افراد زیادی در چین بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست می دهند به طوری که یک کوره سوز به خانواده ها 5 تا 10 دقیقه فرصت می دهد تا برای قربانیان عزاداری کنند.

خانه‌های غرق در تشییع جنازه در چین با سیل مرگ و میر دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا این کشور از موضع خود در برابر کووید صفر خارج می‌شود.

  • تعداد واقعی تلفات چین پس از بازگشایی سریع آن ناشناخته است. دولت مرکزی تنها مرگ و میر ناشی از ذات الریه یا نارسایی تنفسی را در آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کووید به حساب می‌آورد، به استثنای بیماران مبتلا به سایر بیماری‌های از قبل موجود.

    افزایش مورد انتظار عفونت ها در میان جمعیت نسبتاً آسیب پذیر چین در برابر کووید، بقیه جهان را تحت مراقبت قرار داده است. ایالات متحده و ژاپن الزامات آزمایش کرونا را برای مسافران چینی وضع کرده اند، در حالی که مراکش ورود همه این مسافران را به طور کامل ممنوع کرده است.

    تقاضا برای خدمات تشییع جنازه آنقدر زیاد است که مردم برای فروش مکان های خود با قیمت های بالا شروع به صف کشیدن در خارج از کوره های مرده سوز کردند.

    چن ژی، پزشک ارشد مرکز فوریت های پزشکی پکن، از ساکنان درخواست کرد که فقط در صورت بیماری شدید با خط تلفن های پزشکی تماس بگیرند. وی گفت: «در حال حاضر منابع برای پاسخگویی به تماس‌های اورژانس و اعزام آمبولانس‌ها بسیار محدود است.»

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که افراد زیادی در شانگهای جان خود را از دست می دهند که یک خانه تشییع جنازه – که پنج برابر بیشتر از حد معمول در روز اجساد را جابجا می کند – به خانواده ها فقط 5 تا 10 دقیقه فرصت می دهد تا به شیوه ای نامشخص برای مردگان عزاداری کنند.

    مردم در Weibo، نسخه چینی توییتر، ویدیوهایی از صف‌های طولانی خارج از خانه تشییع جنازه منتشر کردند، با یکی از کاربران گفت که حداقل 30 نفر از ساعت 2 صبح روز 27 دسامبر در صف ایستاده‌اند. Insider نمی‌توانست به طور مستقل صحت این ویدیوها را تأیید کند.

    حتی در پکن، خدمات عمومی برای هفته ها تحت فشار شدید قرار گرفته است. به گزارش پکن دیلی، مقامات بهداشتی در 11 دسامبر گفتند که خدمات اورژانس با بیش از 30000 تماس در روز غرق شده است.

    این نشریه نوشت: خانه تشییع جنازه Longhua اجساد را روی برانکاردها گذاشت و به عزاداران این امکان را داد که برای مدت کوتاهی قبل از بدرقه ادای احترام کنند.

    در پاسخ، پکن به کشورهایی که محدودیت‌های سفر را اعمال می‌کنند انتقاد کرد و گفت که آنها «بنای علمی ندارند» و آن‌ها را «اقدامات بیش از حد» خواند. سخنگوی مائو نینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما قاطعانه استفاده از اقدامات COVID برای اهداف سیاسی را رد می کنیم و اقدامات مربوطه را در پاسخ به موقعیت های مختلف بر اساس اصل عمل متقابل انجام خواهیم داد.

    کارگران کوره‌سوزی‌های پکن در 16 دسامبر گفتند که از آنجایی که چین با افزایش موارد ابتلا به کووید مواجه است که مقامات هشدار می‌دهند ممکن است در تعطیلات رسمی آینده به مناطق روستایی توسعه نیافته این کشور ضربه بزند، غرق شده‌اند.NOEL CELIS/AFP از طریق گتی ایماژ

    • یک کارگر تشییع جنازه جسدی را در 22 دسامبر 2022 در یک مرده سوز در شهر چونگ کینگ در جنوب غربی چین برای سوزاندن گاری گذاشت.NOEL CELIS/AFP از طریق گتی ایماژ

      تعداد قربانیان کووید در چین همچنان یک راز است

      شرکت داده های بهداشتی مستقر در بریتانیا، Airfinity تخمین زده است که روزانه 9000 نفر در چین بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست می دهند و پیش بینی کرد که مجموع مرگ و میر از آغاز بازگشایی تا آوریل به 1.7 میلیون نفر برسد.

      شرکت های داده در سایر نقاط جهان بر این باورند که تعداد قربانیان چین می تواند در یک بازه زمانی چند ماهه به میلیون ها نفر برسد.

      تقاضا برای خدمات تشییع جنازه به قدری زیاد است که مردم برای فروش محل های خود در خارج از خانه های تشییع جنازه صف می کشند.

    اداره امنیت عمومی شهر در 30 دسامبر گفت، در سالن تشییع جنازه Baoxing، یکی دیگر از مراکز تشییع جنازه در شانگهای، پلیس محلی در 29 دسامبر 20 اسکالپر را که “بدون نیاز به خدمات تشییع جنازه” و گواهی فوت در صف ایستاده بودند، دستگیر کرد.

    به گفته بلومبرگ، یک مرکز آنقدر شلوغ است که به خانواده ها فقط 5 تا 10 دقیقه فرصت عزاداری می دهد.

  • یک شرکت تحلیلی دیگر، مستقر در اوکلند Wigram Capital Advisors، هشدار داد که یک میلیون چینی در طول زمستان بر اثر کووید جان خود را از دست خواهند داد.

    در حالی که چین در حال بازگشایی با سونامی عفونت های جدید کووید دست و پنجه نرم می کند، سالن های تشییع جنازه آن به آخرین صنعت تحت محاصره تبدیل شده اند.

    تاکنون، گزارش‌های رسمی کمیسیون ملی بهداشت این کشور تنها شش مورد مرگ و میر جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را از 6 دسامبر تأیید کرده‌اند – زمانی که دولت رئیس‌جمهور شی جین پینگ از عقب‌نشینی ناگهانی سیاست‌های خود برای مقابله با کووید صفر خبر داد.

    آمار رسمی مرگ و میر برای کل این همه گیری – از سال 2019 – در 24 دسامبر 2022 زمانی که شمارش آخرین به روز رسانی شد، به 5241 مورد تلفات رسید. در روز کریسمس، کمیسیون اعلام کرد که دیگر به‌روزرسانی روزانه ارقام ویروس کرونا را در میان سیل موارد جدید ارائه نمی‌کند.

    خانه تشییع جنازه Longhua، سالن تشییع جنازه Baoxing و کمیسیون بهداشت ملی چین بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    یکی از کارکنان Longhua به بلومبرگ گفت: «کل سیستم در حال حاضر فلج شده است.

    یک کارگر تشییع جنازه جسدی را در 22 دسامبر 2022 در یک مرده سوز در شهر چونگ کینگ در جنوب غربی چین برای سوزاندن گاری گذاشت.

    کارگران کوره‌سوزی‌های پکن در 16 دسامبر گفتند که از آنجایی که چین با افزایش موارد ابتلا به کووید مواجه است که مقامات هشدار می‌دهند ممکن است در تعطیلات رسمی آینده به مناطق روستایی توسعه نیافته این کشور ضربه بزند، غرق شده‌اند.

    در همین حال، مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین در گفتگوهای داخلی تخمین زدند که 250 میلیون نفر در 20 روز اول دسامبر به کووید مبتلا شده‌اند. فایننشال تایمز به نقل از دو نفر از آشنایان با این موضوع گزارش داد. اگر درست باشد، این اعداد با آخرین آمار رسمی دولت از 348000 عفونت در تناقض هستند.