اند و از میراث او استفاده کرده اند، زیرا می دانند که نام او به فروش می رسد – هری و مگان هیچ تفاوتی با آنها ندارند.

این عکس توسط اسقف اعظم فقید دزموند توتو به من ارائه شد. وقتی برای اولین بار فوراً به عکس نگاه کردم، چیزی که بیرون پرید، شادی در چهره مادرم بود، بازیگوشی و حتی گستاخی.

و سپس به ماندلا نگاه کردم، اینجا مردی بود که وزن دنیا روی دوشش بود.

نوه نلسون ماندلا از دوک و دوشس ساسکس به دلیل استفاده از نام رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی برای جذب مخاطبان نتفلیکس در آخرین مستندشان انتقاد کرد و گفت: «این بسیار ناراحت کننده و خسته کننده است.»

خانم ماندلا، 57 ساله، رئیس بنیاد Thembekile Mandela، گفت که آزادی قهرمان آپارتاید از زندان “نقطه اوج تقریباً 350 سال مبارزه بود که در آن نسل های مردم ما با جان خود (و) زندگی خود (نخست هری و خانم مارکل) پرداختند. ازدواج هرگز با جشن آزادی پدربزرگ قابل مقایسه نیست.

مگان - کریس جکسون / رویترز

“اما این بهایی دارد، شما باید هزینه زندگی خود را تامین کنید، من با افرادی که از نام پدربزرگ استفاده می کنند صلح کرده ام، اما هنوز هم هر بار که این اتفاق می افتد عمیقا ناراحت کننده و خسته کننده است.”

ندیلکا ماندلا - مائوریزیو دگل اینوسنتی/EPA-EFE/Shutterstock

از جمله افرادی که در Live to Lead که با همکاری بنیاد نلسون ماندلا تولید شده است، می توان به ماندلا فقید، روث بادر گینزبورگ، قاضی فقید دادگاه عالی ایالات متحده و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست اشاره کرد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، سال‌ها پیش با بنیاد «تولید منابع برای رهبران آینده، با تمرکز بر رهبران جوان» موافقت کرد که با او مصاحبه کند.

شاهزاده هری در سال 2015 طی یک دیدار به مرکز حافظه نلسون ماندلا گفت: “من به اندازه کافی خوش شانس بودم که چند سال پیش مادیبا را ملاقات کردم و از آن زمان تاکنون این خاطره را ارزشمند نگه داشته ام.”

نلسون ماندلا – آنا زیمینسکی/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

دایانا، پرنسس ولز، تنها سه ماه قبل از مرگ ماندلا در اوت 1997 در کیپ تاون با ماندلا آشنا شد.

او گفت: “این گچ و پنیر است، هیچ مقایسه ای وجود ندارد.”



منبع

دوک همچنین ناشران میل بریتانیا را به سقط جنین همسرش متهم کرد.

در این مجموعه شش قسمتی که در دو قسمت پخش شد، این زوج از سلطنت و رسانه های بریتانیا انتقاد کردند و مدعی شدند که دستیاران کاخ آماده بودند تا برای محافظت از شاهزاده ویلیام دروغ بگویند اما نه از آنها.

در ژوئیه گذشته، هنگام ادای احترام به قهرمان ضد آپارتاید در روز جهانی نلسون ماندلا، او فاش کرد که تصویری از مادرش با ماندلا روی دیوار خود دارد.

با این حال در آن عکس و بسیاری دیگر او هنوز می درخشد، هنوز هم می تواند خوبی های انسانیت را ببیند، هنوز هم با روحی زیبا که همه اطرافیانش را به هیجان می آورد.

نلسون ماندلا - آنا زیمینسکی/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

او گفت: “روی دیوار و در قلب من هر روز تصویری از ملاقات مادرم و ماندلا در کیپ تاون در سال 1997 وجود دارد.

“من هری را به خاطر اعتماد به نفس برای جدا شدن از نهادی نمادین مانند خانواده سلطنتی تحسین می کنم. پدربزرگ برای یافتن مسیر خود در زندگی، علیه ازدواج ترتیب داده شده شورش کرد.

ندیلکا ماندلا – مائوریزیو دگل اینوسنتی/EPA-EFE/Shutterstock